Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Leandra15 schreef:Hayhay,
Vandaag heb ik iets níet bepaalt leuks meegemaakt met mijn pony.
Ik heb een NRPS E-pony van 13 jaar.
2 maanden geleden begon ze met hoesten en ik heb toen de dierenarts gebelt. Ze bleek keel en luchtpijp ontsteking te hebben.
Ik heb haar toen 2x per dag medicijnen geven en het zag er tot vandaag naaruit dat ik binne een week weer op haar mocht rijden. En de normale dingen.
Maar voordat ik vanochtend naar school ging wilde ik ( zoals altijd) de pony's op het land zetten, en ik zag dat mijn pony 'jill' ziek in haar box lag en niet ging staan. Ik heb haar omhoog gekregen en meteen de dierenarts gebelt die waren er binnen 5 min. Nu blijkt dat haar ziekte op haar longen is geslagen en er loopt nu vocht in haar longen.
Medicijnene helpen niet meer nu, en er is een hele grote kans dat ze dit niet overleeft, ze heeft michien nog 2-3 weken om te leven. Nou toen ik dat vanochtend hoorde was ik helemaal in de war en ben de rest van de dag bij haar gebleven. Ze heeft een prik gehad en knapte weer op ( voor even).
Morgen ochtend krijgt ze nog een prik en daarna krijgt ze geen medecijnen meer en kijken we hoe het verder loopt.
Ik hoop zo erg dat ze beter word ook al is er bijna geen hoop meer tenzij ze geopereerd kan worden. Maar haar operatie is boven de 10.000 euro en dat geld hebben wij niet.
Dit was mijn verslag van de dag. Het is geen leuk verslag maar ik wilde hierbij meteen even zeggen met dat je nooit moet twijfelen om de dierenarts te bellen.
Gr. leandra

heb ik ook gehad, toen het bleek dat mn lieveling koliek had..
maar het is goed gekomen met haar en het is alweer halfjaar of meer geleden en ik rijd nu elke zaterdag op haar
,
Omdat ze zo vrolijk naar me keek en weer zin had om in het weiland te staan. Ze stond nog geen minuut op de wei en ze begon al te rennen met me andere pony in het land... Ik was echt blij toen ik dat zag! Dat komt eigenlijk omdat ze gister ook zo een soort oppep prik heeft gehad waardoor ze even geen last heeft... Jammer genoeg is het maar voor even en niet voor altijd.Saskia9 schreef:Jeetje!
Ik duim voor een wonder!
Sterkte!