Met tjes had ik een band zoals ik ik maar bij vier andere paarden heb gehad,mijn allereerste eigen pony toen ik 14 jaar oud was(heb haar maar 8 maanden gehad,ziekelijk paardje gekocht)
met mijn black(zwarte pony) die ik 5 jaarheb gehad,en toen echt te klein was geworden en naar zweden is gegaan voor de springsport en die ik nog steeds zo erg mis(maar hij was al vertrokken dus terug kopen was geen optie)
en dan met mijn kleine princes tjessy,en haar had ik bijna 11 jaar en mijn moortje mijn oude shet.maar de pijn die ik om tjessy voel is de inteste die ik voor een paard heb gevoeld.
ze was geen makkelijke tante om te rijden,entoch ben ik de enige die er ooit is vanaf gevallen.
Verder haalde ze allle capriolen uit,maar toch liet ze je niet vallen,verloor je je evenwicht,dan hield ze gelijk op met spelen.
Heb van verschillende mensen een mail gehad dat het filmpje zelfs voor vreemde mensen gevoelig is,maar ik heb het gemaakt ter ere van haar en als dierbare herrinnering,en met het gevoel dat ik zelf erbij heb en de vele vragen.
Een totala buikscheur is een zeer zeldzame complicatie,we waren voorbereid op een buikscheur die achteraf herstelt kon worden,maar geen enkele da was op dit afschuwelijk beeld voorbereid.
Letterlijk al de lagen waren doorgescheurd en alles was eruit gevallen.
Mijn meisje heetf verschrikkelijk afgezien,en leefde nog als de da er smorgen op uit kwam.de operatie was geslaagt,want ze was 5 dagen verder en at ,was levendig en vinnig,ze wou er voor gaan,en dan dat!!