zadel dieven nu ook in almere

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nance1

zadel dieven nu ook in almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 10:31

Bij ons op de manege hangt een papier, dat de zadel dieven al bij manege pampushout zijn geweest. Het komt nu toch wel heel dichtbij.
Het schijnt zo te zijn dat ze eerst foto's maken van de kluisjes en dat ze daarna de kluisjes makelijk weten open te maken.
Oppassen dus in Almere. De dieven schijnen uit belgie te komen.

Rox04

Re: zadel dieven nu ook in almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 10:34

ja kijk er voor uit en vooral nou de feestdagen eraan komen. Dan grijpen ze vaak toe want dan zijn veel mensen niet thuis.

Niemandweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 10:47

Ik woon ook in almere, maar sta op een stadweide.
eet iemand of ze daar ook komen?

Heb 2 zadels en 3 a 4 hoofdstellen dus wil die liever niet kwijt

gianlucka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 10:48

Tuurlijk weet niemand of ze daar ook zullen komen, dat zullen ze natuurlijk niet gaan vertellen

Maar ik zou in ieder geval niet vertellen dat je zoveel spullen hebt op die stal, want zo komen ze misschien wel op ideeen en voor de zekerheid kun je je spullen mee naar huis nemen.....

spunk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 10:53

ik heb een groot zwaar zadelslot aangeschaft want in Noord holland lopen ze ook rond...

gianlucka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 10:55

Ik zal ze bij ons op stal ook even waarschuwen.......
Altijd handig om voorzorgsmaatregelen te nemen.

PPPeet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 11:10

Niemandweet schreef:

Lekker slim om hier neer te zetten.....

Maar als we wisten waar ze komen dan waren al die zadels niet gestolen.....

nance1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 11:23

Wat ik begrepen heb, is dat ze alleen de zadels meenemen, en dat ze hoofdstellen en sjabrakjes ed. laten liggen.

Misschien verzekeren???

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 11:30

zadel mee naar huis nemen, dan til je maar een keer extra, (hoe anders?)

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 11:59

Bij ons zijn ze 11 december geweest. Eén advies, neem je zadel mee naar huis, totdat je zeker weet of je spullen verzekerd zijn en dan zelfs nog krijg je maar de dagwaarde terug.
Een gewaarschuwed mens telt voor 2, dan maar even sjouwen met je zadel, maar dan zit je niet zonder als ze op je stal zijn geweest.

Niemandweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 12:58

gianlucka schreef:
Tuurlijk weet niemand of ze daar ook zullen komen, dat zullen ze natuurlijk niet gaan vertellen

Maar ik zou in ieder geval niet vertellen dat je zoveel spullen hebt op die stal, want zo komen ze misschien wel op ideeen en voor de zekerheid kun je je spullen mee naar huis nemen.....

Zo bedoel ik het helemaal niet
Ik bedoelde het meer of er bekend is of ze ook op privestallen komen, waar maar 1 paard staat. Of dat ze tot nu toe alleen maar bij manege's en dergelijke komen waar veel te halen valt...

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 13:02

Tot nu toe zijn ze bij een manege in Loosdrecht, Laren, Naarden, Muiderberg geweest en nu in Almere... heb niets gehoord over prive-stalletjes etc. Zou in elk geval oppassen en even bij je verzekering navragen of het gedekt is. Het valt nl niet standaard onder de inboedel !!!!

KIJK HET NA VOOR JE DE KLOS BENT!!!

tessie1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 13:32

Niemandweet schreef:

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 13:32

Gelukkig woon ik niet in Almere

nance1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 13:41

liannes schreef:
zadel mee naar huis nemen, dan til je maar een keer extra, (hoe anders?)

Dat schiet voor mij niet op, want ik heb 2 bijrijdsters en dan zou ik elke dag naar de manege moeten om het zadel te brengen en te wachten totdat ze klaar zijn met rijden en dan weer het zadel mee terug nemen.

Niemandweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 13:44

tessie1985 schreef:
Niemandweet schreef:

Als je de rets had gelezen had je gelezen dta ik het anders bedoelde.
Dat ik bedoelde of er bekend was of ze op prive stallingen komen..

Beetje jammer dat je dan meteen zo moet reageren..

tessie1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 13:52

hoi niemandweet
ik had dat gelezen maar vind het niet zo slim
want ze weten nu mischien dat je 2 zadels daar heb liggen, dus heb je kans dat ze ook de stadsweide's afgaan
mischien kan je aan een mod vragen of ze dat bericht van jou willen weghalen
of je neemt je spullen mee naar huis...

Niemandweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 13:53

Nou als ze voor mijn zadels alleen komen..
denk niet het hun waard is, zijn 2 oude dingen maargoed.. Ik snap je punt, maar zoals ik al zei ik bedoelde het anders

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 14:13

Gulpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 14:24

ElCamino schreef:
Tot nu toe zijn ze bij een manege in Loosdrecht, Laren, Naarden, Muiderberg geweest en nu in Almere... heb niets gehoord over prive-stalletjes etc. Zou in elk geval oppassen en even bij je verzekering navragen of het gedekt is. Het valt nl niet standaard onder de inboedel !!!!

KIJK HET NA VOOR JE DE KLOS BENT!!!

Waar in Loosdrecht?

Gulpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 14:26

Jaduuh schreef:
Gelukkig woon ik niet in Almere

Bedankt voor deze nuttige toevoeging aan dit topic

nance1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 14:43

Niemandweet schreef:

Ik zie net een ander berixht hier op bokt. Ze hebben het dus ook voozien op pensionstallen, daar zullen stadweides ook onder vallen dus kijk maar uit.

Onrust over zadeldiefstallen in Gooi

Tamar de Vries
eemnes-Een bende zadeldieven heeft het de laatste weken voorzien op maneges en pensionstallen in het Gooi. Zadelkamers en -kasten worden op grove wijze opengebroken en de dieven gaan er met vijftien tot twintig zadels vandoor. Een zadel kost gemiddeld 800 euro.

De dieven vervoeren hun buit in de mestkruiwagens van de manege of de pensionstal naar een gereedstaande vrachtwagen. De Larense Manege, pensionstal Pronk in Naarden en manege Any Dale in Muiderberg zijn de afgelopen weken getroffen.

De zadelrovers zijn het gesprek van de dag onder paardenliefhebbers.

,,Er moet een bende aan het werk zijn want ze werken overal op precies dezelfde manier'', zegt Marie Louise 'Okkie' Perier van Any Dale. ,,Ze rossen met veel geweld de zadelkamer open met een slijptol.'' De zadelrovers zaaien veel onrust onder manege- en stalhouders, zegt Okkie. ,,Je kunt je er bijna niet tegen wapenen. Ze slaan hun slag en zijn weg.'' Bij Any Dale bedroeg de buit vijftien zadels.

Waakhond
Bij pensionstal Pronk is de roof zadels vorige week hard aangekomen. Er werden dertien zadels gestolen. ,,Mentaal grijpt het je ook aan, want ze hebben aan je spullen gezeten.'' Bij Pronk wordt een beveilingscamera geïnstalleerd, dubbele sloten en de pensionhouder laat 's avonds een waakhond op het terrein rondlopen.

Drie pensionstalhouders uit Eemnes: Ton Rigter, Teus van 't Klooster en Arnoud van Daatselaar weten er alles van maar hebben zelf nog geen ongenood bezoek gehad.

Arnoud van Daatselaar begrijpt niet waar de plotselinge hausse vandaan komt. ,,Het is gewoon elke week wel ergens in de regio raak. Je begrijpt niet wat ze met zo veel zadels moeten. Ze zullen wel naar het buitenland worden gebracht. Misschien dat er in Oost-Europa ineens een grote behoefte aan bestaat. Het is gissen.''

Verkenner
De Eemnesser pensionstalhouders vermoeden dat de dievenbende een 'verkenner' vooruitstuurt. Iemand doet zich voor als potentiële klant, krijgt een rondleiding op het bedrijf, een kop koffie en uitleg wat waar te vinden is. Door de gebeurtenissen zijn de pensionstalhouders argwanend tegenover vreemdelingen geworden, vertellen ze.

Rigter: ,,Je bent minder snel enthousiast met een nieuwe klant. Het kan een dief zijn die poolshoogte komt nemen.''

Op het erf bij pensionstal De Heidehoek houdt een camera de boel in de gaten. Van Daatselaar neemt geen risico met mensen die om informatie komen vragen. ,,Ik vraag altijd om een telefoonnummer om contact op te kunnen nemen. Als ze wat te verbergen hebben, reageren ze ontwijkend.''

De maneges die al dieven op bezoek hebben gehad moeten alert blijven.

,,Er gaan geruchten dat ze na een paar weken terugkomen, als de meeste ruiters een nieuw zadel hebben.'' Vooral voor maneges zijn de diefstallen zuur. ,,Als er 15 zadels weg zijn, moeten ze rijlessen afzeggen.'' De handel in ruiterbenodigdheden in de regio heeft nog niet gemerkt dat er door de diefstallen meer vraag naar zadels is. ,,Soms betaalt de verzekering niet meteen uit.''

vrijdag 23 december 2005

Samir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 15:30

in waarland, noord holland zijn ook 10 zadels weg..

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 15:42

Niet bij manege p[ampushout hoor, het laatste wat ik gehoort heb is bij manege anydale in muiderberg toch

Bah het zal je maar gebeuren je zadel weg

leelovestoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 16:10

spunk schreef:
ik heb een groot zwaar zadelslot aangeschaft want in Noord holland lopen ze ook rond...

heeft geen zin, neem het mee naar huis...........bij ons is het ook leeggeroofd, grote sloten en drie rotweilers, die vergiftigd zijn, ze hebben dus hun gang kunnen gaan........

sloten, honden , het heeft geen zin, ga er ook niet op af, ze zijn gewapend schijnt, gehoord van betrouwbare bron, ze waren gezien op videobeelden................

dus pas op.....

leonie