Ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk was ik nooit..

Ik heb vandaag voor het eerst op mijn nieuwe verzorgpony Morris gereden (nouja verzorg hem al 3 weken..
maar de eigenaar had voorheen het zadel nog niet.. ?? omdat hij die leent ofzo?) Mja.Wij (ik en Mariska (Danino @ bokt) gingen er vandaag heen. En jawel hij had eindelijk het zadel
Nou eerst poetsen etc. opgezadeld en ja hoor erop..
Go wat was Morrie druk zeg..
(is nog niet zo gek ook..
In November ingereden, in de hefstvakantie. Meisje er paar keer afgevallen, is gestopt pony niet meer onder het zadel geweest..
en weinig voor de kar) Maar zonder dat alles, Morris gedroeg zich keurig! Wel wat dribbelig in het begin, en gespannen (net als ik..
) Mja dat ging naar mate wel beter, en ontspande we ons ook steeds beter.Eerst ging ik er dus op, de eigenaar had hem vast en druk dat ie was..
gingen we naar de grote weide, waar Mariska hem vast hield. Hij was nog wel druk, maar minder. (komt denk ik omdat mariska hem niet zo strak had, en de eigenaar wel). Eerst ik stappen, toen na ?? Mariska erop. Eerst nog vast natuurlijk, vraag ik zo; Kun je even alleen? (stilstaan) kan ik even foto-camera ophalen, en stand foto's maken. Nou ja was wel goed, dus ik laat Morris los. En haal de Camera, foto gemaakt begint zij te stappen met Morrie; "Laat hem maar los, hij is rustig zat" dus zo gezegd zo gedaan. En braaf dat ie was..
Echt zoo braaf..
Zij op een gegevemoment draven, en dat ging werkelijk waar super! Nou op een gegevemoment ik erop, en tja gewoon gelijk los.
Nou wou ik draven, en daar begon hij.. beetje gek te doen en te klieren. Ik zo; "Mris kun je hem heel even vasthouden of even naast lopen, want dit gaat mij zo niet lukken en vertrouw hem op dit moment ook niet helemaal" Dus tja zij even naast lopen, En daarna ging het echt waar super!
HIj elke keer stukje in galop, nam ik hem terug. Dacht toen bij mezelf, hij heeft volgens mij wel een rustig galopje, kan wel even galopje proberen. Zo gezegd zo gedaan, een galopje! Die ging echt super. (Beter als de draf..
)
En hij galopeert zooo fijn..

Mja, het was echt super. Toen ik erop zat dacht ik echt zo bij mezelf van; Ik ga vandaag echt niet los! En moet je zien wat ik heb gedaan los gegalopeert..
Had ik echt niet verwacht! Maarja, hij gaf zelf aan dat ie in galop wou dus. En het ging super, we hadden het niet verwacht. HIj zal ons nog wel gaan uit-testen. Maar dan is het een kwestie van goed aanpakken en dan heb je een hele brave pony onder je kont..
Want hij geeft zich ook zo over. Hij had soms een paar keer dat ie naar de andere kant wou, maar goed is hem 1 keer gelukt..
En ik gewoon door blijven sturen, naar welke kant ik wou. En toen had ik dus gewonnen, en deed hij het niet weer..
Toen ik er net op zat, ook nog laag gesteigert bij het halthouden, maar dat was echt alleen in het begin en zal wel wenning o.i.d. zijn.
Soms was tie ook echt aan het klieren, wou die bv. stil gaan staan of langzamer dan verewacht ie gewoon iets harder been als comando eehh door jij. 
Hier een paar foto's van vandaag.
1.

Hallo allemaal
((let neit op mijn gezicht..
))2.

Aan de teugel, alleen wat te diep

Nee hoor, hij ging soms wat met zijn hoofd naar beneden en dit was gewoon een moment-opname. We hadden ontspanne teugels etc. HIj schudde soms gewoon wat met het hoofd..
3.

Beetje ver weg..
Maar ik weet niet, de foto heeft iets..
Hij loopt ook best grappig.4.

Even met lange teugel ((dit was net in stap, lange teugel had ie al in draf))
6.

En nog een Mooie standfoto

Owja, hou er rekening mee dat ie 7/8 jaar is, altijd voor de kar heeft gelopen en pas zins november onder het zadel is, En toen in de winter tijd stil heeft gestaan.

De rest van de foto's staan bij HAW, viewtopic.php?f=10&t=561505&p=14051600#14051600
Let a.u.b. niet op mijn houding..
Het was de 1e keer, moet nog erg wennen aan het zadel (is erg 'plat' van de achterkant..
) en natuurlijk nog aan de pony, onder het zadel 
xXx Marinke
((Sorry dat het zo lang is geworden..
))Edit: De link naar HAW: