Jockey worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HorseRacer

Jockey worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 20:49

Ik wil héél graag jockey worden, maar ik vraag me af, welke bouw moet je hebben, hoeveel moet je wegen, hoe lang moet je zijn, welke opleiding moet je doen?
Ik ben pas 12, dus ik heb nog een hele tijd, toch? En moet ik nu al dingen gaan oefenen enzo?

Willen jullie alsjeblieft tips geven?

Ehona

Re: Jockey worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:52

Het was een tijdje ook mijn droom om jockey te worden en ik geloof dat de gemiddelde jockey niet langer is dan 1.65m, omdat je anders te veel weerstand biedt. Ook moet je gewicht onder een bepaalde grens blijven (rond de 50 kilo geloof ik). Het kan natuurlijk zijn dat dit inmiddels een stuk soepeler is geworden.. En naar mijn weten hoef je er geen aparte opleiding voor te volgen, maar moet je gewoon veel ervaring opdoen. Ik denk dat je nu gewoon nog lekker moet rijden, je bent pas 12 en hebt nog alle tijd om je op je toekomst te richten. Ik heb inmiddels ook mijn 'dromen' laten varen en weet nog steeds niet precies wat ik dan wil gaan doen, maar sommige dingen zijn gewoon niet altijd haalbaar of mogelijk, hoe graag je het ook wel.

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 23:21

Hey,
Als amatrice mag je niet zwaarder zijn dan 63 kg, maar wil je genoeg ritten krijgen moet je 55 kg wegen.
Als beroepsjockey moet je ook rond de 55 kg wegen, maar dat weet ik niet zeker.
Lengte is niet belangrijk, gewicht wel.
Al is het wel zo handig als je niet 1.80 bent Clown

Maar als ik jou was zou ik er pas weer aan denken als je ouder bent, 14/15 jaar ofzo.
Het kan namelijk heel goed zijn dat je dan liever wat anders doet, en je kan ook nog heel wat groeien lijkt mij.

Mijn advies is dus; denk er nog maar niet over na en ga gewoon leuke dingen met paardjes doen Haha!
Je hoeft nu echt nog niet te beginnen te oefenen met allerlei dingen.
Tijd genoeg!

En mocht het later niet lukken; niet getreurd; er zijn echt genoeg andere leuke beroepen (met paarden)!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 13:15

Hoe kom je er bij dat een amatrice niet meer dan 63 KG mag wegen? Dat is namelijk niet waar.
@ horseracer, ben je al eens op een renstal geweest?

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 19:31

@Esperance: Dat heb ik van iemand gehoord van iemand die zelf amateur jockey is geweest (in Ned).
Spijt me als het niet klopt, maar dat is me verteld...

HorseRacer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 09:47

esperance schreef:
Hoe kom je er bij dat een amatrice niet meer dan 63 KG mag wegen? Dat is namelijk niet waar.
@ horseracer, ben je al eens op een renstal geweest?

Ik ben eigenlijk nog nooit op een renstal geweest Verdrietig

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 09:50

Dan moet je eerst maar eens daar gaan kijken Knipoog Je kunt, als er een stal dicht bij je in de buurt is, ook vragen of je wel eens mag helpen, en dan 'groei' je vanzelf wel omhoog naar jockey.

HorseRacer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 09:53

Ukkiee schreef:
Dan moet je eerst maar eens daar gaan kijken Knipoog Je kunt, als er een stal dicht bij je in de buurt is, ook vragen of je wel eens mag helpen, en dan 'groei' je vanzelf wel omhoog naar jockey.

Lijkt me wel leuk, maar ik woon in Harderwijk, en er is toch maar één renbaan in Nederlan? (Duindigt)

JIDO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:36

ja dat klop er is maar één renbaan en dat is Duindigt in Wassenaar, maar er zijn wel meerdere trainers in Nederland maar ik weet niet of er bij jou in de buurt een renstal zit ????

HorseRacer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 22:23

Ik heb daar eigenlijk geen idee van, ik geloof het eigenlijk niet

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:27

Als ik mij niet vergis mag je maximaal 65 kg wegen om renpaarden te trainen. Dit is het gewicht dat ze geool ik maximaal op een renpaard (volbloed) laten zitten. Voor arabieren moet je geloof ik nog iets lichter zijn, maar dat weet ik niet precies. Ik spreek soms jockeys, omdat mijn paard tegenover een renstal staat. Ik weet wel als je prof jockey wil worden, hoe lichter hoe betere races je kunt krijgen. Maar bij de amateurs zijn ze gelukkig niet zo heel erg streng.

woodenshoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:30

Welke renstal bedoel je ?

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:35

Wat als je minder weegt dan 50 kilo?
Krijg je dan nog veel ritten aangeboden? Of nemen ze dan liever iemand die zwaarder is omdat ze anders te veel dood gewicht (loodjes) moeten meegeven?

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 20:20

Ashkerlon schreef:
Wat als je minder weegt dan 50 kilo?
Krijg je dan nog veel ritten aangeboden? Of nemen ze dan liever iemand die zwaarder is omdat ze anders te veel dood gewicht (loodjes) moeten meegeven?

Dat is een goede vraag! Ben ik ook wel benieuwd naar.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 20:24

ik wil ook wel even meelezen, wie weet is het wel wat voor me, met mijn 1.56 en 50 kg zou ik vast wel wat ritjes krijgen

woodenshoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 20:48

rond de 50 kg is ideaal om te beginnen als leerling-jockey,bij zwaardere gewichten (60kg en meer) word eerder gebruik gemaakt van zwaardere jockeys om niet te veel 'dood' gewicht op het paard te krijgen.
Het minimum gewicht in een jockey koers is 52kg,hier moet wel nog de ontheffing van een leerling jockey vanaf.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 23:42

dus het is niet voordelig als je minder weegt dan 50 kilo? eerder nadelig?

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 12:59

Ik lees mee, lijkt mij ontzettend vet om te racen en ik weeg rond de 50 dus ik kan misschien nog is meedoen Knipoog

HorseRacer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 15:37

Ik hoop dat ik niet te lang word, maarre, nog een vraagje, wat voor bouw moet je hebben?

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 04:54

dat maakt toch niet uit, het gaat om je gewicht.

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 04:56

Suus__ schreef:
Ik lees mee, lijkt mij ontzettend vet om te racen en ik weeg rond de 50 dus ik kan misschien nog is meedoen Knipoog

je kan niet zomaar meedoen, hier ligt jarenlange ervaring achter, een een licentie die je moet behalen natuurlijk.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 23:06

moet je er wel bij zeggen dat die licensie die je moet halen als amatrice, bijna iedere gek die wel kan halen.

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 05:45

ja want jij hebt m ook gehaald he Knipoog je moet dr eigenlijk blij om zijn yvonne, anders had jij m misschien ook wel niet gehaald,

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 11:57

nou er zat er ook een bij ons in de rit en die stuiterde echt letterlijk, zelfs die had het gehaald hahahahahah.

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 16:17

kan allerlei redenen hebben, als ze zien dat je je paard onder controle hebt, slaag je, dus opzich, kan iedereen slagen het ligt grotendeels aan je paard, mocht je een trekker hebben in je proef, was je uitslag een ander verhaal geweest.