Ik weet niet helemaal waar ik moet beginnen..
Ben helemaal ondersteboven van hoe het weer gaat tussen mij en de eigenaresse.
Het laatste bericht van mij over Tamara en haar eigenaresse was als volgt:
Niemandweet Bericht Onderwerp:
Re:Geplaatst: 27-01-06 15:51
Hoi allemaal.
fftjes een update.
Met Tamara gaat het wel redelijk nu, ze krijgt nog steeds pijnstillende en onstekingremmende pasta. Ze loopt al wat meer op haar been.
Gisteren is ook het ijzer er weer onder gezet nu ze pijnsillers krijgt, omdat het waarschijnlijk pijnlijker is als het eronder gezet wordt en ze heeft geen pijnstillers. Het ijzer moest er ook weer onder omdat haar hoefstand was bijgewerkt, en ze staat nu op stenen, anders slijt dat weer helemaal weg. Ze liet het allemaal braaf toe, trok 1 keer haar been weg maar bleef verder echt braaf.
Verder gaat het met mij wat slechter, ben echt flink ziek.
koorts, heel veel overgeven(soms met bloed) slijm ophoesten met bloed, diaree etc etc..
Gisteren wel naar haar toegeweest omdat ik haar toch even wou zien ( was niet naar school) vandaag moest ik perse naar school omdat we een presentatie hadden en ik me ging inschrijven op de pabo tijdens de open dag..
ben nu weer thuis en voel me echt niet goed.. Straks lekker mn bed in en vanavond komt het vriendje op ziekenbezoek..
Ok dan nu de afgelopen week..
Tamara heeft dus tweemaal daags een dosis pijnstillende pasta gehad die ook ontstekingremmend werkt.
De ene dag had ze wel een beenbeschermer om, daarna hoefde t weer niet, daarna weer wel.. en nu is hij er alweer een paar dagen af.
Ik ben nog langsgeweest toen ik ziek was, 2x per dag ondanks mn koorts (38.5) omdat ik het allemaal zo rot vond voor haar.
Verder staat ze dus op een klein betegeld stukje waarbij ze om haar als moet draaien om de andere kant op te moeten.. lijkt mij echt erg slecht voor haar been, maar dat zag ik (weer eens) fout.
Vandaag was dus voor mij de laatste druppel..
Ik ging naar stal, uitgemest, hele terrein geveegd, stal opgestrooid, daarna Tamara gepakt en vastgezet voor de ingang van de bak.
Toen lekker uitgebreidt gepoetst en wat wortels geveord, daarna dacht ik aangezien ze al wat beter loopt dat we best een a twee rondjes in de bak konden stappen. Nog gekeken of de grond niet te hard was maar kon makkelijk met de punt van mn laars het loswoelen dus dat ging wel. Dus lintje los, halstertouw over haar hals heengelegt en haar zelf haar tempo laten bepalen. (doe dit trouwens wel vaker als oefening, soort NH idee, dat ze achter je aanloopt, stopt als jij stopt, en van hand veranderd als jij dat doet)
zo hebben we twee kleine rondjes gestapt, lekker op haar tempo, zelf voor haar de makkelijkste weg laten kiezen. Ze had helemala oortjes naar voren, lekker aan t knorren (doet ze als ze t lekker vind).
Hierna op stal gezet, gevoerd en afgesloten.
Toen nog even wat geschreven in t logboek oa dat het handig si als ik weet welke dagen ik moet afvoeren omdat we geen pijnstillers meer geven en hun dus niet meer zo nodig hoeven af te voeren.
(dit deed ik altijd alleen de pijnstillers mochten niet bevriezen en stal=koud dus hun namen ze mee en gaven het 's ochtends en 's avonds)
Ook shcreef ik dit omdat alles ineens via de eigenaresse moest gaan (zie vorig topic) en zij alles wou regelen. Doe het dan ook goed, en vertel duidelijk wie wat welke dag doet..
Toenstraks werd ik gebelt op mijn mobiel. Het was Tamara haar eigenaresse weer..
Waar ik het vandaan haalde om met haar te gaan stappen, en de grond was veels te hard en ze moest in het weiland stappen als er uberhaput al gestapt werd (weiland is ongelijk en bobbelig, maar daar had ik ongelijk in)
IK vond dit persoonlijk onzin omdat ze al een week op het voorstukje staat waar ze ook heen en weer loopt, en ik liet haar helemaal dr eigen tempo bepalen en dr eigen gang gaan.
Verder moet ik voortaan bellen om toetsemming te vragen als ik meer wil doen als poetsen en knuffelen.
En werd me medegedeeld dat ik deze week niet meer nodig was, en dat ze me wel zouden bellen als ik weer nodig was.
Ik kon natuurlijk wel na schooltijd of iets langskomen maar verder nemen hun alles van mij over..
Ik ben nu echt een beetje wanhopig.
Ik doe jarenlang ontzettend mijn best voor haar, kom 2 tot 3 keer per dag op stal om te voeren, rijden, mesten, vegen, poetsen, wandelen.
En dat 7 dagen per week.. ze voerden nooit af 's avonds, alleen 's morgens voer erin kwakken en deur open en thats it..
En nu dit.. stank voor dank.. ik lieg, ik heb t fout.. en hun helpen hun paard alleen maar de knoppen in en bezorgen zichzelf nog meer kosten, maar dat zie ik ook fout.. ze wil niks aannemen van mij..
Ik heb aanstaande zondag een gesprek met haar, dat was al afgesproken. Maar aan het einde van het telefoon gesprek vroeg ze nog even poeslief of het wel nodig was.
Ik heb gezegt dat ik het wel nodig vond, dat ik wat dingen op mijn hart heb, en dat ik dat niet via de telefoon wil vertellen.
Ik heb dus besloten om er waarschijnlijk mee te stoppen.
Aanstaande zondag ga ik haar dus precies vertellen hoe ik erover denk, en wat ik van de hele situatie vind. Ook ga ik zeggen dat ik er heel hard over nadenk om er mee te stoppen omdat ik me gewoon niet meer kan vinden in de hele sfeer op stal, en haar houding tegenover mij. Ik ga niet meteen vertelen dat ik echt stop, omdat ik ergens toch hoop dat ze zal veranderen en weer bijdraait.. Maar ik heb weinig hoop..
Vanaf morgen ga ik beginnen mijn spullen weg te halen, met het excuus dat ik alles ga invetten en wassen zodat het straks weer schoon is als we weer kunnen rijden.
Ik vind het echt een ongelooflijk moeilijke beslissing, ik heb zo'n band met Tamara. Ze loopt me overal achterna, ik kan alles met haar doen.. zwemmen, fietsen, verkleed als zwarte piet op amerigo, als prins & prinses op t witte paard verkleed..
Ze kon helemaal niks toen ik met haar begon, en hoe ze nu liep.. Nou dat zou je nooit zeggen dat het hetzelfde paard was..
Het spijt me voor het lange verhaal.. maar ik moest het gewoon van me afschrijven.. zit er zo mee in de knoei..En dat terwijl ik nog 2 dagen stage te gaan heb (morgen mijn eindebeoordelingsgesprek) en daarna vrijdag mijn scriptie opvoeren voor een jury van school...
* houden...