Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
xje_kim schreef:een vriendin van mij heeft een draver, die heeft 1 keertje op de baan gelopen, en is daarna afgekeurd. ik reed dat paard ook altijd...ik vind het niet zo fijn rijden, je merkt dat ze echt alleen maar snel willen draven, en galoperen is al helemaal een hel met dat paard. buiten rijden is nog wel te doen, teminste als je van snel rijden houd...
voordrest, niet echt een aanrader om een draver te kopen die zowiezo al op de baan heeft gelopen.
en ook schijnen dravers op latere leeftijd (5/6 jaar) veel problemen te krijgen met rug, en benen...
amanda1980 schreef:Hebben jullie dravers en hoe is jullie ervaring? Kun je ze leuk en rustig recreatief rijden?

) waren over het algemeen wat gemakkelijker te rijden en daarmee ook rustiger. Het gaat misschien wel wat sneller als met een gemiddeld paard, maar dat hoeft geen probleem te zijn neem ik aan. Hier kun je je rijden heel gemakkelijk op aanpassen. 
amanda1980 schreef:Hebben jullie dravers en hoe is jullie ervaring? Kun je ze leuk en rustig recreatief rijden?

roybrit schreef:als een draver echt op de baan heeft gelopen dan merk je wel dat die (slechter) aan zou galoperen en dat die rechtsom een stuk sneller gaat
xje_kim schreef:een vriendin van mij heeft een draver, die heeft 1 keertje op de baan gelopen, en is daarna afgekeurd. ik reed dat paard ook altijd...ik vind het niet zo fijn rijden, je merkt dat ze echt alleen maar snel willen draven, en galoperen is al helemaal een hel met dat paard. buiten rijden is nog wel te doen, teminste als je van snel rijden houd...
voordrest, niet echt een aanrader om een draver te kopen die zowiezo al op de baan heeft gelopen.
en ook schijnen dravers op latere leeftijd (5/6 jaar) veel problemen te krijgen met rug, en benen...
a maar dat weetje vantevoren al! als je naar de bouw van zon beestje kijkt, weet je al snel dat je er niet verder mee kan, dat is niet iets waar je achter moet komen naarmate je m hebt.. toch voor recreatief rijden, endurance etc zijn ze super. Het 'hij kan niet galloperen' is vaak snel verholpen..soms zijn ze idd een beetje heet, maarja dat is vaak ook het paard als individu, want er zijn ook behoorlijk veel dravers, die onwijs koel in het hoofd zijn.