Draver trainen voor recreatie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LouiseV2001
Berichten: 20
Geregistreerd: 17-05-15

Draver trainen voor recreatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 21:01

Hallo allemaal,
Ik rij een Draver die ook echt de rensport heeft beoefend nu voor een recreatie paard te worden.
Heeft iemand tips want ik heb nog nooit een draver gereden.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33850
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Draver trainen voor recreatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:02

Doe bokker Ruitje eens een pb! :D

LouiseV2001
Berichten: 20
Geregistreerd: 17-05-15

Re: Draver trainen voor recreatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 21:07

Oké bedankt.

dassenkop
Berichten: 24
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 15:47

het is wel lastig, want dravers willen heel lastig galoperen

Milkberry
Berichten: 1174
Geregistreerd: 12-02-15
Woonplaats: Den Helder

Re: Draver trainen voor recreatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:06

Niet alle dravers galoperen moeilijk ;)
Het wordt ze op de baan alleen afgeleerd. Ik heb genoeg draver jaarlingen flink zien galoperen.

RoyalMemory
Berichten: 621
Geregistreerd: 18-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:10

dassenkop schreef:
het is wel lastig, want dravers willen heel lastig galoperen


Sommige paradigma's blijken maar moeilijk uit te bannen, ik word er soms zo kriebelig van. Te meer daar dit soort praat vooral gebezigd wordt door lieden die er totaal niets van weten :x

Milkberry
Berichten: 1174
Geregistreerd: 12-02-15
Woonplaats: Den Helder

Re: Draver trainen voor recreatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:13

Aaah joh, dravers zijn toch ook heethoofden, willen alleen maar kei hard, kun je niet mee naar het strand en zijn niet opgevoed ;)

Maar even on topic.
Je kunt voor goede raad ook altijd stal westfriesedijk een berichtje sturen. Zij scholen dravers van de baan om tot rijpaard.

LouiseV2001
Berichten: 20
Geregistreerd: 17-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 18:40

dassenkop schreef:
het is wel lastig, want dravers willen heel lastig galoperen

Als hij de oefening te moeilijk vind valt hij automatisch in galop maak hij houd het wel niet lang vol

LouiseV2001
Berichten: 20
Geregistreerd: 17-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 18:41

Maar even on topic.
Je kunt voor goede raad ook altijd stal westfriesedijk een berichtje sturen. Zij scholen dravers van de baan om tot rijpaard.[/quote]

Dankje !!!!

Independant

Berichten: 244
Geregistreerd: 19-01-11

Re: Draver trainen voor recreatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:46

Dravers zijn top paarden en leuk om te rijden.

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Draver trainen voor recreatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:58

Eigenlijk is het heel simpel: net als met elk ander paard begin je gewoon bij de basis ;-)

Heb zelf 2 dravers. Eentje bij Stal Westfriesedijk vandaan, die kan je idd bellen, zijn echt super vriendelijk en kundig! Deze heeft nooit gekoerst, mijn andere liep tot 1jaar geleden wel op de baan. Eigenlijk maakt dat niet uit wat betreft rijden: je begint gewoon rustig met de hulpen aanleren en dat werk je langzaam uit.

Ik ben zelf dol op het ras Draver. Het zijn hele lieve werkwillige dieren, die je niet afstraffen als je een fout maakt. Ondanks dat ze vlot zijn, en soms gaan 'hollen' als het moeilijk wordt, zullen ze nooit zomaar 'aan de kletter' gaan, en bokken doen die van mijn ook nooit.

Dus kortom: les nemen, en stap voor stap de basis uitwerken. En verder vooral genieten van je paardje!

LouiseV2001
Berichten: 20
Geregistreerd: 17-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 17:28

Graffi86 schreef:
Eigenlijk is het heel simpel: net als met elk ander paard begin je gewoon bij de basis ;-)

Heb zelf 2 dravers. Eentje bij Stal Westfriesedijk vandaan, die kan je idd bellen, zijn echt super vriendelijk en kundig! Deze heeft nooit gekoerst, mijn andere liep tot 1jaar geleden wel op de baan. Eigenlijk maakt dat niet uit wat betreft rijden: je begint gewoon rustig met de hulpen aanleren en dat werk je langzaam uit.

Ik ben zelf dol op het ras Draver. Het zijn hele lieve werkwillige dieren, die je niet afstraffen als je een fout maakt. Ondanks dat ze vlot zijn, en soms gaan 'hollen' als het moeilijk wordt, zullen ze nooit zomaar 'aan de kletter' gaan, en bokken doen die van mijn ook nooit.

Dus kortom: les nemen, en stap voor stap de basis uitwerken. En verder vooral genieten van je paardje!

Dankje !!!!