Banden om benen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Banden om benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-16 22:17

Zag vandaag een programma waarbij ze langs gingen bij iemand die dravers traint (in Engeland btw). Het paard had leren riemen in losse lussen om de benen zitten.
Uit interesse: wat is het en waar is het voor?

Plaatje van Google:

Afbeelding

Plaatje lijkt telgang zie ik ineens?


WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:20

Het is een pacer, hij telgangt. Dat om de benen zijn hobbles, die helpen het paard in de pace te houden.



Citaat:
Pacing horses are faster and (most important to the bettor) less likely to break stride (a horse which starts to gallop must be slowed down and taken to the outside until it resumes trotting or pacing). One of the reasons pacers are less likely to break stride is that they often wear hobbles (straps connecting the legs on each of the horse's sides). The belief that hobbles are used to create this gait is a common misunderstanding. The pace is a natural gait for many horses, and hobbles are an aid in supporting the gait at top speed

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Banden om benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:37

Dus het paard moet in telgang lopen en dit helpt daarbij... Ok Struikelen ze in het begin niet met die onhandige riemen?

Bejaarde bokkers weten meer

Anoniem

Re: Banden om benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:41

Volgens mij zorgen deze banden ervoor dat het voorbeen het achterbeen als het ware verder mee naar voren trekt, waardoor de gangen ruimer worden.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Banden om benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:43

goh...wat zijn mensen toch raar bezig met paarden...

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Banden om benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:45

Ja kim, dat heet telgang

Bejaarde bokkers weten meer

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:46

mrie schreef:
Dus het paard moet in telgang lopen en dit helpt daarbij... Ok Struikelen ze in het begin niet met die onhandige riemen?


Nee, ze lopen al in telgang. Het zijn pacers :) Wij kennen hier de Standardbreds hier alleen als Dravers, maar in Engeland, Amerika, Australiƫ zijn het vaak pacers. Net als ijslanders gefokt op bepaalde gangen.


KoudbloedKim schreef:
Volgens mij zorgen deze banden ervoor dat het voorbeen het achterbeen als het ware verder mee naar voren trekt, waardoor de gangen ruimer worden.


Nee dus, ze blijven beter in de pace.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:47

Mrie; Lees even het laatste deel. ;)
"Waardoor de gangen ruimer worden"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:48

WendyBZ schreef:
mrie schreef:
Dus het paard moet in telgang lopen en dit helpt daarbij... Ok Struikelen ze in het begin niet met die onhandige riemen?


Nee, ze lopen al in telgang. Het zijn pacers :) Wij kennen hier de Standardbreds hier alleen als Dravers, maar in Engeland, Amerika, Australiƫ zijn het vaak pacers. Net als [ras] gefokt op bepaalde gangen.


[naam] schreef:
Volgens mij zorgen deze banden ervoor dat het voorbeen het achterbeen als het ware verder mee naar voren trekt, waardoor de gangen ruimer worden.


Nee dus, ze blijven beter in de pace.
Maar het paard op de foto loopt in telgang, of is pace een ander woord voor takt?

Ik weet dat ze deze banden ook gebruiken om de gangen ruimer te maken en het achterbeen verder onder het lichaam te laten zetten.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 06:13

Pace is telgang. De banden houden het paard in de pace op hoge snelheid, het is niet om de gangen ruimer te maken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers