Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
NZ92 schreef:En dan denk ik hoe komt dit? Ik snap dat niet iedereen zit te wachten op een uitgekoerste draver die net van de baan komt, maar eentje die al een tijdje onder het zadel loopt wat is hier mis mee
in vergelijking met bijvoorbeeld andere (recreatie) paarden?
Cer schreef:Over dat weinig front, is het is maar net wat je gewend ben.. Als ik op een fries oid stap en ik heb bijna oren in mn gezicht denk ik ook 'wtf'
troi schreef:Cer schreef:Over dat weinig front, is het is maar net wat je gewend ben.. Als ik op een fries oid stap en ik heb bijna oren in mn gezicht denk ik ook 'wtf'
Ha ha ik ben een quarter gewend die graag het hoofd laag draagt en krijg het gewoon benauwd als een paard zijn hoofd hoger draagt, zijnde oren boven schoft hoogte .
Ik mag graag een vrij uitzicht naar voren hebben.
Rizette schreef:Een draver heef helaas heel veel dingen die mensen nou net niet zoeken , Heel veel drive , naar voren willen wat dan bij de recreatieruiter omzet in hoog tempo op de voorhand , dat rijdt voor 9 van de 10 mensen niet prettig en dan komt er bij dat het ook extra veel slijtage aan de voorbeen geeft.
Citaat:Een getalenteerd dressuurpaard loopt eerder in verzameling dan de draver in horizontaal evenwicht . Omscholing is dan echt niet iets van een jaartje , dat duurt wel langer.
Citaat:Galop is ook op de voorhand en met het ontbreken van front erbij en het evenwicht op de voorhand geeft dit f hoofd hoog met weggedrukte rug of hoofd laag met veel gewicht in je hand. Dit vooral op het moment dat je het tempo wilt controleren of nageeflijkheid vraagt. Er zijn maar weinig mensen die voor een draver kiezen daardoor.
Citaat:Mensen willen daarom bij een ouder paard graag een foto van de zijkant en een deskundige uitleg over hoe gezond het beestje is , Je zou kunnen overwegen om je paard zelf klinisch te laten keuren . Als dat goed is komen er w.s. ook meer mensen die er vertrouwen in hebben . Succes !
fransje23 schreef:Vooroordelen over dravers zijn er, maar er zijn volgens mij nog meer vooroordelen over recreatieruiters
NatasjavE schreef:Laag nivo, geen ambities en dat soort dingen bedoel je?
Cer schreef:Dus als er gegeneraliseerd wordt dat dravers niet aan de dressuureis voldoen, dan vraag ik me generaliserend af wie er dan zo nodig op die (welke?) manier wil dressuren..
En jullie snappen heus wel het verschil tussen recreant en recreant Of lopen er bij jullie in de omgeving geen 'reguliere' paarden met weggedrukte rug, neus in de lucht, inactieve achterhand, kromgesteld, stug in de hand etc etc.
fransje23 schreef:NatasjavE schreef:Laag nivo, geen ambities en dat soort dingen bedoel je?
Ja zoiets, dat die perse willen "rondhobbelen" op een kalme makke koudbloed en geen ambitie hebben behalve genieten van een rustig ritje buiten.
Niet dat daar wat mis mee is overigens maar dat is lang niet altijd wat een recreatieruiter wil. Ik moet er iig niet aan denken
NatasjavE schreef:Ik als recreant wil echter ook in het bos een paard wat zichzelf draagt, niet op de voorhand loopt en dus lekker licht in de hand is. Daarnaast, je rijd ook niet iedere dag in het bos. Er komt ook training in de bak bij kijken.
Citaat:En,...heel oppervlakkig natuurlijk. Ik wil een paard wat ik mooi vind om tegen aan te kijken. En ja,...smaken verschillen.
Citaat:Overigens net alle KWPNers zijn gefokt voor de topsport. Ik heb 2 Gelderse...voor mij zijn dat de ultieme recreatie/amateur/wedstrijdpaarden.
Pletje123 schreef:Een doodbrave Tinker? Ik ken eigenwijze, ongeduldige, grappige en ook sensibele Tinkers. Doodbraaf ben ik ze nog niet tegengekomen..
Ruitje verkoopt haar dravers inderdaad in een razend tempo! Er is wel degelijk vraag naar. In het geval van de TS denk ik dat inderdaad de leeftijd de verkoop parten speelt.
Rizette schreef:Een draver heef helaas heel veel dingen die mensen nou net niet zoeken , Heel veel drive , naar voren willen wat dan bij de recreatieruiter omzet in hoog tempo op de voorhand , dat rijdt voor 9 van de 10 mensen niet prettig en dan komt er bij dat het ook extra veel slijtage aan de voorbeen geeft. Ze zijn gefokt om te draven zonder iemand er op . Ga je erop zitten komt het gewicht van de ruiter ook nog een keer op de voorhand . Om het evenwicht enigszins horizontaal te krijgen ben je al een langdurige omscholing nodig. Een getalenteerd dressuurpaard loopt eerder in verzameling dan de draver in horizontaal evenwicht . Omscholing is dan echt niet iets van een jaartje , dat duurt wel langer.
Galop is ook op de voorhand en met het ontbreken van front erbij en het evenwicht op de voorhand geeft dit f hoofd hoog met weggedrukte rug of hoofd laag met veel gewicht in je hand. Dit vooral op het moment dat je het tempo wilt controleren of nageeflijkheid vraagt.
Er zijn maar weinig mensen die voor een draver kiezen daardoor . In je adv kan ik ook helemaal niet zien hoe je paard eruit ziet en bij een 18 jarige kan een koper dan gaan denken dat het om een draver gaat waar de rug al uit gereden is . Verder is het denk ik helemaal geen probleem om een 18 jarige te verkopen . Heb voor mezelf ook een ouder paard gekocht . Maar als het een "afgereden "paard is of een moeilijk paard om te rijden dan wordt het wel moeilijk natuurlijk . Mensen willen daarom bij een ouder paard graag een foto van de zijkant en een deskundige uitleg over hoe gezond het beestje is , Je zou kunnen overwegen om je paard zelf klinisch te laten keuren . Als dat goed is komen er w.s. ook meer mensen die er vertrouwen in hebben . Succes !