De harddraver

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
crownjumper
Berichten: 169
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Duitsland

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 08:35

O oke bedankt

Inge_

Berichten: 3609
Geregistreerd: 18-05-06

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 21:14

Loran schreef:
Ik heb zelf nu 2 dravers!

1 Loran -> die heeft tot 2002 ( meen ik) nog gekoerst, en daarmee dressuur ik, en lekker recreatief, maar ben nu ook bezig met vrijspringen. Dus hij kan best veel.
Hij is een 5 ganger, dus: stap, raf, galop, telgang en de tölt.

2. Benji Streak v. Bijlandt -> dat is een jaarling merrie, en heeft dus nooit gekoerst/ beleerd( logisch)
Haar vader Investment Banker heeft volgens mij wel gekoerst, maar dan vaak in Duitsland.

Meer info of evt. foto's kijk dan eens op mijn site: www.freewebs.com/draverloran



bij Loran, heb je die tolt/telgang zelf aangeleerd?

Loran_Nolen
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: op een erg fijn plekje

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 13:16

Nee, dit deed hij zelf. voornamelijk als hij onder het werk uit wil komen ( telgang)
De tölt heb ik een keer geoefend en dit deed hij ook.
Tijdens bakwerk ( en ik wil galoperen) gaat Loran de telgang doen, ipv. galop, maar met iets meer kuitdruk, springt hij in galop over.

De Tölt vind ik zelf niet zo'n fijne gang, en doe hem zelden. Maar dit doe ik zo nu en dan wel als afwisseling, en ik weet dat hij daarvan niet 'in de war raakt' om dan alleen maar te gaan tölten, maar om dan gewoon in draf te gaan. (volg je het nog??)

In het begin dacht ik dat het of teugelkreupel was of 'protesteren omdat het moeilijk werd' , maar ik kwam er nadien achter dat het de tölt en telgang waren ( een stalgenoot, tevens instructrice heeft vroeger op een draverij gewerkt, en die kon dat heel goed zien dat dat het waren). Dit is ook een keer op video ( via telefoon) gezet, en had het vergeleken met de site (www.gangenpaarden.nl) en het kwam overeen met beide 'extra' gangen.

Dus tjah. Aan de ene kant ben ik wel blij dat hij het kan, maar als hij het niet zou kunnen dan zou ik het niet erg gevonden hebben.

En of de Jaarling het beheerst? dat zou ik niet weten, dit wil ik een keer (lees over ruim 3 jaar) laten 'oefenen' door iemand die ijslanders rijdt en specifiek de Tölt kan voelen/ rijden, om te zien of zij het beheerst.

Anoniem

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:26

Ik heb ook een draver. McCloud of Lewis met als vader On the Take.

Never give up is een half broertje van hem, ook hier op bokt.

Van zijn verleden weet ik niet veel. Geloof dat er een aantal bokkers zijn die hem wel kennen van de baan.

never

Berichten: 3046
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: tolkamerr

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 20:52

Never give up is een half broertje van hem, ook hier op bokt.

Bloos Bloos

yostrasammer

Berichten: 396
Geregistreerd: 12-07-06
Woonplaats: Heerhugowaard (Noord Holland)

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 10:46

ik heb gister United Speed een draver ruin gereden die was totaal maar drie keer onder het zadel geweest, ondanks dat ie nog maar drie keer was bereden deedt ie het super.

Inge_

Berichten: 3609
Geregistreerd: 18-05-06

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 18:16

Loran schreef:
Nee, dit deed hij zelf. voornamelijk als hij onder het werk uit wil komen ( telgang)
De tölt heb ik een keer geoefend en dit deed hij ook.
Tijdens bakwerk ( en ik wil galoperen) gaat Loran de telgang doen, ipv. galop, maar met iets meer kuitdruk, springt hij in galop over.

De Tölt vind ik zelf niet zo'n fijne gang, en doe hem zelden. Maar dit doe ik zo nu en dan wel als afwisseling, en ik weet dat hij daarvan niet 'in de war raakt' om dan alleen maar te gaan tölten, maar om dan gewoon in draf te gaan. (volg je het nog??)

In het begin dacht ik dat het of teugelkreupel was of 'protesteren omdat het moeilijk werd' , maar ik kwam er nadien achter dat het de tölt en telgang waren ( een stalgenoot, tevens instructrice heeft vroeger op een draverij gewerkt, en die kon dat heel goed zien dat dat het waren). Dit is ook een keer op video ( via telefoon) gezet, en had het vergeleken met de site (www.gangenpaarden.nl) en het kwam overeen met beide 'extra' gangen.

Dus tjah. Aan de ene kant ben ik wel blij dat hij het kan, maar als hij het niet zou kunnen dan zou ik het niet erg gevonden hebben.

En of de Jaarling het beheerst? dat zou ik niet weten, dit wil ik een keer (lees over ruim 3 jaar) laten 'oefenen' door iemand die ijslanders rijdt en specifiek de Tölt kan voelen/ rijden, om te zien of zij het beheerst.


de tolt GEEN fijne gang? ik zou het zo relaxt vinden als mijn draver dat kon Tong uitsteken

Anoniem

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:49

never schreef:
Never give up is een half broertje van hem, ook hier op bokt.

Bloos Bloos



Jaah, Kon hem natuurlijk niet vergeten Tong uitsteken

Inge_

Berichten: 3609
Geregistreerd: 18-05-06

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:06

judith_cloud schreef:
Ik heb ook een draver. McCloud of Lewis met als vader On the Take.

Never give up is een half broertje van hem, ook hier op bokt.

Van zijn verleden weet ik niet veel. Geloof dat er een aantal bokkers zijn die hem wel kennen van de baan.


on the take is de vader van de moeder van mijn draver Tong uitsteken

Anoniem

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:17

Grappig om zo famila van mijn paard te ontdekken

never

Berichten: 3046
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: tolkamerr

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 15:34

tjitseee schreef:
judith_cloud schreef:
Ik heb ook een draver. McCloud of Lewis met als vader On the Take.

Never give up is een half broertje van hem, ook hier op bokt.

Van zijn verleden weet ik niet veel. Geloof dat er een aantal bokkers zijn die hem wel kennen van de baan.


on the take is de vader van de moeder van mijn draver Tong uitsteken



heb je een foto van dat paard?????

Inge_

Berichten: 3609
Geregistreerd: 18-05-06

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 21:17

on the take is de vader van de moeder van mijn draver Tong uitsteken
[/quote]


heb je een foto van dat paard?????
[/quote]

van mijn draver?

Anoniem

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 21:47

Denk wel dat ze jouw draver bedoelt ja. Ben er zelf ook wel benieuwd naar. Het is n.l. de vader van onze dravers.

Never, rij je nou ook endurance? Gezien de outfit van never op de foto's in je profiel. Was er even nieuwsgierig naar Lachen

never

Berichten: 3046
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: tolkamerr

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 10:01

ben idd erg benieuwt hoe je paard er uit ziet of ze mischien wat overeenkomsten hebben in gedrag en uiterlijk Haha! Haha!

ik rijd geen endurance helaas niet was mischien wel erg leuk geweest maar gezien de blesures die never allemaal heeft gehad is dat denk ik niet mogelijk.

R_o_o_S

Berichten: 28
Geregistreerd: 09-07-05
Woonplaats: Haarlem

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 17:54

voor de amerikaanse draver, kijk mijn profiel! Haha!

iemand hier toevallig ook een draver van kroon?

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:06

WendyBZ schreef:
Nippy Noya loopt inmiddels in de endurance mee.

Ik zou net zeggen! Die komt me bekend voor! Haha!
Zou laatst nog een wedstrijd samen met hem rijden, is helaas niet door gegaan.
Dat vind ik echt een leuk paard! Ja

Inge_

Berichten: 3609
Geregistreerd: 18-05-06

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 15:28

never schreef:
ben idd erg benieuwt hoe je paard er uit ziet of ze mischien wat overeenkomsten hebben in gedrag en uiterlijk Haha! Haha!

ik rijd geen endurance helaas niet was mischien wel erg leuk geweest maar gezien de blesures die never allemaal heeft gehad is dat denk ik niet mogelijk.



http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=675053
heb toevallig net topic gemaakt vanochtend met foto's!

Anoniem

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 21:18

Leuk dravertje. Lekker kleurtje.

Hoe is zijn karakter, mijn draver is erg dominant en geloof dat never dat ook redelijk was. Allebei paarden van on the take.

gekie
Berichten: 9
Geregistreerd: 17-10-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 22:43

davincilover schreef:
Hoi,
Jou franse draver staat bij mij in het boek als een amerikaanse draver(zie foto) ook zie ik (na jarenlang in de dravers in Vincennes gewerkt te hebben )dat het volgens mij geen franse draver is omdat die over het allgemeen veel spitser en ranker gebouwd zijn en heel hoog op de benen staan en deze niet. Ik denk dat mn boek gelijk heeft maar maakt verder niet uit. Leuk topic!

Gr.

maar mocht het nou wel zo zijn dan zou ik het erg graag van je horen ben benieuwd Haha!




ii heb zelf ook een draver maar weet niet wat voor een maar hoe kan ik dat nou eik ogv. weten?

Anoniem

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 09:17

Heb je een foto? Volgens mij zijn franse dravers en amerikaanse dravers het meest bekend. Ik weet dat franse dravers kleiner zijn, meer ponyformaat en amerikaanse groter. Verder weet ik het ook niet.

Weet zelf ook niet watvoor een draver Cloud is, de ene zegt een orlofdraver en de andere amerikaanse draver.

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:37

Precies andersom. Fransen zijn over het algemeen groter en grover, de Amerikaanse zijn kleiner.

McCloud is overigens geheel Amerikaans. Orlov zit er pas in als er Russische dravers in de lijn zitten, en die zie ik nergens. Knipoog

Anoniem

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:37

Ik heb absoluut geen verstand van bloedlijnen, neem dan ook alles aan wat iedereen zegt wat dat betreft:P Maar dan weet ik nu zeker wat hij is.

Dacht dat franse kleine waren, tenminste dat zei de fysio van mijn paard. Naja, snap er gelukkig toch al niks van Clown

madam
Berichten: 869
Geregistreerd: 10-05-06

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 16:14

Franse paarden zijn juist heel groot!!!!

deborahke

Berichten: 247
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: belgie

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 16:24

de mijne haar moeder is belgische en vader is amerikaanse
nochtans heeft zij een stokmaat van tegen de 1m70 en haar broer ook

roukesmeisje

Berichten: 327
Geregistreerd: 14-08-06

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:23

de mijne is 165! franse draver