Artrose ..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

venusjah

Artrose ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 19:50

Het begon zaterdag,ik ging rijden & Venus mankte,maandag nogmaals gekeken & ze mankte nog steeds dus DA gebeld, Die zei dat als ze woensdag ze nog mankte,ik terug moest bellen,woensdag mankte ze nog dus weer DA gebeld,deze middag ging hij komen. DA was er,die ff aan haar benen gevoelt,buigproef gedaan. Wat blijkt ? Mijn lieve merrie heeft artrose Nu krijgt ze poeder en ik had normaal maandag dressuur, maar met geluk heb ik daar een ander paardje voor gevonden. Nu mag ik zondag gewoon beginnen stappen en als ik denk dat ze er klaar voor is mag ik beginnen draven. In januari heb ik terug wedstrijd & ik mag pas de week ervoor voor de eerste keer terug galoperen. Als de poeder niet helpt moet ze een spuit in haar hoef ,dacht ik, krijgen & dan moet het wel beter gaan. In haar voorbenen is haar kraakbeen ook niet goed en door de polo die ze vroeger heeft gedaan zijn haar voorbenen 'versleten' ... Ik mag nooit meer springen met haar Heeft iemand hier ervaring mee? En hoeveel mag je dan nog rijden in de week enz .. ? Moest me echt inhouden toen de veearts dit vertelde .. .

heidiLOVER

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 21:09

Ooh wat vervelend zeg!!
Ik hoop dat het wel wat beter gaat over een tijdje..!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 21:17

Mijn instruictrise heeft een paard die enorme astrose had. En og veel meer..en verkanteling in het hgoef been geloof ik en weet ik allemaal. Ze heeft veel moeten doorstaan met haar paard maar rijd nu de sterren van de hemel! Het KAN goedkomen. Zij heeft hiermee ontzettend veel aan Antoine de bodt gehad!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 21:18

Zijn er geen foto's gemaakt?

Dan kan het best wat anders zijn dan artrose.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 21:23

Artrose is alleen te diagnosteren dmv een röntgenfoto!
Mijn paard heeft de ergste vorm van artrose en loopt vele kilometers in de endurance!!!
Volgens verschillende klinieken zou ze nooit meer normaal kunnen lopen en ze loopt nu inmiddels alweer 8 jaar prima na een homeopatische behandeling!!!!!

venusjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 21:32

runningkawa schreef:
Zijn er geen foto's gemaakt?

Dan kan het best wat anders zijn dan artrose.

Er zijn geen foto's gemaakt, ik dacht ook dat ze dat alleen konden vaststellen met foto's eigenlijk ..

Cinnepin schreef:
Mijn instruictrise heeft een paard die enorme astrose had. En og veel meer..en verkanteling in het hgoef been geloof ik en weet ik allemaal. Ze heeft veel moeten doorstaan met haar paard maar rijd nu de sterren van de hemel! Het KAN goedkomen. Zij heeft hiermee ontzettend veel aan Antoine de bodt gehad!

Wie is Antoine de Bodt ?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 21:33

Heb je wat eer info over die behandeling mazzeltje?

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 21:58

Latoy is behandeld door Ted Borsboom, klassiek homeopaat.
Ik heb hem zoveel geweldige dingen zien doen dat ik nu de zelfde opleiding doe als hij heeft gedaan!
Maar in de klassieke homeopathie wordt per patiënt op zijn/haar eigen unieke symptomen behandeld, dus ik kan je geen specifieke behandeling beschrijven.
ik weet wel welk middel Latoy gehad heeft, maar dat hoeft bij een ander paard helemaal niets te doen!

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 19:18

venusjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 21:55

Wat kan Antoine de Bodt dan aan artrose doen? Ik heb op de site gekeken & ziet er interessant uit,maar het gaat bijna allemaal over hoefkatrol. Ik weet ook het verschil tussen hoefkatrol & artrose niet ..

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 03:14

artrose is een gewrichtsaandoening dit ontstaat door bijv. overbelasting. er treedt dus beschadeging op in het kraakbeen. Normaal zitten er tussen gewrichten glad kraakbeen, waardoor de gewrichten soepel over elkaar heen schuren, bij artrose is het zo dat dit kraakbeen ruw is geworden en het glijden van de gewrichten over elkaar en het opvangen van schokken enz. wordt veel minder. doordat de druk/schokken etc. van het gewricht niet meer wordt opgevangen moet het gebied (kapsel) erom heen meer opvangen. Hierdoor beschadigt dit en komt er een ontsteking, door die ontsteking wordt het gebied dikker en komen er nauwelijks bouwstoffen meer aan. Uit eindelijk worden er bot uitgroeisels gevormd. Dit is erg gevoelig en geeft pijn aan wanneer er druk op komt te staan

Hoefkatrol is: http://www.homeo-natura.nl/hoefkatrolontsteking_bij_paarden.htm

er zit dus zeker wel een verschil.

antione de bodt zegt dat zowat alle problemen opgelost kunnen worden door een paard goed recht te richten. dit lees je ook uitgebreid op de site.
Het geen wat met artose wel is, dat als het kraakbeen eenmaal weg is, dan komt dit ook niet meer terug. Wel kan de dierenarts cortisone spuiten geven, dit spuiten ze direct in de gewrichten. Er zijn paarden die hier goed op reageren en weer (eigenlijk in alle gevallen tijdelijk) kunnen lopen zonder pijn. Maar goed het licht er natuurlijk allemaal aan in welk stadium je zit

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 11:16

Zou eerst maar eens foto's laten maken zodat je weet hoe te handelen

mazzeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 12:16

gouda schreef:
Zou eerst maar eens foto's laten maken zodat je weet hoe te handelen

Heel erg goed idee!

venusjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 20:32

loutjuh schreef:
artrose is een gewrichtsaandoening dit ontstaat door bijv. overbelasting. er treedt dus beschadeging op in het kraakbeen. Normaal zitten er tussen gewrichten glad kraakbeen, waardoor de gewrichten soepel over elkaar heen schuren, bij artrose is het zo dat dit kraakbeen ruw is geworden en het glijden van de gewrichten over elkaar en het opvangen van schokken enz. wordt veel minder. doordat de druk/schokken etc. van het gewricht niet meer wordt opgevangen moet het gebied (kapsel) erom heen meer opvangen. Hierdoor beschadigt dit en komt er een ontsteking, door die ontsteking wordt het gebied dikker en komen er nauwelijks bouwstoffen meer aan. Uit eindelijk worden er bot uitgroeisels gevormd. Dit is erg gevoelig en geeft pijn aan wanneer er druk op komt te staan

Hoefkatrol is: http://
http://www.homeo-natura.nl/hoefkatrolon ... url]

er zit dus zeker wel een verschil.

antione de bodt zegt dat zowat alle problemen opgelost kunnen worden door een paard goed recht te richten. dit lees je ook uitgebreid op de site.
Het geen wat met artose wel is, dat als het kraakbeen eenmaal weg is, dan komt dit ook niet meer terug. Wel kan de dierenarts cortisone spuiten geven, dit spuiten ze direct in de gewrichten. Er zijn paarden die hier goed op reageren en weer (eigenlijk in alle gevallen tijdelijk) kunnen lopen zonder pijn. Maar goed het licht er natuurlijk allemaal aan in welk stadium je zit

Bedankt!

@ gouda : Ik wil wel foto's laten maken,maar mijn ouders zeggen dat dit teveel kost. Maar weet iemand hoeveel dit ong. kost? Dan kan ik misschien sparen voor foto's want mijn ouders gaan dit nooit willen betalen ..

oOoKellyoOo

Re: Artrose ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 20:44

Mijn hengst heefd ook ernstige artrose gehad ook vanalles geprobeerd. Daarna nu 2 maanden geleden hebben we adequan spuiten (een kuur van een maand), en dat heefd super geholpen ik galopeer weer een doe weer dressuur proeven met hem. je kunt het krijgen van je da maar het is wel duur

Hanin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 20:55

Bij mijn pony is vorig jaar maart ook artrose vastgesteld. Hij heeft een spuit gekregen in zijn voet, na de eerste bleef hij kreupel lopen. De dierenarts heeft hem een tweede gegeven en gelukkig is hij daarna niet meer kreupel gaan lopen. Hij moest hierna wel dag en nacht buiten lopen en het liefst dagelijks beweging krijgen, om het klein beetje kraakbeen wat nog in dat voetje zit soepel te houden. Ik mag niet met hem springen, maar dressuur rijden en bosritten gaat prima!!! Ik zou zeggen succes ermee en als je nog info wilt pm maar!

venusjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 21:15

Bedankt voor de reacties, als de poeder niet helpt gaan we normaal ook zo'n spuit geven.

mazzeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:39

venusjah schreef:
[@ gouda : Ik wil wel foto's laten maken,maar mijn ouders zeggen dat dit teveel kost. Maar weet iemand hoeveel dit ong. kost? Dan kan ik misschien sparen voor foto's want mijn ouders gaan dit nooit willen betalen ..
[/quote]

Even bellen naar de kliniek!

mazzeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:40

Ik zou nooit in laten spuiten.
Daar kan nl het kraakbeen later weer slechter van worden en dat is nou precies wat je NIET wilt!

Vliendertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:45

Mijn oude verzorgpaard had ook atrose..
Hij had het heel erg, dat hij eigenlijk kapot moest gaan van de pijn.. maar hij hield zich sterk voor ons..
Wij hebben hem afgemaakt.. ( Wat een vreselijk woord )

Atrose kan je als het goed is alleen zien op foto's..

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:47

Ik heb een werkstuk over reuma bij mensen gemaakt. Reuma wordt onderverdeeld in 3 hoofdtakken:
- ontstekingsreuma
- artrose
- weke delen reuma.

Artrose bij mensen is hetzelfde als bij paarden. Het is een heel erg interessant werkstuk geworden met veel info. Als je het wilt hebben, dan laat je mailadres maar even weten. Dan mail ik het zo snel mogelijk door.

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 22:22

Hey ik heb niet alles gelezen, maar mijn paard heeft ook Artrose... Ik geef haar ne een suplement: New markets Joint suplement dit wordt in engeland geproduceerd. Hier zit glucosamine in (weet niet of ik het goed schrijf) het werkt echt super bij ons!! Het kost ongeveer €150,- En je doet er zo'n 4 maanden mee.... Als je meer info wilt moet je maar even een PB sturen! succes

p.s. Hoe kon jou DA zeggen dat het Artrose was?? ik dacht dat daar foto's voor gemaakt moeten worden? kan zijn dat je t al gezegd hebt, maar zoals ik al zei, heb ik nog niet alles gelezen...

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 01:33

venusjah schreef:
Ik wil wel foto's laten maken,maar mijn ouders zeggen dat dit teveel kost. Maar weet iemand hoeveel dit ong. kost? Dan kan ik misschien sparen voor foto's want mijn ouders gaan dit nooit willen betalen ..

ik eens even spitten in mijn rekeningen, bij sam moesten vorig jaar ook rotgen foto's gemaakt worden maar weet de kosten niet uit mijn hoofd meer.
Het klopt dat het een hele smak geld kost, maar ik denk dat het je in het totaal nog veel meer geld gaat kosten. Paarden zijn een hele dure hobby en helemaal als ze wat krijgen. Het nare van artrose is dat als het echt zo is je paard daar ook last van heeft zonder dat je hem zou rijden. Daarnaast kun je je paard pas gaan behandelen als je zeker weet of hij wel artrose heeft en zoja in welk stadium.

mazzeltje schreef:
Ik zou nooit in laten spuiten.
Daar kan nl het kraakbeen later weer slechter van worden en dat is nou precies wat je NIET wilt!

ja dat is weer het hele nare aan het verhaal!

ik vind het ook een beetje apart dat je zonder foto's artrose vast kan stellen en in welk stadium, dit zie je en voel je niet vanaf de buiten kant.

LoisenLouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 10:05

Bij Artrose moet je gaan rijden volgens het artrose regime zeg maar zoals veel DA het noemen..dat betekent dat hij geen dag stil mag staan..want dan wordt het erger, maar iedere dag bewegen..en ze zal goede en slechte dagen hebben..er is heel goed spul wat je haar kan geven (misschien is het hierboven al ingevuld, maar niet gelezen ) als je artrose bij paarden op google invuld dan kom je erop(kan niet op de naam komen) sterkte!!

LoisenLouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 10:08

Primeval heet het!