draver kopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-16 11:20

Hoi
Ong anderhalve maand geleden heb ik mijn paardje in moeten laten slapen. Ik ben langzaam aan het kijken wat voor paard ik zou willen en kwam op een draver. Ik heb ik mijn tienertijd altijd dravers verzorgt en ik heb daarna altijd een zwak voor ze gehad, de meeste paarden die ik op foto leuk vind zijn dravers, er is iets in hun blik wat me erg aanspreekt. Ik ga vanmiddag naar een draver kijken en vind het erg spannend. Ik heb nog nooit een paard gekocht (lester had ik als veulen gekregen) en weet wel ong waar ik op moet letten maar zijn er ook specifiek bij dravers dingen waar ik op moet letten? Er gaat iemand met mij mee en ik ga filmpjes maken om zo ook een menig van een ander er over te krijgen.

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!


Rex_Rolfo

Berichten: 5372
Geregistreerd: 27-07-13

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:26

Zeg je dravers, zeg je ruitje

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:54

Persoonlijk zou ik het volgende willen weten:
- Hoe ver is het paard in het omscholingsproces? en wat is er al mee gedaan? (buitenritten / dressuurmatig gereden?)
- Hoe gedraagt het paard zich voor de sulky? (sommige dravers zijn gevaarlijk voor de sulky en moet je niet willen proberen om zomaar recreatief voor de kar te zetten)

Verder is het een aankoop van een paard als elk ander paard. ;) Ook kan het handig zijn om te weten of je paard ooit een blessure heeft gehad.

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:01

Laat je draver wel even goed keuren, er gebeuren in de dravers wereld nog wel eems verknipte dingen waardoor hij flink beschadigd kan zijn van binnen.

Neem hem ook op proef voor minimaal 2 weken, heb helaas meerdere verhalen gehoord over dravers doe verdoofd werden met proef rijden en helemaal gestoord waren na de aankoop.

Verder super leuk ras, heb er ook hele goede ervaringen mee!
Maar laat hem/haar even goed nakijken door een DA ;)

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-16 12:02

De draver is nog maar net begonnen met het omscholingsproces. Hij staat op een stal die dravers kopen, omscholen en weer verkopen, deze hebben ze nog maar net, staat ook nog niet op hun site, ik had ze gebeld omdat mijn oog was gevallen op een ander paard, maar dat is een merrie en ik hou niet zo van "tuttebellen" ,dit paard is van de zelfde vader als die merrie. Wat ze nu konden vertellen over de telefoon is dat de ruin een erg lief paard is en dat hij het omscholen erg goed oppakt.

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-16 12:03

Dit paard staat bij stal westfriesedijk, waar ik erg goede recensies over heb gelezen.

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-16 12:05

Keuren gaat sowieso gebeuren. Dat verdoven, dat gebeurd volgens mij bij ieder ras wel eens?

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!

Licor

Berichten: 2944
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:06

Je kan ook eens naar westfriesedijk gaan.. Zij hebben heel veel dravers staan.. dan kun je ook kijken wat wel bij je past en wat niet ;) en het is een heel betrouwbaar adres.. niet alle merries zijn tuttebellen namelijk.. en zij hebben ook oog voor wat bij jou als persoon zou kunnen passen..

Wat betreft verknipte dingen die gebeuren en verdoven met proefrijden.. ik denk dat dat bij alle rassen dingen gebeuren die niet wenselijk zijn en bij dravers niet vaker dan bij andere..

Een paard dat nog niet ver in de omscholing is moet je rekening mee houden dat dit nog wel wat werk gaat kosten en dat je dat ook moet kunnen en willen (met begeleiding)


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:07

Het ligt er aan wat je ermee wilt gaan doen. Is het puur recreatief zou ik zeggen ja.
Maar wil je echt dressuur gaan rijden en wedstrijden dan zou ik het niet doen.
De meeste dravers die aangeboden worden hebben al een verleden op de drafbaan.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-16 12:18

@horsies5, paard staat op westfriesedijk :p
Ik zeg ook niet dat ik nooit een merrie zou kopen maar dat moet het wel een coole zijn, ik hou van slimme en eigenwijze paarden, maar hou niet van geëmmer. Paard is puur voor de recreatie, een beetje dressuurmatig rijden vind ik wel leuk, maar wedstrijden hoeft van mij niet meer, dat traject heb ik bij mijn vorige paard al doorlopen. Een paard wat nog niet ver in het omscholingsproces is geen probleem, ik heb zat paarden ingereden, waaronder mijn vorige.

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!

Licor

Berichten: 2944
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:44

Ow ben je daar ook langs geweest?

Dressuurmatig rijden kan prima met een draver.. springen ook.. maar als je de ambities hebt om tot het z te komen moet je niet voor n draver kijken.. hoewel er best bij zijn die het wel kunnen.. maar het grootste gedeelte niet.. b en l zou geen probleem moeten zijn..
Voor recreatie zijn ze super.. Lekker veelzijdig en hele fijne paarden!


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

Zoolgangster

Berichten: 9565
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:45

Nadiine__x schreef:
Laat je draver wel even goed keuren, er gebeuren in de dravers wereld nog wel eems verknipte dingen waardoor hij flink beschadigd kan zijn van binnen.

Neem hem ook op proef voor minimaal 2 weken, heb helaas meerdere verhalen gehoord over dravers doe verdoofd werden met proef rijden en helemaal gestoord waren na de aankoop.

Verder super leuk ras, heb er ook hele goede ervaringen mee!
Maar laat hem/haar even goed nakijken door een DA ;)


Dat doen foute handelaren bij ieder ras.
Het is echt geen standaard wanpraktijk bij alleen dravers dus.

Haribo macht Kinder froh, und der Zahnartzt ebenso.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-16 12:49

Nee ik ben er nog niet geweest, ik kwam op site en heb in alleen per mail en telefoon contact met ze gehad.

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!

dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:54

heb in mijn paardenperiode al 4 dravers gehad. stuk voor stuk super fijne en betrouwbare paarden.
alles mee gedaan. van mennen, rijden, tot met 1 z gesprongen bij de paarden.
ik heb nu alleen nog men-pony's maar als ik weer een paard wil, wordt het haast zeker een draver.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:55

de dravers die ik ken (op een na al 20 jaar terug) en momenteel meemaak zijn paarden die gekoersd hebben en behoorlijk vlot zijn. De meeste zijn door hun eigenaar na enige tijd weer doorverkocht omdat zij niet geschikt waren voor een rustige recreatieve rit. Maar altijd maar wilden gaan en heet waren.

het paard van een kennisje (20 jaar terug) was een heel braaf en rustig paard en ideaal recreatiepaard.

je kunt de richting van de wind niet veranderen, wel de stand van je zeilen. Te huur 6 persoons vakantiehuisje aan visvijver en leuke omgeving zie: www.fanerberveld.webnode.nl

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-16 13:21

Dat dravers vlot zijn is voor mij niet nieuw, het zal wel even wennen zijn na een paard ruim 22jaar te hebben gehad die liever lui dan moe was.

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:47

Je hoort mij ook niet zeggen dat het alleen maar bij dravers gebeurt, ik weet alleen dat het zeker bij handelaren met dravers gewoon veel voorkomt, was enkel een tip ;)

Maar als ik zo ts haar verdere reacties lees, komt het volgens mij wel goed ;)

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

janouk
Blogger

Berichten: 17845
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:00

ik stuur je een pb. Ik weet een gave draver te staan in Zandvoort. Goed te rijden onder het zadel. bij een Particulier. Paard heeft tot zeer recent nog gekoerst.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-16 17:47

Ik ben weer thuis. Paard heet figaros en heeft volgens de eigenaar die hem pas een week heeft niet gekoerst, de entingen in het paspoort waren ook niet in oorde dus dan zou je zeggen dat ze gelijk heeft. Ze heeft hem bij een stal vandaan die volgens haar erg eerlijk over en tegen hun paarden zijn. Hij stond alleen niet best op zijn hoeven, moest erg nodig naar de smid maar dat gaat volgende week gebeuren. Figaros was wel wat zenuwachtig en onzeker maar dat vind ik niet gek met zijn 4 jaar en allemaal vreemden om zich heen. Hij liet iig van alles toe en keek helder uit zijn zeer mooie ogen. Het is trouwens een Amerikaanse draver.

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-16 18:43

Hij staat trouwens wel wat ongelijk op zijn voorvoeten, zijn ene hiel was wat lager als zijn andere, zijn er mensen die weten of dit nadelig kan zijn? Als hij bekapt is ben ik van plan om wat foto's naar mijn HS te sturen.

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!

Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:48

Heb je hem al gekocht? Ik zou er ad hand van het verhaal niet aan beginnen

Laerkens Beauty

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:53

barbar schreef:
Hij staat trouwens wel wat ongelijk op zijn voorvoeten, zijn ene hiel was wat lager als zijn andere, zijn er mensen die weten of dit nadelig kan zijn? Als hij bekapt is ben ik van plan om wat foto's naar mijn HS te sturen.



Oppassen!!!

Wanneer je er een poosje niets aan doet zie je de ware gebrekken in groei van de hoeven en mogelijk heeft ie een lichte bokhoef. En nog niet weggewerkt door de hoefsmid, goed dat je dat nu ziet in de slechte staat van de hoeven doordat ie niet op tijd naar de hoefsmid ging.

Dus verschillen aan de voorhoeven de ene steiler en de andere platter.
Is mogelijk de reden dat ie niet heeft gekoerst, maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn en de hoef kon ook aan die ene kant beschadigd geweest zijn bij een ongelukje en aan het herstellen/ bijgroeien, kan van alles zijn.


Want een 4 jarige draver heeft meestal al volop gekoerst.

Ik vind dravers ook fantastische paardenras, ze hebben iets speciaals. in mijn tienerjaren heb ik ze ook jarenlang verzorgd en gereden bij de mensen die ermee gingen koersen.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-16 18:57

Ok duidelijk

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!

rox_en_wilvy

Berichten: 788
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: lelystad ~ paard in Hulshorst (veluwe)~

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:01

Ik ken Edith en ze is een eerlijk mens! Ik heb zelf mijn draver ook bij haar gekocht, en wij rijden op hoog niveau wedstrijden! En ik zou zeggen laat de dierenarts en hoefsmid de stand van de hoeven en benen beoordelen!

WILVY COCKTAIL J * 1124 goedgekeurde km's * klasse IV startgerechtigd
Bezoek en like onze Facebook pagina
klik hier ☆ Endurance Team Wilvy Cocktail J ☆

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:02

En buiten dat.........de inentingen horen volledig in orde te zijn, er is mogelijk wat mee....

Zeker als je een draver fokt en dat is vaak een dure grap, dravershengsten zijn aan de prijs.............ze worden echt niet als pretveulens gefokt en dus als er iets niet in orde is kun je bijna 100 zeker van zijn dat er wat mee is.

Goed opletten en oppassen geblazen.

Deze stal, ze weten ook niet altijd alles en weten dus ook niet de ware reden/ waarheid van waarom men de draver wegdoet naar ze voor omscholing en verkoop.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers