Dag van de waarheid....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Trudy_dJ

Dag van de waarheid....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 07:52

Donderdag 2 maart. Vandaag is het dan zover.
Veraine moet naar de dierenarts om klinisch/ rontgenologisch en voor PROK gekeurd te worden.
Ik ben wel een beetje zenuwachtig. Al slaat dat natuurlijk helemaal nergens op, want ik heb er geen invloed op. Maar ik hoop toch dat alles er op en aan zit en ook nog op de juiste plek ook.

Ik had mijn wekker om half 8 gezet. Heb namelijk een dagje vrij genomen van mn stage en dacht, kan ik eens even uitslapen. Dat viel dus tegen, was al voor mn wekker om 7 uur wakker. Toch maar er uit gegaan en wat gaan eten. Het is nog steeds erg wit buiten, dus ik denk dat we maar iets eerder weg moeten gaan dan dat we hadden gepland.
Ik neem mn videocamera en fotocamera mee. Dus als het goed is, vanavond hier de rest van het verslag van mijn dag.

Het gaat trouwens om deze tante:
Afbeelding

Maaike14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 07:56

veel succes vandaag! En hopelijk komt het helemaal goed.
Ze heeft toch niets ergs ?

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 07:57

Ik hoop dat het allemaal goed gaat

Ik vind haar super mooi

Pollewoppy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 07:59

Goeie reis er naar toe.

Ik kan niet nar stage omdat ik ingesneeuwd zit...

o0eefje0o

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 08:00

mooi paardje op de foto...

heel veel succes...

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 08:15

Nee, ze heeft niets ernstigs, gewoon alvast voor dat ze wordt verkocht.

Ziolette

Re: Dag van de waarheid....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 08:42

Ik hoop voor jullie dat ze helemaal in orde is .

Mama_Suus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 08:54

Nou heel veel succes dan, doe rustig aan op de weg....

Ik hoop dat alles in orde is

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 09:08

Ben benieuwd, wees voorzichtig op de weg. Vooral met een trailer erachter is het nog wel eens spannend.

Waarom moet ze trouwens gekeurd worden, ga je haar verkopen?

bergkraai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 09:10

MMM, echt naar om in deze sneeuwbende te rijden en dan ook nog met een trailer --> kijk maar uit! (ik weet niet of het heel erg veel geld kost maar ik zou denk ik niet gaan!!) Te groot risico! (hier ligt denk ik wel 10 15 cm. sneeuw)

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 09:26

Hier ligt amper sneeuw, ik weet niet hoe dat in de buurt van Roosendaal is (ze stond toch in Wouwse Plantage), maar hier kun je gewoon de weg op .

bergkraai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 09:31

OK, vreemd he woon je in zo'n klein landje en dan nog zoveel verschil. Ik woon in Zwolle en hier wil je echt niet naar buiten hoor!! HAHAH Ze hadden net zo goed de winterspelen hier kunnen organiseren!! Genoeg sneeuw in ieder geval en het BLIJFT maar vallen!!

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 13:24

Ik ben zojuist terug uit Roosendaal, waar Veraine is gekeurd.
Het was hier niet glad ofzo hoor, ze hadden goed gestrooid. Echter was de bak buiten wel bevroren dus waren wij aangewezen op de binnenbak van de manege, niet ver van de kliniek vandaan.
Echter had Veraine gisteren haar been bezeerd. Ze kwam vanochtend namelijk met een dik been uit haar stal. Ze liep gelukkig niet kreupel, dus hebben haar wel laten keuren.
Ze was zo super braaf dat zelf de dierenarts er van op keek, hij zei nog:" Is dit er eentje van Gribaldi". Voor ons natuurlijk al een groot compliment. Ze kreeg wel een opmerking van wege het dikke been, want op de buigproef liep ze toch niet helemaal zuiver.
Over een weekje komt de dierenarts naar stal om haar daar nog even op te keuren, en we nemen aan dat ze dan zoiezo wel goed zou zijn. Hij zag het niet als een probleem.
Toen op de foto. Ik had ook gevraagd of ze gelijk voor PROK kon, dus moesten er 18 foto's worden gemaakt.
Aangezien ze Veraine zo makkelijk en braaf vonden hoefde ze geen verdoving. Ik wilde er graag bij zijn, dus moest Veraine vast houden.
Ze bleef inderdaad braaf staan, maar vond het toch wel spannend allemaal. Dus toen de foto's voor de PROK aanbraken, toch maar even een kleine verdoving gegeven. GIng gelijk wel even wat makkelijker allemaal.
Toen de uitslag. Voor PROK konden ze haar helaas niet goed keuren. Erg jammer, want ik had graag uit haar wel een veulentje willen fokken als ze niet verkocht zou worden. Maar dit zegt dat we dat maar niet moeten doen.
Ze heeft iets in haar linker knie. Waarop ik eigenlijk begon te gniffelen toen de DA dat zei, want ik heb zelf namelijk ook een zwakke knie. We zeiden nog :"zit in de familie". Erg jammer natuurlijk, maar niets aan te doen. Gelukkig is ze voor de rest wel super dus gaan we gewoon fijn met haar door. Tot dat we iemand vinden die haar ook te gek vindt. En haar wil kopen.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 14:13

Joh wat rot , valt er nog iets aan te doen? En wat gaat er nu met Veraine gebeuren?

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 14:17

Ze zou zoiezo verkocht gaan worden, dus dat blijft ook nog steeds zo hoor. Dus daar veranderd niets aan.

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 15:30

Even een vraagje: voor de PROK moeten de foto's toch nog steeds opgestuurd worden naar het KWPN ter beoordeling van hun VA-team? Zodat je het certificaat met positieve of negatieve pas een paar weken later krijgt? Zo ging het tenminste 2,5 jaar geleden wel bij Eliene en volgens mij is daar niks in veranderd. Dus 18 foto's maken, opsturen en even een paar weken afwachten. Toch?

Verder succes met de merrie, ziet er goed uit op die foto die je plaatste!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 15:34

Eliene schreef:
Even een vraagje: voor de PROK moeten de foto's toch nog steeds opgestuurd worden naar het KWPN ter beoordeling van hun VA-team? Zodat je het certificaat met positieve of negatieve pas een paar weken later krijgt? Zo ging het tenminste 2,5 jaar geleden wel bij Eliene en volgens mij is daar niks in veranderd. Dus 18 foto's maken, opsturen en even een paar weken afwachten. Toch?

Verder succes met de merrie, ziet er goed uit op die foto die je plaatste!

Bij sommige "afwijkingen" is het overduidelijk dat ze geen PROK worden, je kunt je dan de moeite en het geld beter besparen en de foto's niet opsturen.

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 15:36

OK, de VA die de foto's bij Eliene nam zei dat hij daar helemaal geen uitspraak over mocht doen en alleen de boel mocht opsturen naar het KWPN, vandaar mijn vraag.

bergkraai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 15:50

mmm wel jammer, maar ja het is niet anders... Gelukkig maar dat er niet zoveel sneeuw ligt bij jullie en dat jullie gewoon op pad konden met de trailer!

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 16:01

Ze is alleen voor PROK afgekeurd.
Klinisch wel goedgekeurd.

Amina_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 16:11

Mooie merrie
Het is misschien een domme vraag maar wat is PROK ?

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 17:45

Proef Röntgen Onderzoek KWPN-merrie

o0eefje0o

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 17:47

ben jij bij pieter jacobs geweest van de paardenpraktijk in r'daal????

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 18:11

Bij Visdonk Dierenhospital.

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 18:16

trudydejong schreef:
Ze is alleen voor PROK afgekeurd.
Klinisch wel goedgekeurd.

Als ze PROK niet goedgekeurd is kan ze toch wel röntgenlogisch goedgekeurd zijn of heeft ze dat ook niet gered?