hoe kom ik erachter of een draver op de baan heeft gelopen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amanda1980

hoe kom ik erachter of een draver op de baan heeft gelopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 17:42

Ik ga morgen kijken bij een draver die ik misschien ga kopen. Nu wil ik graag weten of hij op de baan heeft gelopen en hoe lang. Dit ivm slijtage van de gewrichten. Hoe kan ik dat met de stamboeknaam achter halen.

Iemand?
Gr.

kekaro

Re: hoe kom ik erachter of een draver op de baan heeft gelopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:44

heb je zijn volledige naam al eens ingetikt bij google?

daar kreeg ik allerlei uitkomsten van mijn draver toendertijd.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:44

Aan de eigenaren vragen? :)

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 17:49

De eigenaar weet het helaas niet. Kon ook niet veel wijzer worden uit google helaas.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:50

als een draver echt op de baan heeft gelopen dan merk je wel dat die (slechter) aan zou galoperen en dat die rechtsom een stuk sneller gaat *D

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 17:55

Hebben jullie dravers en hoe is jullie ervaring? Kun je ze leuk en rustig recreatief rijden?

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:56

www.ndr.nl en dan de stamboeknaam invullen bij 'zoek paard' dan wijst het zich vanzelf en anders zelf even naar het NDR bellen of mailen voor informatie.

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 18:00

Thanx!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:00

JI -> DRS

xje_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:01

een vriendin van mij heeft een draver, die heeft 1 keertje op de baan gelopen, en is daarna afgekeurd. ik reed dat paard ook altijd...ik vind het niet zo fijn rijden, je merkt dat ze echt alleen maar snel willen draven, en galoperen is al helemaal een hel met dat paard. buiten rijden is nog wel te doen, teminste als je van snel rijden houd...

voordrest, niet echt een aanrader om een draver te kopen die zowiezo al op de baan heeft gelopen.
en ook schijnen dravers op latere leeftijd (5/6 jaar) veel problemen te krijgen met rug, en benen...

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:14

xje_kim schreef:
een vriendin van mij heeft een draver, die heeft 1 keertje op de baan gelopen, en is daarna afgekeurd. ik reed dat paard ook altijd...ik vind het niet zo fijn rijden, je merkt dat ze echt alleen maar snel willen draven, en galoperen is al helemaal een hel met dat paard. buiten rijden is nog wel te doen, teminste als je van snel rijden houd...

voordrest, niet echt een aanrader om een draver te kopen die zowiezo al op de baan heeft gelopen.
en ook schijnen dravers op latere leeftijd (5/6 jaar) veel problemen te krijgen met rug, en benen...

Ik zou zelf ook niet zo snel een draver nemen maar toch lees ik vaak hier dat mensen er harstikke blij mee zijn.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:18

je kan ook kijken op www.hvt.de het kan namelijk ook zijn dat de draver in Duitsland is geregistreerd .

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 18:39

Die duitse site herkend hem niet.
Die andere we'll maar geeft amper info. Alleen nl pasportnummer, 1\1 en denk de geboortedatum verder niet

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:43

als ndr.nl verder geen info geeft kun je er volgens mij vanuit gaan dat het paard neit in de koers heeft gelopen;

typ bijv, de naam van mijn paard in yankee boy
en je krijgt wel zn geboortedatum, zn vader, moeder e.d. maar bij verrichtingen is het leeg, hij heeft niet gekoersd

als je dat bedoelde iig

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:47

Op je eerste vraag kan ik je geen antwoord geven helaas

amanda1980 schreef:
Hebben jullie dravers en hoe is jullie ervaring? Kun je ze leuk en rustig recreatief rijden?

Kijk in mn profiel :D
De mijne heeft (waarschijnlijk) lang gekoerst, tot haar 6/7 en in die tijd is er nog een veulen mee gefokt. Verder weet ik helemaal niets van haar verleden omdat ik geen stamboek naam heb.
Heeft wat voeten in de aarde gehad, maar ik heb er echt een perfect paard aan. Je moet niet bang aangelegt zijn denk ik (heeft bij ons nogal voor wat problemen gezorgd) en geduldig zijn, dan is er van de meeste dravers een leuk recreatiepaardje te maken.
Ik heb overigens ook een heleboel dravers gereden die niet gekoerst hebben, en ook die wel gekoerst hebben. Ik vind dat je het heel duidelijk terug kan voelen in het rijden. Een niet gekoerste draver is gewoon een normaal paard. Ze zijn snel maar niet 'verpest' zegmaar. Een gekoerste draver hoeft ook niet verpest te zijn hoor, maar dit was de mijne wel.

Ik vind dat geen probleem, ik heb mn doelen bijgesteld en sommige dingen zullen nooit kunnen, de dingen die ik met haar wil over het algemeen wel. Met een ander paard rijden blijft link, ligt er dan alleen aan wat voor paard het is. Dit is echter ook niet zo bij alle dravers.

Om antwoord te geven op je vraag, ik kan zelf de mijne prima rustig en leuk rijden. Gaat niet altijd gemakkelijk, maar het is goed zo. De andere dravers die ik gereden heb (waaronder toltende dravers, echt een aanrader :D ) waren over het algemeen wat gemakkelijker te rijden en daarmee ook rustiger. Het gaat misschien wel wat sneller als met een gemiddeld paard, maar dat hoeft geen probleem te zijn neem ik aan. Hier kun je je rijden heel gemakkelijk op aanpassen.

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 18:53

Ook de namen van ouders geeft ndr niet.
Bedankt voor de vele reacties. Super. Nog meer blijft welkom

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:56

dan weet ik het niet!
ben er ook niet helemaal in thuis
op www.dravers.nl op het forum kunnen ze je waarschijnlijk wel verder helpen!

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 19:01

Ik moet bekennen dat ik niet echt op de rassen let bij het zoeken naar een leuk paardje. Het gaat mij om de klik.
Volgens deze eigenaar was deze heel makkelijk en rustig onder het zadel.

Mocht iemand een leuk paardje weten? Ik zoek een braaf paardje of pony zowel op de grond als onder het zadel. Niet te snel of te veel gekkigheid. Er moet ook een niet al te ervaren ruiter op kunnen. Ook geen hoge prijsvraag

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:17

ik heb 2 dravers gehad, 1tje had gekoersd en de andere niet.
bij de uigekoerste was de galop iets moeilijks om hem aan te leren maar verder een geweldig paard om te rijden ik was hem alleen wel eens kwijt....als er een trailer open stond op het erf stond meneer er meteen op :D

de andere had de galop zo onder de knie en deed zelfs tölten, heerlijk om te rijden en supersnel !

edit: als ik met de eerste samen met andere paarden reed dan moest en zou meneer altijd voorop lopen, dat gedrag is er nooit uitgegaan...

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:31

amanda1980 schreef:

www.dravers.net :D

roybrit schreef:
als een draver echt op de baan heeft gelopen dan merk je wel dat die (slechter) aan zou galoperen en dat die rechtsom een stuk sneller gaat *D

Zou leuk zijn als je ze daaraan zou kunnen herkennen, maar dat is dus niet zo.

xje_kim schreef:

Je kent er een en 'het schijnt'? Hoeveel ken je er precies? Ik ken er tig, en het gros heeft nergens last van. ;)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:38

IK heb er 3 gehad, waarvan er nog 1 op stal staat. De eerste was een jaar of 3 en had wel gelopen, was niet snel genoeg,ben ikzelf nog wel L 2 mee geworden ( vraag niet hoe!) Nr 2 had behoorlijk prijzen gewonnen en was al een jaar of 6. Uiteindelijk is die naar een pensionklant gegaan die er jaren plezier van heeft gehad ( Geen wedstrijden en behoorlijk druk buiten) NR 3 was pas 1 1/2 en had 2 of 3 keer gelopen, maar was niet snel genoeg. Deze is ook weggegeven aan een pensionklant en staat nu al weer enkele jaren stil vanwege slijtage. Hier is wel ooit mee gestart, maar heeft geen punten gelopen. Dan staat er nog een pensionklant met een draver die endurance rijd, en dat gaat eigenlijk best wel goed. In de bak met de dressuur wel weer wat minder.
Ik zelf zou zeggen, als je verder wil met je paard, dan geen draver!

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 11:57

@aerdenhout1 :ja maar dat weetje vantevoren al! als je naar de bouw van zon beestje kijkt, weet je al snel dat je er niet verder mee kan, dat is niet iets waar je achter moet komen naarmate je m hebt.. toch voor recreatief rijden, endurance etc zijn ze super. Het 'hij kan niet galloperen' is vaak snel verholpen..soms zijn ze idd een beetje heet, maarja dat is vaak ook het paard als individu, want er zijn ook behoorlijk veel dravers, die onwijs koel in het hoofd zijn.

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 13:32

Nou, ik ben benieuwd vanaaf wat voor beesie het is. Met een beetje geluk een coole in het hoofd hahaha

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:40

Ook ik had een uitgekoerste draver, hij was 8 jaar toen ik hem kocht, hij had 2 weken van tevoren nog gekoerst, ik moet zeggen, ik had er een superpaard aan, niks steigeren, niks bokken, niks schoppen en altijd vrolijk de oortjes naar voren bij het rijden en poetsen, wel is het een paard met een karakter, maar het klikte tussen ons, en ook draafde hij heerlijk, en je kon er mee schakelen ook, normaal en of heel hard of ertussenin, en is altijd heel makkelijk terug te nemen, en is bij mij nooit ervandoor gegaan, ook niet met buitenritten, het galop heb ik hem aangeleerd, door hem eerst los in de buitenbak zelf aan te moedigen te galoperen, dat het mag en dan uitbundig belonen en dan komt het vanzelf wel als je erop zit.

Echt een schat van een paard, zelfs als hij heel fris is stap je er zo op, dan bleef hij rustig, en na het rijden liet ik hem lekker los dan gaat hij lekker uit zijn dak, echt een paard dat ik helemaal vertrouw.

Daarbij heb je het voordeel dat het supertrailermak is en ook groot verkeer en lawaai enzo gewend is, ivm koersverleden.

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 13:45

Klinkt heel positief!
Ben best zenuwachtig hoor. Vanaaf om 6 uur een afspraak. Spannend!