wel of niet een draver

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:30

Die ziet er netjes uit, van Aramisjames, niks bijzonders, maar toch... :)

Mijn draver galopeerd sneler (en beter) dan dat die kan draven, terwijl die op de baan heeft gelopen. Racen? In galop! Al kan die ook aardig hard draven, voor zijn leeftijd dan, ze is ondertussen de 23 al gepasseerd.
Ik ben pas begonnen met 'lessen' op dit paard, eens kijken of we in de zomer al wat kunnen 'presteren' zover dat nog lukt, hoop dat ik dan ook fotos heb.

mang

Berichten: 4585
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Tholen

Re: wel of niet een draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:38

Mijn draver springt veel te snel in galop. Als ik met mn grote teen wiebel gaat ze al en als zw een beetje opgefokt is gaat ze helemaal niet meer in draf :-

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Re: wel of niet een draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:50

haha mijne ook, ook het tempo dat ze maakt is soms absoluut niet grappig meer, laatst rende ze via het veld langs een auto die echt niet zo langzaam reed, en zo iets is in de ogen van veel ruiters 'oud', haha waar dat dan...?
Kijken of ik zodra het weer beter word leuke fotos en filmpjes kan maken van 2 verschillende dravers :)

ruitje

Berichten: 12351
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:38

My_Chimanga schreef:
Ik bedoel niet dat paarden die gekoerst hebben minder aanleg hebben om te kunnen galopperen, dat zie je nergens staan... Ik zeg alleen dat deze wel degelijk omscholing nodig hebben, terwijl paarden die nog niet getraind zijn gewoon 'alleen' ingereden hoeven te worden...
Ik ben juist fan van dravers, dus mij hoef je geen bewijsmateriaal te leveren over hoe tof ze zijn ;-)



Het gaat mij niet om bewijsmateriaal, het gaat mij om kloppende informatie en wat je zegt klopt niet :) .
Een getrainde( of in je vorige post: koersende ) draver kan een betere galop training gehad hebben gehad dan een ongetrainde draver.

Sommige dravertrainers longeren/ rijden onder de man meer met hun draver dan de eigenaar van een gemiddelde kwpn'er :+ .

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:11

mang schreef:
Mijn draver springt veel te snel in galop. Als ik met mn grote teen wiebel gaat ze al en als zw een beetje opgefokt is gaat ze helemaal niet meer in draf :-


Doet ie van mij ook, erg vervelend. Of als het moeilijk word, dan springt ie ook in een mini zacht galopje :=.

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:38

Eerder in het topic heb ik mijn mening al gegeven over wel/ geen draver en mijn mening met argumenten onderbouwd.

Nu zag ik ook nog dat een draver bijna niet mooi op het achterbeen kan galopperen?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HLIMKOL4.jpg

Dat kunnen ze zeker wel.

Als iemand interesse heeft heb ik wel meer foto's van mijn draver in galop.

Hij heeft toen hij nog koersde geen galoptraining gehad..

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:26

ruitje schreef:
Het gaat mij niet om bewijsmateriaal, het gaat mij om kloppende informatie en wat je zegt klopt niet :) .
Een getrainde( of in je vorige post: koersende ) draver kan een betere galop training gehad hebben gehad dan een ongetrainde draver.

Sommige dravertrainers longeren/ rijden onder de man meer met hun draver dan de eigenaar van een gemiddelde kwpn'er :+ .

Als je het hebt over kloppende informatie, zorg daar dan zelf ook voor ;)

fransje23

Berichten: 15413
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:12

anneliesdj schreef:
ruitje schreef:
Het gaat mij niet om bewijsmateriaal, het gaat mij om kloppende informatie en wat je zegt klopt niet :) .
Een getrainde( of in je vorige post: koersende ) draver kan een betere galop training gehad hebben gehad dan een ongetrainde draver.

Sommige dravertrainers longeren/ rijden onder de man meer met hun draver dan de eigenaar van een gemiddelde kwpn'er :+ .

Als je het hebt over kloppende informatie, zorg daar dan zelf ook voor ;)


Ik heb er wel vertrouwen in dat de info van ruitje klopt :j

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: wel of niet een draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:25

Ze doet een aanname, precies wat My_Chimanga ook doet.

fransje23

Berichten: 15413
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 01:02

anneliesdj schreef:
Ze doet een aanname, precies wat My_Chimanga ook doet.


Maar misschien wel een aanname gebaseerd op veel praktijkervaring :j

ruitje

Berichten: 12351
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 01:47

Ik had bijna mijn trainingsschema, het aantal dravertrainers waarvan ik weet dat ze onder het zadel werken en de manier van trainen omschreven. Daarnaast ook nog even bedacht hoeveel kwpn'ers en andere recreatiepaarden ik in de training heb mogen aanschouwen... Ohja, en de link gepost waarop mensen op bokt hier zeggen hoe ze trainen( loopt een topic over, dus zelfs al had ik al niet honderden kwpn'ers in training gezien is dat nog leuk om te kijken, is namelijk iets wat ik graag doe: leren van hoe ze in andere takken hun paard trainen ;) )

Maar hey, toen besloot ik dat het jou helemaal niet boeit, is toch jammer, zelfs van takken waar absoluut je hart niet in ligt zou je wat kunnen leren... Of zit jij eigenlijk alleen maar op bokt om te vertellen dat mensen het fout hebben? Want dan hoor ik graag van je waar ik in mijn ' aanname' de fout in ga? Hoeveel koersdravers heb jij al in de training mogen aanshouwen?

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: wel of niet een draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 03:33

Je hoeft het voor mij niet te beschrijven hoor, ik geloof je meteen dat dravers ook regelmatig onder het zadel getraind worden.
Maar je zegt dat Chimanga onwaarheden zegt en vervolgens doe je zelf een aanname die je niet hard kunt maken, daar gaat het mij om. Het is vast wel ergens op gebaseerd maar de gemiddelde recreatieruiter heeft weinig te maken met de gemiddelde kwpn'er. En overigens was het een opmerking met een knipoog, jammer dat je er meteen van op de kast zit.

My_Chimanga

Berichten: 1026
Geregistreerd: 06-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:03

ruitje schreef:
My_Chimanga schreef:
Ik bedoel niet dat paarden die gekoerst hebben minder aanleg hebben om te kunnen galopperen, dat zie je nergens staan... Ik zeg alleen dat deze wel degelijk omscholing nodig hebben, terwijl paarden die nog niet getraind zijn gewoon 'alleen' ingereden hoeven te worden...
Ik ben juist fan van dravers, dus mij hoef je geen bewijsmateriaal te leveren over hoe tof ze zijn ;-)



Het gaat mij niet om bewijsmateriaal, het gaat mij om kloppende informatie en wat je zegt klopt niet :) .
Een getrainde( of in je vorige post: koersende ) draver kan een betere galop training gehad hebben gehad dan een ongetrainde draver.

Sommige dravertrainers longeren/ rijden onder de man meer met hun draver dan de eigenaar van een gemiddelde kwpn'er :+ .


Dat is dus precies wat ik bedoel... je probeert met mij een discussie aan te gaan terwijl ik niet een tegenargument geleverd heb... dus ik snap nu niet helemaal het probleem geloof ik.
In deze post zeg jij dan ook dat er dravers zijn die een betere galoptraining] gehad hebben dan paarden die niet gekoerst hebben... dat is precies wat ik ook zei, want als een paard gekoerst heeft, heeft het al een training gehad om NIET in galop aan te springen maar de draf tot het maximale te rekken, dan zal deze omgeschoold moeten worden om weer in galop aan te willen springen. Als een paard niet gekoerst heeft, heeft het uiteraard die ruime draf nog, maar heeft het nooit geleerd om NIET in de galop aan te springen, dan is er geen omscholing nodig maar een basistraining/beleren... Dat heeft niets met de kwaliteit van de uiteindelijke galop te maken, en ik heb nergens beweerd dat een draver niet kan (leren) galopperen.
En als de draver-trainers longeren of rijden onder de man met hun draver zal dit neem ik aan niet gebaseerd zijn op het verbeteren van de galop maar van de draf, als ze tenminste een drafkoers willen lopen met het paard. Uiteraard wordt die getraind, ook dat heb ik nergens tegen gesproken.
Zoals ik al zei snap ik je 'aanval' dus niet helemaal... :\

Bovendien ging de gehele discussie geloof ik niet over hoe een draver wel of niet omgeschoold wordt en wie dat beter kunnen enz enz. maar om of je het paard aan zou raden om te kopen of niet. En daar heb ik eerder al antwoord op gegeven.

herintreder1
Berichten: 82
Geregistreerd: 16-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 21:14

Dit topic verdient een vervolg mijnerzijds. Mijn aanvankelijke vraag heeft veel losgemaakt en ik heb er veel van opgestoken.
Voor mij ontstond dit topic tijdens mijn zoektocht naar een eigen paard. Een aantal weken geleden kwam ik het paard tegen waarvan ik wist dat ik m wou hebben.
Inmiddels staat hij bij ons in de box. Binnenkort zal ik nog een paar foto's plaatsen.

mang

Berichten: 4585
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Tholen

Re: wel of niet een draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:16

En wat is het voor paard geworden?

herintreder1
Berichten: 82
Geregistreerd: 16-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 23:06

mang schreef:
En wat is het voor paard geworden?


Het is een groninger geworden

melaniepk

Berichten: 2234
Geregistreerd: 02-04-06

Re: wel of niet een draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 08:40

Geen Draver dus ?
In ieder geval gefeliciteerd met je aankoop !

herintreder1
Berichten: 82
Geregistreerd: 16-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 12:12

melaniepk schreef:
Geen Draver dus ?
In ieder geval gefeliciteerd met je aankoop !



Met dank. En nee geen draver. Bleef toch steeds wat twijfel houden. Had dat nu absoluut niet.

melaniepk

Berichten: 2234
Geregistreerd: 02-04-06

Re: wel of niet een draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 13:36

Dan heb je de juiste keuze gemaakt :)
Je moet een klik hebben bij een paard, tuurlijk kun je voorkeur voor een bepaald ras hebben, maar er kan ook heel iets anders op je pad komen zie je wel ;)

fransje23

Berichten: 15413
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 14:22

herintreder1 schreef:
melaniepk schreef:
Geen Draver dus ?
In ieder geval gefeliciteerd met je aankoop !



Met dank. En nee geen draver. Bleef toch steeds wat twijfel houden. Had dat nu absoluut niet.


Lijkt mij een juiste basis voor de keuze een paard te kopen :j Veel geluk en plezier met jullie paard!

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: wel of niet een draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 09:16

Een groninger is wel wat anders, maar ontzettend gaaf!!

Bokojessy

Berichten: 1
Geregistreerd: 04-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:41

Ik vind dravers helemaal te gek
Ze :) doen echt alles voor je
Ze vinden rijden heel leuk
Ze kunnen echt alles
Mijn draver heb ik half ingereden was makkelijk te doen
Galop gaat nu ook prima hij springt zelfs meteen goed aan
Dat allemaal terwijl hij net 4 geworden is
Iedereen kan over dravers wat ze willen maar ik vind ze helemaal tegek

herintreder1
Berichten: 82
Geregistreerd: 16-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 11:04

Geryon schreef:
Een groninger is wel wat anders, maar ontzettend gaaf!!


Klopt, een ander type paard. Maar past goed bij mij. Van mij over de draver ook geen verkeerd woord maar ik bleef me afvragen of zo'n paard bij mij paste.

Rider01

Berichten: 3053
Geregistreerd: 24-07-09
Woonplaats: Oudkarspel

Re: wel of niet een draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 12:23

Bij ieder past weer wat anders :)
Ik ben gek op dravers maar heb nu een exmoor die ik ook voor geen goud kwijt zou willen.
het loopt zoals het loopt he :D

Babbelbet
Berichten: 495
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Brabant

Re: wel of niet een draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 09:41

Dravers zijn wel leuke paardjes maar het omscholen kost zoveel !