Weer groen licht!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Weer groen licht!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 15:57

Hai

Bam had zijn 4e of 5e hoefzweer en hebben 10 dagen 2x 10 minuten moeten stappen met verder boxrust. Hij kreeg antibiotica/pijnstillers, liep in het verband, met een hoefzak op stal en met een hoefschoen tijdens het stappen...arm mannetje
Hij kreeg de afgelopen dagen (gelukkig) weer wat meer praatjes en stapte soms iets wat te vrolijk naast je, maar het ging de goede kant op

Vandaag is de hoefsmid langs geweest om te kijken hoe het met hem ging en of zijn ijzer er weer onderkon. Gelukkig was dat het geval en morgen we weer gaan opbouwen!
Net lekker losgegooid met alle bescherming die ik kon vinden op stal (verwachtte een rondspringende Bam), maar was gelukkig niet heel nodig...3x rond springen en toen plofde hij neer op te rollen !

Bedankt voor alle tips bij medisch!

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:00

Nou dat is goed nieuws! Veel plezier met je paardje verder en hopen dat hij niet nog een hoefzweer krijgt!

Xx_Girl

Re: Weer groen licht!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:34

gelukkig dat het al iets beter gaat!Hopen dat het ook goed blijft gaan

jacqueline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:38

O heerlijk dat het weer achter de rug is en dat jullie weer lekker aan de gang kunnen.

little_star

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:01

ja het beste er mee;)

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:08

jeempie...ik heb niks gelezen,ik heb het gemist.

maar......inderdaad ,fijn dat je weer aan de slag mag...

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:18

Wat fijn voor je dat je weer mag beginnen, die van mij heeft op dit moment ook een kleine hoefzweer erg vervelend idderdaad.

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:46

Veel succes met opbouwen. Ik weet precies waar je het over hebt. Heb hetzelfde aan de hand gehad inclusief verband enz.. Ga maar rustig met hem stappen. Ook al stapt hij nog wat onregelmatig, dat zit tussen zijn oren. Hij is gewend aan de pijn en moet even ervaren dat de pijn weg is. Bewegen is goed voor hem, dan kan hij zijn afvalstoffen afvoeren. Ook als hij de eerste dagen nog niet helemaal regelmatig loopt, toch voorzichtig hem door de pijn heenstappen. Je zult zien dat het met een paar dagen een stuk beter gaat. Antibiotica is trouwens slecht bij een hoefzweer, het vertraagt het genezingsproces.