En dan heb je opeens een schaap in je tuin...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marloez

En dan heb je opeens een schaap in je tuin...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 22:42

Euhhm tja.. Wat eigenlijk een dagje honden uitlaten met een vriendin (Cloaca op bokt) zou moeten worden, is ge eindigt in een schaap meenemen..

We waren met de honden op een dijk (waar zomers schapen lopen) aan het wandelen, toen we uiteindelijk iets zagen staan, het leek dus net een schaap. Wij een beetje grappen; Jaah een schaap in z'n eentje hier en blaahbla
Bleek het toch een schaap te zijn.. hij stond zo stil dat we dat eerst dus niet zeker wisten. Hij bleek helemaal niet bang te zijn, ook niet voor de honden. Hij liep zelfs met ons mee! Maar wat wel opviel was dat hij erg hongerig was, en ook erg dorstig. Maar nergens een plaats waar hij kon drinken, (en als het er was was dat bevroren) en het gras stelde ook niets meer voor, bruinig en geen voeding meer.

Het beest liep een heel stuk met ons mee, het bleek om een rammetje te gaan van dit jaar. Wat ik denk, is dat een boer zijn schapen naar de slacht heeft gebracht (gebeurd altijd eigenlijk met rammetjes), en dat hij deze perongeluk achtergelaten heeft.

Dus hebben wij het *arme schaap* meegenomen, en water en wat hooi gegeven (en een beschut afdakje). Nu dus er nog achter proberen te komen van welke boer het beest is.. We hebben al aangifte gedaan bij de politie en de dierenambulance gebelt.

Dus tja.. nu staat er dus een schaap in m'n tuin
Hij is wel erg verzwakt en dun (we konden hem zo optillen in het busje.. ) Wel apart is dat hij nergens bang van is. De auto niet, ons niet, de honden niet..

En ójaah.. ik hoop niet allemaal reacties te krijgen van: Je hebt een schaap gestolen uit iemand z'n weiland!! en blaablabla, nee we hebben dit beest eerder gered, want anders was die zeker dood gegaan! En we zoeken de eigenaar (Die waarschijnlijk niet eens door heeft gehad dat hij daar nog een rammetje had staan).

Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:48

zo beleef je nog eens wat

geluksvogel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:54

haha maffe beesten zijn het!

fjordjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 00:16

goede actie!

Pluttersput

Re: En dan heb je opeens een schaap in je tuin...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 00:23

Wat goed om zomaar een schaap in je tuin te planten! Ik vind het heel erg goed, een goede actie. Je hebt zelfs kans dat, omdat ie niks eng vind, hij van iemand is. Of dat hij niks eng vond omdat hij zo verzwakt is. Maar goed. Veel succes met zoeken nog!
Groetjes, mij

Rivendell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 01:07

Heeft hij geen oornummer? Dat is nl verplicht bij schapen. Aan de hand van dat nummer zou je de eigenaar moeten kunnen vinden.

Marloez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 14:25

Nee hij heeft ook geen oornummer.. We hebben hem in de krant laten zette, maar er niet bijgezet dat hij dat niet heeft. Anders komen er allemaal handelaren op af, die hem alsnog naar de slacht zullen brengen.Dat kunne we zelf ook nog wel. (Maar dat wil ik niet, dus dat gaat niet gebeuren!)

Ik ken een boer die hem wel wilt hebben, maar die heeft ook al een geit. En nu hoorde ik dat rammen absoluut niet goed alleen gehouden kunnen worden, en dat het zou kunnen dat hij gaat vechten met die geit.. Tshja ik weet het ook niet hoor, hier kan die moeilijk blijven, mijn ouders willen het absoluut niet, en hij heeft ziijn afdakje ook helemaal afgebroken

Belker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 14:29

Verplaatst naar Beestenboel

Melissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 14:36

Onze ram staat ook gewoon met een bok, gaat prima hoor.

sallie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 16:07

misschine hoort hij wel gewoon bij iemand in een grote tuin, als hobby. ik ken ook mensen die dat hebben, of als gezelschap voor een ander dier. Heb je al iets bij de supermarkt opgehangen ?zou ook kunnen helpen.
Kan je voor ons geen foto's neerzetten, kunnen we hem ook zien .

alex66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 16:35

die dijk is waarschijnlijk van de gemeente en zo niet dan weten ze daar wel van wie de dijk wel is.
en de eigenaar van de dijk weet weer aan wie hij de graasrechten heeft verhuurd en dus van wie dat schaap is.
maar bereid je er wel op voor dat als je de eigenaar vind schaapje alsnog in de shoarma beland.

Marloez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 17:10

Ja, als de eigenaar hem vind zal die zeker als shoarmabroodje eindigen
Nja we hebben het opgegeven bij de politie.. en als de eigenaar zich dan niet meld, jammer dan.. ik zoek wel een nieuwe baas voor hem!
(Nu zijn er wel 2 topics lopende hier maarjaa..)

Marloez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 17:11

sallie schreef:
misschine hoort hij wel gewoon bij iemand in een grote tuin, als hobby. ik ken ook mensen die dat hebben, of als gezelschap voor een ander dier. Heb je al iets bij de supermarkt opgehangen ?zou ook kunnen helpen.
Kan je voor ons geen foto's neerzetten, kunnen we hem ook zien .

Nee hij stond op een kilometers lange dijk. Wat ook nog zou kunnen is dat hij idd diende om aan een touw in iemands tuin t grazen, en dat ze hem zatw aren en hem hier gedumpt hebben.. Aangezien hij nergens bang van is ook niet voor mensen (een klein beetje).

De foto's komen waarschijnlijk nog wel, ik heb zelf geen digi, maar een vriendin die mee was heeft wel een leuke foto gemaakt

Marloez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 17:13

Op dit topic kan anders wel een slotje. Hij dient eigenlijk alleen maar om het verhaal te lezen voor in het andere topic. Reacties kunnen beter in het andere topic geplaatst worden.

ShirleyA

Re: En dan heb je opeens een schaap in je tuin...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:39

Pas maar op, want je weet t he: Als er 1 schaap over de dam gaat........

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 15:49

hey,
goed zo hoor schaapje gered en nu heeft hij weer een fijn leven:p