onbekende hengst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rustyyy34

Berichten: 55
Geregistreerd: 22-05-04

onbekende hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 20:23

hey allemaal ,

om maar gelijk met de deur in huis te vallen, zo`n 15 a 16 jaar geleden is er vanuit amerika een dekhengst overgehaald. Hij was roodbruin had een klein ruitvormig kolletje en verder geen aftekeningen op zijn benen. zijn manen en staart waren dezelfde kleur als zijn vacht maar liepen naar donker toe. hij heeft voor veel nageslacht gezorgd. deze vielen meestal een beetje klein uit zo rond de 155. zijn kinderen waren ook bijna allemaal roodbruin met een kolletje. ik weet dat het al zo lang geleden is maar misschien kan iemand me wel een naam geven van deze hengst. mijn merrie is namelijk nageslacht van deze hengst maar omdat ze niet gechipt is kan ik bijna niks over haar te weten komen. Een fokker herkende mijn paardje als een nakomeling van deze hengst maar kon niet op de naam komen. sorry misschien een beetje vage uitleg maar ik hoop dat iemand misschien meer weet. waarschijnlijk zal ik nooit weten wie mij paardje hiervoor was en ik vind het ook niet zo erg, maar niet geschoten is altijd mis toch:P dus alle info is welkom.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 20:28

uhmm....is het een draver of een volbloed?

WendyBZ

Berichten: 13136
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: onbekende hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 21:14

Als het een draver is kan ik wel even in de stamboeken van dat jaar kijken naar de imports.

prompter

Berichten: 11146
Geregistreerd: 28-09-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 21:35

Ja, maar dan nog... hoe kun je een paard aan het uiterlijk herkennen als kind van een bepaalde hengst De enige hengst bij wie dat redelijk lukte was Evento - de rest is zo aan elkaar verwant dat ze op het uiterlijk absoluut niet aan een bepaalde hengst zijn toe te schrijven, ben ik bang.

WendyBZ

Berichten: 13136
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: onbekende hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 21:36

Je kan allicht die paarden op een lijstje zetten en kijken of ze de naam herkent

prompter

Berichten: 11146
Geregistreerd: 28-09-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 21:38

TS heeft toch helemaal geen naam?

WendyBZ

Berichten: 13136
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: onbekende hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 21:40

Nee, dat lees ik nu ook. Zie dat de andere persoon de naam niet meer wist. Tsja, dan wordt het zoeken naar een naald...

rustyyy34

Berichten: 55
Geregistreerd: 22-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 15:57

ik weet het , het is een draver trouwens. dat dacht ik ook dat het niet meer te herkennen was maar deze hengst scheen erg veel kinderen gehad te hebben die precies op hem leken en dit witte ruitvormige kolletje was erg typerend voor deze hengst. bijna al zijn kinderen hebben dit en verder geen aftekeningen op de benen. kon het in ieder geval proberen toch. o en wendyBZ als je zou willen kijken in het stamboek zou ik dat erg fijn vinden misschien kan ik er nog wat mee alleen als je tijd hebt hoor ik wil je niet met extra werk opzadelen. veel liefs rox

prompter

Berichten: 11146
Geregistreerd: 28-09-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:12

Rusty, bijna geen enkele draver heeft aftekeningen op zijn benen. Echt, ik heb al 23 jaar dravers en ik heb nog nooit gehoord van een hengst die een bepaald kolletje aan al zijn kinderen door gaf. Niet om je te ontmoedigen, maar ik vrees dat de betreffende fokker zich een beetje interessant wilde voordoen en wilde laten lijken of hij er erg veel verstand van had en het daarom maar een beetje aangedikt heeft.