superdraver

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liana_shet
Berichten: 321
Geregistreerd: 10-02-13
Woonplaats: België

superdraver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 21:55

hoi :wave:

ik ben Liana
ik heb sinds kort (3maanden) een amerikaanse draver
ASHIAN T (shane t hanover x ina t)

het is echt een superpaardje,
koel maar temperamentvol
en hij galoppeert zoooo goed :))

heben jullie ook zulke superpaarden die de mythe dat dravers niet kunnen galopperen tegenspreken?

;)

miriam2105

Berichten: 113
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: heemskerk

Re: superdraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:01

ja mijn draver :j !!! ondanks dat ze gekoerst heeft kan ze heel mooi rustig en beheerst galopperen.
Maar alle dravers kunnen galopperen hoor :o alleen de ene vind het moeilijker dan de ander...

liana_shet
Berichten: 321
Geregistreerd: 10-02-13
Woonplaats: België

Re: superdraver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 22:07

maar als je tegen de meeste mensen zegt een draver reageren ze oh hemeltje die kunnen helemaal niet galopperen!

liana_shet
Berichten: 321
Geregistreerd: 10-02-13
Woonplaats: België

Re: superdraver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 22:08

ps: die van mij heeft ook in de koers gelopen hoor maar na een goede 2 weken vertrouwen opbouwen lukt het super en alsmaar beter :D

Avalon_

Berichten: 1242
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:34

liana_shet schreef:
maar als je tegen de meeste mensen zegt een draver reageren ze oh hemeltje die kunnen helemaal niet galopperen!


Je zult nog veel vooroordelen tegenkomen wat betreft dravers.
Maar inderdaad, alle dravers kunnen galopperen. Sommige hebben alleen een beetje meer tijd en aandacht nodig in de omscholing om het op een goede en rustige manier te kunnen doen.

lies_sparkle

Berichten: 6133
Geregistreerd: 19-06-11

Re: superdraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 15:36

Nouja als je tijdens een koers kijkt hoeveel paarden uitgeschakeld worden,
door te galoperen zijn er best dravers die kunnen galoperen (:

Dana82

Berichten: 1658
Geregistreerd: 01-07-08
Woonplaats: De Klinge - Oost-Vlaanderen: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 15:39

Wij hebben een draver van 16 jaar en die galoppeert liever dan dat ze draaft. Ik moet wel zeggen dat ze dus nooit in de koersen heeft gestaan en dat de vorige eigenaar het draven er echt uitgemept heeft.... Wij hebben haar nnu 2 jaar (maar kenden haar al veel langer) en wij hebben haar echt leren mooi ruim draven, ze geraakte er helemaal gestressed van, van dat draven. In groep, als we een drafje doen, dan galopeert zij altijd heel netjes verzameld rustig. En ze zit zo zalig!
Mijn vader zijn vorige paard was ook een draver. Ik en mijn vader waren de enigsten die wisten hoe je hem in galop moest zetten. Altijd vanuit stap want vanuit draf ging hij gewoon harder draven (wel in de koersen gestaan). Het was ook de truck om hem in galop te houden want eenmaal in draf vallen, dan moest je het maar gewoon mee uitzitten :D . Maar ja, twee dravers en twee die wel degelijk zelf heel goed rustig konden galoperen.

Ons merrietje, die dus liever galopeert dan draaft, die kan haar wel lekker laten gaan in de weide. Dan draaft ze als een echte draver, heel elegant met die benen wijd uit elkaar. Onder het zadel zou je gewoon niet zeggen dat ze draver is, aan haar gangen te zien. Mensen kijken dan ook altijd heel verbaasd als je zegt dat ze een draver is.