vervolg " god o god wat een gedoe"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Niemandweet

vervolg " god o god wat een gedoe"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 21:35

Vervolg van viewtopic.php?f=15&t=527802

Ik weet niet helemaal waar ik moet beginnen..
Ben helemaal ondersteboven van hoe het weer gaat tussen mij en de eigenaresse.

Het laatste bericht van mij over Tamara en haar eigenaresse was als volgt:

Niemandweet Bericht Onderwerp:
Re:Geplaatst: 27-01-06 15:51

Hoi allemaal.

fftjes een update.
Met Tamara gaat het wel redelijk nu, ze krijgt nog steeds pijnstillende en onstekingremmende pasta. Ze loopt al wat meer op haar been.
Gisteren is ook het ijzer er weer onder gezet nu ze pijnsillers krijgt, omdat het waarschijnlijk pijnlijker is als het eronder gezet wordt en ze heeft geen pijnstillers. Het ijzer moest er ook weer onder omdat haar hoefstand was bijgewerkt, en ze staat nu op stenen, anders slijt dat weer helemaal weg. Ze liet het allemaal braaf toe, trok 1 keer haar been weg maar bleef verder echt braaf.

Verder gaat het met mij wat slechter, ben echt flink ziek.
koorts, heel veel overgeven(soms met bloed) slijm ophoesten met bloed, diaree etc etc..
Gisteren wel naar haar toegeweest omdat ik haar toch even wou zien ( was niet naar school) vandaag moest ik perse naar school omdat we een presentatie hadden en ik me ging inschrijven op de pabo tijdens de open dag..

ben nu weer thuis en voel me echt niet goed.. Straks lekker mn bed in en vanavond komt het vriendje op ziekenbezoek..

Ok dan nu de afgelopen week..
Tamara heeft dus tweemaal daags een dosis pijnstillende pasta gehad die ook ontstekingremmend werkt.
De ene dag had ze wel een beenbeschermer om, daarna hoefde t weer niet, daarna weer wel.. en nu is hij er alweer een paar dagen af.
Ik ben nog langsgeweest toen ik ziek was, 2x per dag ondanks mn koorts (38.5) omdat ik het allemaal zo rot vond voor haar.

Verder staat ze dus op een klein betegeld stukje waarbij ze om haar als moet draaien om de andere kant op te moeten.. lijkt mij echt erg slecht voor haar been, maar dat zag ik (weer eens) fout.

Vandaag was dus voor mij de laatste druppel..
Ik ging naar stal, uitgemest, hele terrein geveegd, stal opgestrooid, daarna Tamara gepakt en vastgezet voor de ingang van de bak.
Toen lekker uitgebreidt gepoetst en wat wortels geveord, daarna dacht ik aangezien ze al wat beter loopt dat we best een a twee rondjes in de bak konden stappen. Nog gekeken of de grond niet te hard was maar kon makkelijk met de punt van mn laars het loswoelen dus dat ging wel. Dus lintje los, halstertouw over haar hals heengelegt en haar zelf haar tempo laten bepalen. (doe dit trouwens wel vaker als oefening, soort NH idee, dat ze achter je aanloopt, stopt als jij stopt, en van hand veranderd als jij dat doet)
zo hebben we twee kleine rondjes gestapt, lekker op haar tempo, zelf voor haar de makkelijkste weg laten kiezen. Ze had helemala oortjes naar voren, lekker aan t knorren (doet ze als ze t lekker vind).
Hierna op stal gezet, gevoerd en afgesloten.

Toen nog even wat geschreven in t logboek oa dat het handig si als ik weet welke dagen ik moet afvoeren omdat we geen pijnstillers meer geven en hun dus niet meer zo nodig hoeven af te voeren.
(dit deed ik altijd alleen de pijnstillers mochten niet bevriezen en stal=koud dus hun namen ze mee en gaven het 's ochtends en 's avonds)
Ook shcreef ik dit omdat alles ineens via de eigenaresse moest gaan (zie vorig topic) en zij alles wou regelen. Doe het dan ook goed, en vertel duidelijk wie wat welke dag doet..

Toenstraks werd ik gebelt op mijn mobiel. Het was Tamara haar eigenaresse weer..
Waar ik het vandaan haalde om met haar te gaan stappen, en de grond was veels te hard en ze moest in het weiland stappen als er uberhaput al gestapt werd (weiland is ongelijk en bobbelig, maar daar had ik ongelijk in)
IK vond dit persoonlijk onzin omdat ze al een week op het voorstukje staat waar ze ook heen en weer loopt, en ik liet haar helemaal dr eigen tempo bepalen en dr eigen gang gaan.

Verder moet ik voortaan bellen om toetsemming te vragen als ik meer wil doen als poetsen en knuffelen.
En werd me medegedeeld dat ik deze week niet meer nodig was, en dat ze me wel zouden bellen als ik weer nodig was.
Ik kon natuurlijk wel na schooltijd of iets langskomen maar verder nemen hun alles van mij over..

Ik ben nu echt een beetje wanhopig.
Ik doe jarenlang ontzettend mijn best voor haar, kom 2 tot 3 keer per dag op stal om te voeren, rijden, mesten, vegen, poetsen, wandelen.
En dat 7 dagen per week.. ze voerden nooit af 's avonds, alleen 's morgens voer erin kwakken en deur open en thats it..

En nu dit.. stank voor dank.. ik lieg, ik heb t fout.. en hun helpen hun paard alleen maar de knoppen in en bezorgen zichzelf nog meer kosten, maar dat zie ik ook fout.. ze wil niks aannemen van mij..

Ik heb aanstaande zondag een gesprek met haar, dat was al afgesproken. Maar aan het einde van het telefoon gesprek vroeg ze nog even poeslief of het wel nodig was.
Ik heb gezegt dat ik het wel nodig vond, dat ik wat dingen op mijn hart heb, en dat ik dat niet via de telefoon wil vertellen.

Ik heb dus besloten om er waarschijnlijk mee te stoppen.

Aanstaande zondag ga ik haar dus precies vertellen hoe ik erover denk, en wat ik van de hele situatie vind. Ook ga ik zeggen dat ik er heel hard over nadenk om er mee te stoppen omdat ik me gewoon niet meer kan vinden in de hele sfeer op stal, en haar houding tegenover mij. Ik ga niet meteen vertelen dat ik echt stop, omdat ik ergens toch hoop dat ze zal veranderen en weer bijdraait.. Maar ik heb weinig hoop..

Vanaf morgen ga ik beginnen mijn spullen weg te halen, met het excuus dat ik alles ga invetten en wassen zodat het straks weer schoon is als we weer kunnen rijden.

Ik vind het echt een ongelooflijk moeilijke beslissing, ik heb zo'n band met Tamara. Ze loopt me overal achterna, ik kan alles met haar doen.. zwemmen, fietsen, verkleed als zwarte piet op amerigo, als prins & prinses op t witte paard verkleed..
Ze kon helemaal niks toen ik met haar begon, en hoe ze nu liep.. Nou dat zou je nooit zeggen dat het hetzelfde paard was..

Het spijt me voor het lange verhaal.. maar ik moest het gewoon van me afschrijven.. zit er zo mee in de knoei..
En dat terwijl ik nog 2 dagen stage te gaan heb (morgen mijn eindebeoordelingsgesprek) en daarna vrijdag mijn scriptie opvoeren voor een jury van school...

MirandaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:43

Ik heb je vorige verhaal ook deels gevolgt.. maar dit is een heel naar verhaal !!
Meis het enige wat ik kan doen is je heel veel sterkte wensen.. Ik heb ook ooit in een soort gelijke situatie gezeten met het paard wat ik verzorgde.. Eigenaren kwamen nooit en van de een op de andere dag werd hij van stal gewisseld.. (wat voor mij te ver was) dus ook stank voor dank.. Kies voor jezelf meis.. hoe moeilijk het ook is.. Je bent niet hun voetveeg wanneer het hun uitkomt !

risje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:13

jeetje wat een rot situatie zit jij in zeg!!

Klopt het dat ik in je andere topic heb gelezen dat d eeigenaresse een paar jaar terug tamara aan jou heeft gegeven (mondelinge afspraak) en dat jij ook de papieren hebt gekregen?

Zo ja dan zou ik direct bij de rechtswinkel navragen wat hiermee te doen is. Mondelinge afspraak is rechtsgeldig en zeker aangezien jij de papieren hebt, ze zou dan gewoon van jou zijn!

In elk geval heel veel succes ermee!!

Niemandweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 22:19

Dank je wel voor je reactie..

Echt.. ik voel me gewoon alsof ze dood is..blijf maar aan dr denken, en huilen en denken of het toch niet anders kon.. zonder mn maatje mn schatje mn alles te verliezen..
mijn gedachten dwalen af naar alle leuke tijden die we gehad hebben..

er komen steeds "had ik maar" "heeft ze niet toch gelijk" & "heb ik t toch fout" voorbij..
iedereen in mijn omgeving steunt me, en staat compleet achter me en zegt dat ze absurt bezig is.. maar ik begin weer te twijfelen, of er toch niet een andere oplossing is, zonder dat ik haar verlies..
Maar van de andere kant wordt me gewoon alles afgepakt door haar, ik mag & kan niks meer...

Moeilijk, moeilijk moeilijk... wat is het toch moeilijk..

Tamara, meisje het spijt me..
Dat ik niet meer voor je kan doen..
Asjeblieft denk niet dat ik je in de steek laat,
ik heb t geprobeerd echt, maar t gaat zo echt niet langer..
Ik zou ook veel liever bij je blijven tot je laatste adem..
Maar t gaat gewoon echt niet langer zo..

Doe je een beetje je best voor Chantal,
maak het haar niet al te moeilijk, oke?

Heel veel liefs, kusjes en kriebels..

Niemandweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 22:21

risje schreef:

Klopt het dat ik in je andere topic heb gelezen dat d eeigenaresse een paar jaar terug tamara aan jou heeft gegeven (mondelinge afspraak) en dat jij ook de papieren hebt gekregen?

Zo ja dan zou ik direct bij de rechtswinkel navragen wat hiermee te doen is. Mondelinge afspraak is rechtsgeldig en zeker aangezien jij de papieren hebt, ze zou dan gewoon van jou zijn!

helaas staat ze nog wel op haar naam.
en het is al de hele tijd haar woord tegen het mijne, dus dat ze dat gezegt heeft zal ze wel weer weten te verdraaien..

verder heb ik de papieren mee moeten nemen naar stal omdat de dierenarts kwam en die bepaalde dingen daaruit moest weten.
dus die heb ik ook niet meer in handen *stom stom stom stom*

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:27

heel veel sterkte ik vind dat je heel erg je best voor haar gedaan hebt.
begrijpt je moeder jou?
misschien kan je die mee nemen op het gesprek ...
succes

ElanII

Re: vervolg " god o god wat een gedoe"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:40

Ik heb je vorige topic ook gelezen. Zeker weten komt dit nooit meer goed tussen jou en de eigenaresse. Jammer maar wel waar.
Je hebt je best gedaan en je hebt jezelf niets te verwijten. Je hebt naar eer en geweten gehandeld en veel liefde aan de dag gelegd. Zo'n bijrijdster/verzorgster krijgt deze eigenaresse nooit meer. Steek ook niet teveel energie in het gesprek, je bereikt er toch niks mee. Wacht eerst af wat zij te zeggen heeft. Laat haar maar helemaal uitpraten, anders wordt het een strijd die je toch nooit kunt winnen. Als e.e.a. duidelijk is (ze wil je toch weghebben), dan pak je je spullen en vertrekt.
Stop er maar mee voordat je zelf de vernieling in gaat. Het doet natuurlijk ontzettend pijn, dat begrijp ik, maar zo doorsukkelen kan echt niet... Veel sterkte gewenst.

Niemandweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 06:50

dank jullie wel..
heb de hele nacht onrustig geslapen en gedroomd over mn meissie..

god ben nu al zenuwachtig voor mn gesprek

Niemandweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 12:11

Vandaag dus mn ene laatste dag stage.
ik kan me echt totaal niet concentreren, ben kortaf en chagarijnig tegen de kinderen..

kan alleen maar denken of er geen andere oplossing is, maar die is er niet...

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:49

Ik geef je wel groot gelijk. Je doet alles goed, je doet alles correct, je bent heel concensieus als ik dat zo lees. En dat zijn heel veel bijrijders helemaal niet. En dan wordt dat niet eens gewaardeerd. Eer aan jezelf houden en zeg het maar waar het op staat.

Tam_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:57

wat een rot situati zeg!
kan je haar niet kopen!
(ik heet ook tamara )

Winged

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:48

Niemandweet schreef:
risje schreef:

helaas staat ze nog wel op haar naam.
en het is al de hele tijd haar woord tegen het mijne, dus dat ze dat gezegt heeft zal ze wel weer weten te verdraaien..

verder heb ik de papieren mee moeten nemen naar stal omdat de dierenarts kwam en die bepaalde dingen daaruit moest weten.
dus die heb ik ook niet meer in handen *stom stom stom stom*

de dierenarts....misschien heeft die de papieren nog? of heeft de eigenaresse die weer in handen??
misschien dat de dierenarts weet dat jij de papieren had en *eigenaar* bent??
veel succes met het gesprek!!
hoop voor je dat je de papieren weer in handen krijgt...
kun je tamara misschien uit de handen van die *eigenaar * houden...

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:27

*gemeen*
jammer je doet zo je best voor het paard.
en zoals je al zij stank voor dank..
heel veel sterkte en ik denk dat het de juiste beslissing is om weg te gaan. laat haar maar eens zien wat je allemaal voor haar deed.
ze komt straks om in het werk en dan kan ze wel eens gaan na denken over de hele situatie.

ik ken je gevoel ik had zo een shetlander die is verzorgde en een minnie paardje. ze waren allebij mishandelt door de voorige verzorgers. en ik heb toen heel veel met ze gewandelt en toen het erg goed ging en de pony'smij vertrouwde kinderen les gegeven op de shet. die houd nammelijk erg veel van kits,.
en toen opeens werd ik ontslagen zonder rede.
en nu staan ze allebij stil en krijgen geen aandacht meer zo sielig.
ik deed het voor nix alleen omdat ik er voor die paardjes wou zijn..
mensen kunne ondankbaar zijn

STERKTE

NatasjavE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 04:24

Heel verstandig.
Ik ben het met ElanII eens. Dit komt niet meer goed tussen jullie.
Ik krijg ook het idee dat de "eigenaresse"straks als het paard beter is er zelf weer meer mee wil doen.

Bellex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 06:19

ik heb je vorige topic ook gevolgd, wat erg voor je zeg Bah...dat haat ik als mensen zo doen Ik hoop echt dat het op de een of andere manier goedkomt, maar ik verwacht het niet Succes meissie

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 08:16

Zorg dat je zondag goed voorbereidt aan je gesprek begint. Je weet van te voren dat je w.s. heel terecht je tranen niet zal kunnen bedwingen, die van verdreit en die van kwaadheid.
Probeer dus iemand mee te nemen die je weer naar huis kan brengen( moeder, vader o.i.d.)
Neem een flesje water mee, met een slok water kan je je stem vaak net onder controle houden.
Print dit en je andere topic uit en doe ze in een envelope desnoods met een begeleidend schrijven.

Hoor ze aan, wijs er nog een keertje op dat ze jou Tamara heeft geschonken.. Maar laat haar verder maar het woord doen, je hebt een getuige bij je( die hoeft niks te zeggen alleen luisteren)

Je weet de afloop al, het zal w.s. heel verdrietig worden. Geef haar je envelope, zeg erbij: hier staat precies in hoe ik me voel, bedank haar voor het in de grond trappen. Geef Tamara een knuffel en neem rust.

Je zult nog weken last hebben van wraakgevoelens( ikzelf heb er al jaren last van met een ex-collega, ik weet nog steeds niet of ik ga remmen als hij voor de auto staat....) Ik denk dat je he moet zien als jalouzie, Tamara beschouwd jou als baasje en daar kan deze tante niet meer tegen.
Heel jammer dat jij en je paard daar de dupe van worden.

Heel veel sterkte.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 08:28

Dit noemen ze inderdaad stank voor dank. Ik hoop voor je dat het gesprek zondag goed verloopt. Ook denk ik niet dat je het gesprek op stal moet voeren. Daar is veel te veel afleiding, spreek op een andere plek af.... Het is jammer dat een eigenaresse zo tegen een bijrijder/verzorger doet, die alles voor [b]haarp/b] paard overheeft... Ze verdient jou eigenlijk helemaal niet......

Sterkte meid, laat je ons nog even weten hoe het gesprek is verlopen? Zal voor je duimen...

Niemandweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 11:39

Nou het is gisterenavond dus compleet geexplodeerd.

Ik had alvast een aantal spullen vcan mij weggehaald omdat ik dat beter van te voren kan doen dan achteraf, dan krijg ej altijd van die reacties als" jaa dat is helemaal niet van jou etc"...

Ik had opgeschreven dat ik alle spullen ging invetten, schoonmaken en wassen.
als het gesprek zondag dan ineens heel goed ging, kon ik altijd nog mn spullen weer meenemen.

Ze belde me op toen ik in amsterdam in een winkel was.
waar ik het vandaan haalde om mn spullen weg te halen, ze wist ook precies wat er allemaal weg was..
En ik deed de afgelopen weken al vreemd, en ze had het vriendelijk en aardig geprobeerd om erachter te komen wat er was en er doorheen te rpikken, maar dat was volgens haar niet gelukt. Dus ze wou nu weten waarom ik zondag wou praten.
Toen heb ik heel rustig verteld dat ik de sfeer niks vind en dat ik haar houding ook niet prettig vind etc.
Toen begon ze helmaal te schreeuwen en te schelden.
Volgens haar was ik begledigt dat ik mijn zin niet kreeg en dergelijke.
IK heb toen gezegt dat ik hier geen zin in had en heb haar weggedrukt.

Vandaag ga ik mn laatste spullen dara weghalen, nog even knuffelen en dan zet ik er een punt achter.
Ik ga mijn verhaal op papier zetten en die krijg ze via de post opgestuurd met de sleutels erbij..

Gisteren had ik al een rara gevoel, had heel veel foto's gemaakt, lekker lang geknuffeld en lekker wortels gegeven etc..
Ik zal vanmiddag een anatal foto's online zetten van mn meissie..

Nooit gedacht dat het zo zou eindigen, vind het echt heel erg..
heb heel vele gehuild en nu nog steeds..

Hoe komt ze er allemaal bij
Dat ik mn zin niet krijg.. Zij helpt haar paard de knoppen in, en ik krijg alle schuld omdat ik van menign ben dta ze het niet goed doet en ben uiteindelijk beledigt volgens haar dta ik mn zin niet krijg...

Stank voor dank..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:44

Jeetje wat vervelend dat het nu toch zo gelopen is zeg!
Ik heb zelf bij een soortgelijke eigenaar gereden, en ik kan je vertellen, over een tijdje ben je blij dat je van het hele gez*ik afbent....
Ik vind het wel echt hartstikke sneu voor de paarden, maar het gaat hier ook om jou!

Super veel sterkte!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:55

Nou, mijn intuitie was juist, je hebt te maken met een HEEELLLL impulsief iemand. Ze was ziek, was dat geestelijk?

Zij heeft jou de papieren afgetroggeld om je voor te zijn, helaas ben je daar ingestonken. Maar nu was je haar voor, de spullen heb je al thuis. Ik zou vanavond niet alleen gaan en wel een kniptang meenemen, er zit hoogst waarschijnlijk een ander slot op je deur. Maak foto's en haal jouw spullen eruit. Wees gewaarschuwd, zorg voor getuigen ze gaat w.s. ook nog aangifte doen van diefstal...

Heel veel sterkte nogmaals, gegen Dummheid kann man nicht kempfen...

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 12:02

Wat kunnen sommige mensen het plezier van een ander toch vergallen...bah, wat een naar mens.
Heel hard gezegd, en het doet zeker heel erg zeer: neem afstand, en probeer te kijken of je Tamara niet toch terug kunt krijgen. En ik hoop dat Tamara er zonder al te veel kleerscheuren onder vandaan komt...

NoiRaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 12:17

jeetje meis .. !
ik heb het andere topic ook al gevolgd .. en deze ga ik ook zeker volgen......je zit echt in een rotsituatie .. echt veel sterkte !

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 12:47

Het wordt er dus niet beter op!
Maar is er nu niemand op die stal die achter jouw staat?? Die hebben het hele geval toch ook allemaal meegemaakt?

Kan je ook niet eens ergens juridisch advies vragen over hoe het nu zit, zij de papieren, maar ze heeft het paard aan jou gegeven?
(geloof idd niet dat je veel om op te staan heb, maar misschien heb je een soort van getuige?)

Heel veel sterkte!

Niemandweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 14:16

Ik kom net van stal vandaan om mn laatste spullen op te halen..

Ten eerste zit er een ander slot op het hek.
Maakt verder ook niet veel uit want er hangt een los stroomdraadje ( niet eens aangesloten boven) dus ben eroverheen gegaan..

Toen stond er in het logboek geschreven:

Er is duidelijk meer aan de hand dan dat alleen de sfeer en dergelijke niet prettig is. We adviseren je met klem om "ONZE" spullen terug te brengen. Ook de sleutels!!
Verder ben je onrechtmatig binnengekomen als je dit hebt gelezen..

Mijn mond viel gewoon open van verbazing, ik snap het echt niet van haar.
En waar ze het vandaan haalt dat het haar spullen zijn
Ik heb alles gekocht en mijn ouders weten dat ook zeker dus ze kan beweren wat ze wilt. Ze is waarschijnlijk gewoon gewend geraakt dat ik van alles kocht en dat ze daardoor denkt dat het van haar is ofzo

Verder heb ik de sleutel nog niet afgegeven, dat komt nog wel van de week, ik ga dan ene brief schrijven en voeg de sleutels toe.. Of ik ga nog een keer langs en leg ze dan neer..

Dat gesprek gaat niet meer door, en als ze belt of ineens voor de deur staat wil ik haar echt niet spreken. IK heb het gewoon helemaal gehad met haar.

ingrid_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:21

Ben er helemaal stil van
De manier waarop jij gedumpt bent door haar is werkelijk te laag voor woorden! Onbegrijpelijk dat een volwassen persoon, iemand die je al zo lang kent zich ineens zo tegen je kan keren.
Heel veel sterkte!