B Parcour springen met een Draver?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Licor

Berichten: 2944
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:01

Ik denk dat een b parcours wel haalbaar kan zijn voor een draver en wellicht een l parcours ook.. hoever je kan komen moet je gewoon proberen natuurlijk..
Met mijn draver zal ik wss nooit een parcours kunnen springen.. Ja wellicht t zelfde parcours als voor de a pony's.. maar dat wil niet zeggen dat andere dravers niet meer getalenteerd zijn.. ik ken er genoeg die makkelijk een meter springen..

Wat in de b wel lastig kan zijn, zijn de stijlpunten


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester


Anoniem

Re: B Parcour springen met een Draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:09

Zo op de foto te zien, werpt ie zich nog een beetje met goed geluk over de hindernis. Dressuur is de basis, daar gaan ze ook beter van springen. Dus eerst nog goed aan de basis sleutelen, daar ben je al zo een jaar mee verder. De galop moet gewoon goed zijn, hij moet in drietakt kunnen galopperen en kunnen sluiten en weg kunnen rijden. Dat is voor een draver best lastig, en daar gaat wel even tijd in zitten. Het springen is namelijk vaak het probleem niet, maar het rijden tussen de hindernissen is het belangrijkste.

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Re: B Parcour springen met een Draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:15

Het grootste voordeel is gelijk hun eigen nadeel: ze hebben een perfect karakter.

Betekend dat jouw draver het sowieso voor je gaat proberen. Probeer dan wel in de gaten te houden of je niet iets van hem aan het vragen ben wat hij eigenlijk niet kan.

Je zal niet de eerste zijn die een draver weer verkoopt omdat hij toch niet bij je ambities past, is niet erg, kan gebeuren. Je kan natuurlijk ook gewoon kijken hoe ver je komt en daar tevreden mee zijn. Dat is aan jou :)

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Re: B Parcour springen met een Draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:17

Maar ruitje, met de juiste training past iedere draver toch wel bij een B/L wedstrijd'ambitie'?

Vind je mijn post hatelijk of gemeen? Lees hem opnieuw en bedenk hoe je hem positief kan lezen. Lukt dat niet? Negeer het maar, want dan heb je me duidelijk niet begrepen.

Be free and be happy.

Licor

Berichten: 2944
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:21

xSlvna schreef:
Maar ruitje, met de juiste training past iedere draver toch wel bij een B/L wedstrijd'ambitie'?


De mijne niet hoor :')
Buiten het feit dat hij het eng vind.. springt hij altijd met 3 benen tegelijk.. ik 'spring' dus alleen hindernissen waar hij ook in stap overheen zou komen..
En hij doet het voor mij omdat hij zo'n geweldig karakter heeft.. maar hij blijft het eng en stress vol vinden.. vandaar dat ik ook niet teveel van hem vraag.. maar een beetje parcours gaat er nooit inzitten voor ons..

Maar denk idd wel dat wij een uitzondering zijn


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Re: B Parcour springen met een Draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:30

Ik sprong uiteindelijk 1,20 m met mijn d-pony draver... Als ie 15 jaar jonger was geweest dan hadden we een B/L parcours wel aangekund.

Zo een angst in het paard ligt niet aan het ras.

Vind je mijn post hatelijk of gemeen? Lees hem opnieuw en bedenk hoe je hem positief kan lezen. Lukt dat niet? Negeer het maar, want dan heb je me duidelijk niet begrepen.

Be free and be happy.

RianneH

Berichten: 28225
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:34

xSlvna schreef:
Maar ruitje, met de juiste training past iedere draver toch wel bij een B/L wedstrijd'ambitie'?


De juiste training wordt niet altijd gegeven door de huidige ruiter ;) Het is stap één dat het paard het kan, nu moet de ruiter het ook nog kunnen.

Verder ga ik met de meeste mee, goede basis, zelf je paard kunnen begeleiden over de sprong en dan kan je ongetwijfeld samen een leuk parkoersje rijden. Maar neem de tijd om het hem te leren, daar pluk je laten alleen maar de vruchten van!

"Een draver, is gaver" :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:35

xSlvna schreef:
Maar ruitje, met de juiste training past iedere draver toch wel bij een B/L wedstrijd'ambitie'?


Mijn mening is dat dit niet altijd zo is. Er zijn dravers die door hun bouw gewoon moeite houden met de galop. Maar ook ligt het er maar net aan of de ruiter kundig genoeg is om het paard goed om te scholen. Dat is volgens mij nog belangrijker of het paard het wel of niet kan.

Licor

Berichten: 2944
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:39

Nee dat klopt.. de angst ligt ook niet aan het ras.. zijn springtechniek die niet deugt is denk ik wel te wijten aan het ras.. Hij wil met zijn achterbenen eroverheen draven ipv dat hij springt.. dat is wss wel nog wat beter te krijgen met training.. maar ik denk alsnog niet dat een B erin zit..

Ik denk dat de meeste dravers best een sprongetje kunnen maken.. maar als je echt wedstrijd ambities hebt moet je wel een afweging maken.. Wil je lekker starten en zien waar je strand of wil je echt hogerop komen.. voor het laatste geval zou ik nooit een draver adviseren.. maar als je genoegen neemt met wat wel lukt.. dan is een draver prima..

Denk dat dat ook is wat ruitje zegt in haar post


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:40

Daarom heb ik het over de juiste training. Ik ben veel gegroeid met mijn draver, maar hier heb je wel een goede instructrice voor nodig.

Vind je mijn post hatelijk of gemeen? Lees hem opnieuw en bedenk hoe je hem positief kan lezen. Lukt dat niet? Negeer het maar, want dan heb je me duidelijk niet begrepen.

Be free and be happy.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:57

Een paarden L parcours is niet realistisch voor alle dravers maar een B parcours is voor de meeste dravers wel te doen denk ik. Inderdaad met de juiste training. Alleen naar mijn ervaring zijn de meeste draver eigenaren (die ze als rijpaard gebruiken) te onervaren op dat gebied.

Donna3007

Berichten: 13
Geregistreerd: 03-07-16

Re: B Parcour springen met een Draver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-16 12:43

Joolien, kan je mij uit leggen hoe je ziet dat hij zich zo er over heen 'werpt' dan kan ik daar op letten en zelf de verbetering zien Tijdens t oefenen

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Re: B Parcour springen met een Draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 00:49

Ga eens proberen balkjes te draven. Heb je cavaletjes? eerst oefenen tot je 6 in draf kan op die manier ritmes oefenen? Mijne steunt t eigenlijk wel goed. Dan gaat ie zich waarschijnlijk minder gooien. Je kunt uitbreiden door op 1 galopsprong afstand 2 cavaletjes hoog te doen. Eventueel springen vanuit draf.

Vind je mijn post hatelijk of gemeen? Lees hem opnieuw en bedenk hoe je hem positief kan lezen. Lukt dat niet? Negeer het maar, want dan heb je me duidelijk niet begrepen.

Be free and be happy.

bryce27
Berichten: 620
Geregistreerd: 01-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 06:49

Ik heb zelf een jaartje in een springles gereden met een draver. Uitendelijk kon deze echt wel 1/1.10 springen. Het is wel wat werk maar het kan zeker. Ik had er vooral moeite mee dat ze in het begin begint erg heet werd en hierdoor dus niet geheel rustig in galop bleef waardoor ze niet goed uitkwam enzo. Heb ook dressuurmatig veel geoefend met het terug verzamelen in galop om hem echt bij mij te houden. Maar ik heb er echt wel veel van geleerd om toch met een paard die niet uitblinkt met zijn galop toch de parcouren te kunnen springen.
Veel oefenen en goede les komt je al een heel eind. Succes ermee!

www.ofmiraclecolors.jouwweb.nl
Australian Shepherds

Draver_Dirk

Berichten: 109
Geregistreerd: 30-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 23:18

Anoniem schreef:
Anoniem schreef:

Dat is wel een pony, dat is vaak toch net anders.

TS gewoon lekker gaan lessen en kijk gewoon hoe ver je komt. En vergeet je dressuur werk niet, dat is minstens zo belangrijk.

Mag ik vragen waarom?
Parcours is hoger en gemaakt op paarden ja, maar genoeg E-pony's die B paarden starten


Pony parcoursen zijn vaak minder technisch.
Daarbij zijn pony's meestal ook net wat handiger als de afstand niet klopt enz. Ken genoeg pony ruiters die M/Z hebben gesprongen, maar met een paard toch echt nog moeten leren om goed afstanden te rijden. [/quote]





Of een parcours technisch gebouwd is ligt aan de parcoursbouwer en niet aan de maat van het paard/ pony. de ene bouwt gewoon wat technischer dan de andere.

Draf carrière geen succes, Spring carrière redelijk gelukt! Dirk uit Zuid (vader Titus Boko) Springen ZZ+18
https://www.facebook.com/profile.phpid=100009417511371
https://www.youtube.com/channel/UCePr9q ... txwjyHYZoA

Draver_Dirk

Berichten: 109
Geregistreerd: 30-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 23:28

horsies5 schreef:
Ik denk dat een b parcours wel haalbaar kan zijn voor een draver en wellicht een l parcours ook.. hoever je kan komen moet je gewoon proberen natuurlijk..
Met mijn draver zal ik wss nooit een parcours kunnen springen.. Ja wellicht t zelfde parcours als voor de a pony's.. maar dat wil niet zeggen dat andere dravers niet meer getalenteerd zijn.. ik ken er genoeg die makkelijk een meter springen..

Wat in de b wel lastig kan zijn, zijn de stijlpunten




De B is inderdaad het lastigste, Zelfs als je foutloos bent geeft de jury meestal lage punten voor de stijl. Niets van aantrekken, je komt vanzelf uit de B. En je hebt een brede rug nodig voor het commentaar langs de ring.

Draf carrière geen succes, Spring carrière redelijk gelukt! Dirk uit Zuid (vader Titus Boko) Springen ZZ+18
https://www.facebook.com/profile.phpid=100009417511371
https://www.youtube.com/channel/UCePr9q ... txwjyHYZoA

Donna3007

Berichten: 13
Geregistreerd: 03-07-16

Re: B Parcour springen met een Draver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-16 02:05

Het maakt niet meer uit mensen ! Een B Parcour kan mijn paard niet.. Vandaag te horen gekregen dat hij atactisch is super jammer hij houd ontzettend van springen..

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 07:34

Draver_Dirk schreef:
horsies5 schreef:
Ik denk dat een b parcours wel haalbaar kan zijn voor een draver en wellicht een l parcours ook.. hoever je kan komen moet je gewoon proberen natuurlijk..
Met mijn draver zal ik wss nooit een parcours kunnen springen.. Ja wellicht t zelfde parcours als voor de a pony's.. maar dat wil niet zeggen dat andere dravers niet meer getalenteerd zijn.. ik ken er genoeg die makkelijk een meter springen..

Wat in de b wel lastig kan zijn, zijn de stijlpunten




De B is inderdaad het lastigste, Zelfs als je foutloos bent geeft de jury meestal lage punten voor de stijl. Niets van aantrekken, je komt vanzelf uit de B. En je hebt een brede rug nodig voor het commentaar langs de ring.


Als je goed rijdt dan krijg je ook goede stijlpunten. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 08:13

Draver_Dirk schreef:
Of een parcours technisch gebouwd is ligt aan de parcoursbouwer en niet aan de maat van het paard/ pony. de ene bouwt gewoon wat technischer dan de andere.


Natuurlijk is dat zo. Maar bij de pony's zie je in het M/Z nog best veel ongecontroleerde combinaties rijden waarbij de ruiter een beetje mee lift. Bij de paarden komen dit soort combinaties meestal niet verder dan de L (en met het stijl springen stranden ze steeds vaker in de B)

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 09:13

Donna3007 schreef:
Het maakt niet meer uit mensen ! Een B Parcour kan mijn paard niet.. Vandaag te horen gekregen dat hij atactisch is super jammer hij houd ontzettend van springen..


Wat enorm vervelend Donna3007... heel veel sterkte. Wat verwacht de DA wat je nog wel kan doen?

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

Donna3007

Berichten: 13
Geregistreerd: 03-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-16 11:07

Evelijn, helaas mag ik niet zoveel meer
Met hem doen, omdat het gevaarlijk kan zijn. En hij steeds ook struikelt met zijn achterbenen. Ik kan er natuurlijk af en toe wel op rijden maar liever niet. Dus helaas hebben we de verkoper gisteren gebeld en die vind t heel vervelend voor ons dus nu hopen ergens op een rustig plekje in een wei bij iemand en ik hem nog kan bezoeken en dat af en toe bijvoorbeeld kleine kinderen komen poetsen ofzo want er zit geen kwaad in hem het is zo zonde. Dus ja dan ga ik een nieuw paard kopen, en gelijk laten keuren.. maar voorlopig nog ff geen nieuw paard hier , over een tijdje pas weer (maar gelukkig doet het hem geen pijn )

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:15

Wat een verschrikkelijk nieuwsi! Sterkte meid.

Vind je mijn post hatelijk of gemeen? Lees hem opnieuw en bedenk hoe je hem positief kan lezen. Lukt dat niet? Negeer het maar, want dan heb je me duidelijk niet begrepen.

Be free and be happy.

Draver_Dirk

Berichten: 109
Geregistreerd: 30-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 09:08

Change3x schreef:
Draver_Dirk schreef:

De B is inderdaad het lastigste, Zelfs als je foutloos bent geeft de jury meestal lage punten voor de stijl. Niets van aantrekken, je komt vanzelf uit de B. En je hebt een brede rug nodig voor het commentaar langs de ring.


Als je goed rijdt dan krijg je ook goede stijlpunten. :')


Niet mee eens. De B is tegenwoordig een jurysport. Al rij je nog zo een mooi rondje, de jury ziet een draver en past zijn punten daar op aan.

Draf carrière geen succes, Spring carrière redelijk gelukt! Dirk uit Zuid (vader Titus Boko) Springen ZZ+18
https://www.facebook.com/profile.phpid=100009417511371
https://www.youtube.com/channel/UCePr9q ... txwjyHYZoA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 10:04

Draver_Dirk schreef:
Change3x schreef:

Als je goed rijdt dan krijg je ook goede stijlpunten. :')


Niet mee eens. De B is tegenwoordig een jurysport. Al rij je nog zo een mooi rondje, de jury ziet een draver en past zijn punten daar op aan.


Ja en nee, tuurlijk krijg je met een paard met een slechte galop(en daarmee vaak slecht ritme en mindere houding en zit) lagere stijlpunten. Maar die 65 is prima te halen dus dan moet je gewoon foutloos springen. 75 stijl is ook met een fantastisch gefokte kwpn niet makkelijk om te halen hoor ;)

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: B Parcour springen met een Draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 11:06

Dat dravers minder punten krijgen is echt een vooroordeel. Als jij goed rijd (dus goede afstanden, goed ritme, netjes zitten, nette outfit) dan krijg je je punten wel. Met of zonder draver.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers