Is een draver ook geschikt voor iets anders dan draf?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GixWillsNino

Berichten: 229
Geregistreerd: 02-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:18

Dressuur
Afbeelding

Lange stukken galopperen over grote zandvlakten
Afbeelding

Springen
Afbeelding


Recreatie rijden gaat dus ook prima met een draver *\o/*

fretjje
Berichten: 53
Geregistreerd: 19-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:31

Oefenen op dressuur

Afbeelding

Recreatief

Afbeelding



Afbeelding

Milkberry
Berichten: 1174
Geregistreerd: 12-02-15
Woonplaats: Den Helder

Re: Is een draver ook geschikt voor iets anders dan draf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 06:56

Ook mijn dravertje en ik dressuren. En zijn afgelopen jaar begonnen aan endurance. Ik heb op een draverhandelstal gestaan voor pension (wfd). Ik heb heel wat veelzijdige dravers voorbij zien komen!

maximosa

Berichten: 346
Geregistreerd: 09-06-09
Woonplaats: Fryslan, Dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 08:19

Dressuur op de klassieke manier, heerlijke buitenritten en een super maatje.


Afbeelding

Afbeelding

kortom geweldige paarden die Dravers

Afbeelding

_maaike_D

Berichten: 1200
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: *op de mesthoop*

Re: Is een draver ook geschikt voor iets anders dan draf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 08:24

Hier ook een recreatie draver.
Kan dressuurmatig een L proefje neerzetten.
Sprongetjes tot 1,10
Heeft nog een aantal jaar voor de wagen gelopen waarvan een blauwe maandan mendurance.
En natuurlijk lange buitenritten

Is trouwens een merrie van 1,65

Iris02

Berichten: 126
Geregistreerd: 25-07-13
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 08:33

Ik verzorg ook een draver van 1.55 :o
Ik doe er alles mee!
Van dressuur tot springen zonder zadel en hoofdstel.
Ze reageren ook heel goed op je hulpen en western. Ik heb geen zweepje of sporen nodig. Een klein tikje en ze gaat harder.
En ze loopt bij de eigenaresse ook voor de kar.
Dus ja.. Het zijn echt heeeele leuke beesten. En echt 100% tevertrouwen.
Laatst bijgewerkt door Iris02 op 31-03-15 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt

pipo

Berichten: 8226
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 08:36

Mijn dochter(12) heeft een dravertje. Geweldig dier. Gaat alleen op buitenrit, zowel met de sulky als onder het zadel. Maar dressuurt ook in de bak en doet soms voltigeren op hem.. springt ook wel eens wat, maar dat laatste is niet zijn hobby. :D Hij is 1.55 en ik vertrouw hem meer dan mn dochter haha

rox_en_wilvy

Berichten: 788
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: lelystad ~ paard in Hulshorst (veluwe)~

Re: Is een draver ook geschikt voor iets anders dan draf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:59

Ik rij met mijn draver merrie van 1.54 klasse 3 endurance! Springen vind ze geweldig en dressuur doen we als basis. Het zijn hele veelzijdige paarden met veel karakter, dat moet je wel liggen :D

ruitje

Berichten: 12320
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Is een draver ook geschikt voor iets anders dan draf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:42

Als je nou twijfelt, kom dan gewoon een keer bij mij kennis maken met het ras. Niet omdat je wat moet kopen, maar gewoon omdat ik het leuk vind mensen kennis te laten maken met dit fantastische ras :)

Het grootste voordeel is ook meteen hun grootste nadeel: Ze zijn enorm mensgericht, ze geven je dus terug wat je zelf doet. Als je dat gaat beseffen, zijn het wereldpaarden. Wil je dat niet, dan kun je beter voor een iets 'botter' ras gaan wat niet zo op mensen reageerd.

xcindyhilx86
Berichten: 1
Geregistreerd: 04-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 23:53

Wij hebben thuis dravers. Met dit paard waren we wel gewoon aan het koersen maar met gewoon lekker een beetje uitrijden en lekker met hoofdje omlaag deed ze best goed.https://www.youtube.com/watch?v=31iC2jWDeqI Hierna gingen we haar galoptraining onder het zadel geven en na die training won ze opeens een koers waar niemand ooit nog op had gerekend. Daarna werd ze heel vervelend onder het rijden en werd ik er ook wat bang van hoe ze deed. Zo zonde want ze was een heerlijk rijpaard. Nu is ze 2 x gedekt en krijgt ze heel snel haar 2e veulen.https://www.youtube.com/watch?v=AYnQTZ9HV_c




Dus dravers kunnen zeker iets anders dan hard lopen!


(ik rijd echt heel dom met mijn handen) :(

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 00:27

ruitje schreef:
Als je nou twijfelt, kom dan gewoon een keer bij mij kennis maken met het ras. Niet omdat je wat moet kopen, maar gewoon omdat ik het leuk vind mensen kennis te laten maken met dit fantastische ras :)b

Het grootste voordeel is ook meteen hun grootste nadeel: Ze zijn enorm mensgericht, ze geven je dus terug wat je zelf doet. Als je dat gaat beseffen, zijn het wereldpaarden. Wil je dat niet, dan kun je beter voor een iets 'botter' ras gaan wat niet zo op mensen reageerd.


dit dus!
Je mag ook een keer bij mij komen, maar ik heb er maar 1 haha.

Gerdien123
Berichten: 12
Geregistreerd: 29-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:26

Ook ik heb een draver. Ik zocht een nuchter paard waar ik recreatief dressuur mee kon rijden en een buiten rit op zijn tijd mee kon maken. Zo kwam ik bij mijn paardje, een draver van 1.57 m.
Inmiddels heb ik ook ontdekt hoe veelzijdig ze is. Naast dressuur en een buiten rit kan ze ook een sprongetje maken. Mijn paard kan prima galopperen. Ik weet niet of mijn paard gekoerst heeft. De galop kende ze al toen ik haar kocht. Ik vind dat een draver zeker ook voor iets anders geschikt is dan draf.

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Is een draver ook geschikt voor iets anders dan draf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:36

Hoe heet je paard?

Gerdien123
Berichten: 12
Geregistreerd: 29-03-14

Re: Is een draver ook geschikt voor iets anders dan draf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 22:59

Mijn paard heet Vassalina (Jain de Beval), maar wij noemen haar Beau :)

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:39

Ik rij met mijn Draver western bij de Wran momenteel op L3 niveau.
Ons ding is de trail...het samen met je paard hindernissen nemen.
Talent 0.0 maar de wil om het voor mij te doen maakt hem onbetaalbaar.
Altijd bereidt om voor me te werken.
Zijn inzet maakt het gebrek aan talent ruimschoots goed.

zonday
Berichten: 220
Geregistreerd: 03-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:42

ik ken heel veel mensen die een daver hebben.
en 1 daarvan rijd er ook western mee.
als een draver van veulen af aan al niet op de baan geweest is is het dus een gewoon rijpaard.
maar als hij wel op de baan is geweest is het moeilijk om dat weer uit te krijgen.

ruitje

Berichten: 12320
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:01

zonday schreef:
ik ken heel veel mensen die een daver hebben.
en 1 daarvan rijd er ook western mee.
als een draver van veulen af aan al niet op de baan geweest is is het dus een gewoon rijpaard.
maar als hij wel op de baan is geweest is het moeilijk om dat weer uit te krijgen.


Dat is onzin. Wat precies moet je 'er uit krijgen' dan? Daarnaast is een draver nooit 'gewoon een rijpaard' , net zoals een Fjord nooit een rijpaard is. KWPN word al jaren gefokt op dat doel, hele andere bouw dus.

zonday
Berichten: 220
Geregistreerd: 03-03-13

Re: Is een draver ook geschikt voor iets anders dan draf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:06

ik geloof wel dat die paarden rijdbaar zijn, een kennis van mij heeft ook een draver.
die draver heeft in de dravers sport gereden. je snapt dat ze daar niet zomaar op kon weg rijden.

ruitje

Berichten: 12320
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Is een draver ook geschikt voor iets anders dan draf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:15

Nee dat snap ik niet, dat heeft namelijk niks te maken met of ze gekoersd hebben. Sommige koerspaarden rij je makkelijker op weg dan niet-koerspaarden.

Zoolgangster

Berichten: 9619
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:22

Mensen die iets tegen dravers hebben, zouden eens moeten weten hoeveel "anonieme" dravers er rondlopen in manéges als braaf manégepaard, op dressuur-, endurance-, springwedstrijden, trec, in het bos als fijn recreatiepaard en noem maar op...
De grap is vaak dat omstanders (en juryleden) ze vaak leuk vinden lopen, totdat je ze vertelt dat het dravers zijn, en vaak geloven ze je niet, of ze zeggen meteen: "maar die vind ik toevallig wel leuk."

Het zijn inderdaad nèt paarden. :+

rox_en_wilvy

Berichten: 788
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: lelystad ~ paard in Hulshorst (veluwe)~

Re: Is een draver ook geschikt voor iets anders dan draf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:09

Haha die van mij word regelmatig aan gezien voor iets anders dan een draver, maar de reactie's zijn wel altijd positief :D

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 18:19




Ex-koers Draver. En nu een dressuurknol!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 22:32

zonday schreef:
als een draver van veulen af aan al niet op de baan geweest is is het dus een gewoon rijpaard.
maar als hij wel op de baan is geweest is het moeilijk om dat weer uit te krijgen.


Nope. Mijn jongste draver (nu 7 jr) heb ik als veulen gekocht, maar is een stuk complexer in het werk dan mijn oude draver die wel ooit gekoerst heeft. Ook qua draf maakt wel of niet gekoerst niks uit trouwens, wat ook wel eens gedacht wordt.

PrizTwir
Berichten: 2397
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 22:34

Een vriend van mij had een kruising draver, L2 dressuur en M springen geworden. Een vriendin van mij heeft ook een draver gehad. Heeft ze alleen B meegereden. Het kan wel, maar gewoon tot een bepaald niveau, als ze gekoerst hebben. Zoals hier eerder is genoemd, als ze nooit gekoerst hebben dan kan je er gewoon mee rijden en dressuren etc.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Is een draver ook geschikt voor iets anders dan draf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 22:43

Vergeet niet dat het niet het paard is die een bepaald niveau loopt, maar het de combinatie is. De ruiter kan ook de oorzaak zijn van een lager niveau. Of zoals bij mijn draver, geen klassering want ik rij geen wedstrijden en doe ik de bak de oefeningen die wij leuk en nuttig vinden en dan zeker niet op de bordjes ;)