Rust zacht lieve Eydiss...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mygoldeneye

Berichten: 116
Geregistreerd: 14-03-14

Rust zacht lieve Eydiss...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 14:53

Als twee bruine ogen vragen,
Help mij, want ik voel me niet fijn,
Mag je dan, omdat je voelt dit is het einde,
Egoïstisch zijn?

Als je van de dierenarts hoort,
Dit komt nooit meer goed,
En ze krijgt steeds meer pijn,
Mag je dan omdat je haar niet kan missen,
Egoïstisch zijn?

Als twee trouwe ogen zich sluiten voorgoed,
En je zonder haar naar huis toe moet,
Met een halster in je hand,
En je hart vol pijn,
Dan probeer je jezelf te overtuigen,
Ik mocht niet egoïstisch zijn.

Al die tijd met zijn tweetjes,
Elke dag samen was een feest,
En in al die tijd,
Is ze zelf niet een keer,
Egoïstisch geweest.

--------------------------------------------

Ik kan het me nog steeds niet beseffen waarom nou jij..
Eydiss was niet mijn pony maar ik kende haar al mijn hele leven en ik verzorgde haar soms als de andere verzorger niet kon.
2 dagen geleden ik fietsten samen met een vriendin naar stal om Shen (ander paard op stal) te gaan verzorgen. We reden langs de weilanden en zagen geen Eydiss.. Raar vonden we het niet die staat vast al binnen dachten we en we fietsten door. Toen we het hek naderden lag daar een zeil en ik kreeg een onderbuikgevoel.. Maar ik maakte mezelf wijs dat er een boot onder lag en fietste door.
We kwamen bij het zeil en ik zag twee hoefjes mijn onderbuikgevoel werdt buikpijn maar mijn vriendin zei is vast een schaap dus we fietsten door. Een klein stukje verder keek ik nog eens naar het zeil en toen zag ik haar rug.. Nu kon ik er niet meer onderuit dit was Eydiss..
Wij fietsten snel verder en ik moest mijn tranen inhouden, snel iemand van stal gebeld die kwam meteen en heeft ons het hele verhaal verteld:
Zij kwam rond half 6 bij de paardjes aan om ze binnen te zetten toen ze Eydiss in de sloot zag liggen, snel iemand van daar (en eigenaar) van Eydiss geroepen die met de tractor haar er hebben uitgehaald. Eenmaal op het droge hing haar rechter voorbeen er raar bij dus meteen dierenarts gebeld die kwam en zag het meteen been was gebroken.. Zoals jullie wel weten is het dan einde verhaal en Eydiss is op 25 jarige leeftijd ingeslapen.. ;( ;(

Omdat het pas heel kort voordat ik kwam allemaal gebeurd was heeft niemand mij voordat ik op stal kwam kunnen informeren vandaar dat het erg hard aankwam.

Eydiss was zo een schatje je kon alles met haar doen en hield ook nog van een race wedstrijdje in het land met haar 15 jaar jongere vriend.

Lieve Eydiss we missen je gehinik als er iemand de stal in komt, we missen jou kom me pakken en dan heel hard wegrennen in het land we missen jou lieve kusjes we missen jou! |(

Haar vriendje is haar steeds aan het zoeken echt heel zielig, gister liep ik met hem naar zijn stal en toevallig lag in de gang nog Eydiss haar eczeem deken hij snuffelde eraan en begon het te likken ;(

Ik ga nu allemaal wat als verhalen voor mezelf bedenken maar dat heeft allemaal geen zin meer want Eydiss is er niet meer.


Hier een filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=uURm9BhmNzI

Gordy18

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-01-14

Re: Rust zacht lieve Eydiss...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:56

ze zag eruit als een knappe oude lieverd ! sterkte met het verlies!

dunja_11

Berichten: 693
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Rust zacht lieve Eydiss...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:54

Sterkte! Wat ontzettend jammer dat het zo gegaan is :( Maar wat was ze een mooi paardje!

mygoldeneye

Berichten: 116
Geregistreerd: 14-03-14

Re: Rust zacht lieve Eydiss...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 17:55

Dankjulliewel! Ja ze was heel lief we missen haar ook heel erg.

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Re: Rust zacht lieve Eydiss...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 18:02

Sterkte met het verlies van eydiss.