1 1/2 jaar geleden heb mijn paard Goldy gekocht. Ze was niet altijd even makkelijk onde het zadel, maar dat hoor je wel meer bij paarden die pas met 5 jaar onde het zadel komen.
In de wedstrijden stonden we meestal aan kop, terwijl ze naar mijn gevoel nooit alles gaf.
Ik ben januari 2005 begonnen en had in juli de punten voor het M2. Toch merkte ik dat ze steeds vaker wat in protest kwam, het ging niet lekker... Ik ben bij een fysio geweest en die wees mij op het zadel. Het leek allemaal te passen, maar door het reactie van het paard kwam ze erachter dat mijn stubben op de achterkant van de schoft kwam, en dat veroorzaakte redelijk veel pijn als ze het achterbeen eronder schoof en de schoft dan wat opdruktte.
Ik heb toen besloten om een zadel op maat te laten maken. Op 1 september is Hulsebos langs geweest. Omdat ik geen zadel had om te rijden heb ik een leenzadel mee gekregen.
Ze was niet erg tevreden over de ligging en ik moest even kijken hoe ze reageerde. Ze zei eerlijk dat als ik niet zo veel ervaring had met paarden, ze hem niet hier had gelaten. Als het niet goed leek zouden ze met de vorm kijken wat ze daar nog hadden liggen.
Na een paar dagen was mij duidelijk dat de euroriding echt niet lag. Omdat ik toch in het westen naar een paard ging kijken ben ik bij Hulsebos langs geweest en kreeg een Passier mee. Jammer genoeg pastte die ook niet.
Na nog een telefoontje heb ik een Hulsebos zadel te leen gekregen, die wel redelijk lag.
Na een paar maand belde ze mij dat het zadel klaar was. Ik had echter ringworm op stal en wou niet het risico lopen dat ze dat mee zouden nemen.
Toen de ringworm weg was werd hier in het Noorden Rhino alarm geslagen, weer geen zadel...
Nu is vanmorgen mijn zadel gekomen. Ik had al bijna 3 week niet gereden door de vorst en mijn idee dat het leenzadel toch niet lekker lag.
Goldy wilde beginnen met een rodeocessie om de spieren wat op te warmen. Gelukkig kon ik haar wat rustig krijgen..
Ik ben zo blij!!! Nadat ik haar in september 2004 heb gekocht kon ik eindelijk voelen dat ze onder het zadel toch zo ruim kan lopen als los.
Ze was nog wel iets terughoudend, maar ze zal ook even aan het zadel moeten wennen.
Ik kan hopelijk weer beginnen met trainen en eindelijk met een passend zadel.
Ook wil ik toch complimenten geven aan Hulsebos, ze hebben er echt alles aan gedaan om voor een passend leenzadel te zorgen. Dat dat niet helemaal wou, geeft volgens mij alleen de bevestiging, waarom ik een zadel op maat moest laten maken.
Sorry voor het lange verhaal, maar ik ben zo blij!!