Wat een leuke dag moest worden...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Whisperke

Wat een leuke dag moest worden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 21:46

is zo wat omgetoverd in een nachtmerrie!

Vandaag had ik een onderlinge wedstrijd op de manege met Sugar.
Alles ging eigenlijk naar wens, en had na een aantal proeven te hebben gezien geen zenuwen meer. Er waren paarden die verkeerd aansprongen waren, niet netjes reden, en er viel zelfs iemand af, maar aangezien ze er af was gevallen mocht ze aan het einde opnieuw starten met dezelfde pony!!
Nou na heel wat uitloop was ik aan de beurt, het begon doordat het uitgelopen was, dat ik niet mocht inrijden, wat wel de afspraak was. Dan maar wat stappen buiten. Toen was ik eindelijk aan de beurt. Ondanks dat Sugar hengstig was, was ze zo super lief. Alles liep als een leie dakje. Het ging echt super, nog boven wat ik van der had verwacht. Nou ik was goed op weg, totdat er iemand de bak inkwam en begon te vertellen dat Sugar van voor kreupel liep en het beter was dat ik stopte aangezien ik het alleen maar erger maakte. Toen toch maar afgestapt, maar ja ik voelde niets, nathalie84 en een vriend stonden echt met open mond te kijken, van heb ik iets over het hoofd gezien. Maar ja ik mocht dan wel als laatste van mijn groepje starten, en dan met een pony van de manege. Echter wou ik dat niet en ben ik maar op gladstone gestart (gekkesies had al een proef met hem gelopen). Eigenlijk ging alles best goed, ondanks ik er geen zin meer in had. Toen onze ring gedaan was zijn we meteen naar huis gereden, om te kijken of het echt waar was, dat ze dan toch kreupel zou lopen. Nou iemand naar laten kijken, helemaal niets, geen enkele tekens van kreupelheid. We hadden het stukje op video opgenomen (van de proef) en zijn toen gaan kijken of hij dan in de proef ergens niet goed liep. Dat was dus echter niet het geval. Dus ja eigenlijk bijna de Da laten komen voor niets. Toen gingen we naar de prijsuitreiking. Na al het gedoe ben ik 10de geworden van de 13. Echter was het meisje wat gevallen was en op nieuw mocht starten 2de geworden. Maar ja er is heel wat geweest rond de manege. En ik denk dat ze me vandaag gewoon heeft willen afrekenen om het een of het ander, want ja zij heeft de proef gejureerd. Maar ik ga nu stoppen. Het is gewoon jammer dat het zo moest lopen. En dat een springruiter op hoog niveau nog niet eens het verschil kan tussen een kreupel en een niet kreupel paard.
Maar ja kan nog zo lang door blijven gaan, maar los er niets van op. Het enige is dat ik even mijn verhaal kwijt ben!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 07:59

In snap nu even niet goed WIE er nou gejureerd heeft...dat meisje van 13 Want dat maak ik uit je verhaal op...

Ik vind het een beetje debiel als dat meisje jou heeft 'uitgeschakeld' omdat ze jaloers was of omdat ze dacht dat je ging winnen. Wie heeft er precies gezegd dat je pony kreupel liep? En die geloof je dan toch niet gelijk? Stond er helemaal niemand in de buurt die iets zei van dat je pony niet kreupel liep? Oh, ik lees net dat een springruiter keek of je pony kreupel liep? Rare springruiter dan....

gekkesies

Re: Wat een leuke dag moest worden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 08:27

De jury was de manege eigenaresse en die springruiter, en die springruiter kwam naar beneden om te zeggen dat Sugar kreupel liep!

Het was gewoon absoluut niet eerlijk gejureerd, Sandra (de TS) had dus uiteindelijk het proefje gedaan met Gladstone, waar normaal ik op rijd en zij bijna nooit! En zij reed een hele nette proef, veel beter dan die van mij, en ik wordt 8e en zij 10e!

Bovendien, één meisje viel ervanaf, bij een ander ging haar pony er halverwege de proef vandoor! Beide mochten de proef opnieuw rijden van begin af aan. Ik reed verkeerd en heb de proef niet opnieuw gereden! Nou is het natuurlijk helemaal mijn eigen schuld dat ik verkeerd reed, maar het is ook niet zo dat een paard zomaar voor de lol iemand eraf gaat gooien (aangezien dat normaal de allerliefste/rustigste is die ze hebben!)

pff sorry voor het verhaal maar het lucht wel op, het was in ieder geval mijn laatste wedstrijd daar en ik ben sterk aan het overwegen om te stoppen want het wordt steeds minder leuk!
Er is maar 1 ding wat mij tegenhoud!

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 08:55

Dancer he britt. En je gaat er toch vanuit dat een nationale springruiter gelijk heeft, maar schijnbaar niet. Maar ja zou ik door hebben gereden dan was ik zeker het meisje geweest die haar pony kapot wil hebben!! We hebben wel bewijs hun niet. Dus dat kunnen we hun ook mooi onder hun neus leggen. Maar mam was van mening dat die springruiter zich te zeer laat beinvloeden door de springruiter, zou wel heel erg dom zijn als je een pony uit de wedstrijd haalt, dat je daarbij zegt dat die kreupel is en toch niet kreupel blijkt te zijn. Lijkt me niet erg goed voor je naam!!

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 08:56

die springruiter zich te zeer laat beinvloeden door de springruiter---> moet instructrice zijn!!

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 08:58

idd sandra... dat is echt de enige reden..
Maarja.. als J. die zelf wil gaan rijden dan is het ook over voor mij daar.. en die kans zit er dik in..

Zou graag met Glad bij de ponyclub gaan..maar daar zit ook weer risico aan zeg maar!
Weet het nu echt niet meer, met de lessen enzo is het meestal nog wel leuk, maar elke wedstrijd wordt erger!

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 09:03

Dressuur is een jurysport en dit was een onderlinge wedstrijd... Ik kan me voorstellen dat ze mensen die ervanaf donderen opnieuw laten starten, het is allemaal niet officieel.

Ik vind het verhaal ietwat wazig eigenlijk. Ik geloof dat het er om draait dat ze je de bak uitgehaald hebben? Dat hoeft nog niet onterecht te zijn, als je vanuit de verkeerde hoek kijkt... Dan is het enkel overdreven, nl dat het steeds erger wordt.

En dat een nationale springruiter gelijk heeft? Je bent 17 jaar... Dan weet je toch wel dat dat net zo goed mensen zijn die fouten kunnen maken... Dat Anky op wereldniveau meedraait wil niet zeggen dat haar rijmethode je-van-het is. Dat Pessoa op wereldniveau rijdt wil niet zeggen dat hij nooit een fout heeft gemaakt...

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 09:09

neej maar zo iemand kan toch wel zien of die kreupel is of niet. Ik hoop toch dat iedereen die een beetje paarden kennis heeft ziet of der pony regelmatig loopt of niet. Daarbij het is een jury sport. Maar als het verschil zo groot is, valt het op!!! En ja kreupelheid kan erger worden, dat weet ik ook maar ik voel ook wel als Sugar kreupeld ja of neej. Nou en die had nog nooit zo goed gelopen!!

gekkesies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 09:12

Sylvia schreef:
Dressuur is een jurysport en dit was een onderlinge wedstrijd... Ik kan me voorstellen dat ze mensen die ervanaf donderen opnieuw laten starten, het is allemaal niet officieel.

Ik vind het verhaal ietwat wazig eigenlijk. Ik geloof dat het er om draait dat ze je de bak uitgehaald hebben? Dat hoeft nog niet onterecht te zijn, als je vanuit de verkeerde hoek kijkt... Dan is het enkel overdreven, nl dat het steeds erger wordt.

En dat een nationale springruiter gelijk heeft? Je bent 17 jaar... Dan weet je toch wel dat dat net zo goed mensen zijn die fouten kunnen maken... Dat Anky op wereldniveau meedraait wil niet zeggen dat haar rijmethode je-van-het is. Dat Pessoa op wereldniveau rijdt wil niet zeggen dat hij nooit een fout heeft gemaakt...

Je hebt absoluut gelijk dat het een jurysport is, maar er gaat voor de TS nog een hele geschiedenis aan vooraf, en dit was zo ongeveer de druppel. Ik vind het ook helemaal niet erg als ze iemand opnieuw laten starten, maar dan moeten ze daar wel consequent in zijn, en iedereen die een (grote) fout gemaakt heeft opnieuw laten. Ik heb ook niet opnieuw gestart ondanks een fout.
En sowieso de hele proef was belachelijk laag gejureerd, ik had deze keer 109 punten en een 8e plaats van de 14. De vorige keren was ik 2e en 5e met 185 en 175 punten!

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 09:16

Like i said: als je vanuit een verkeerde hoek kijkt kan het best lijken alsof een paard wat kreupeld. Ze heeft alleen overdreven (in dat geval) met dat het steeds erger werd en het was beter geweest als ze eerst op het harde had gekeken of het echt zo was... Overigens kreupelde Aline (verkocht in 2002) standaard in de rijbak. Soms voelde ik het niet, soms wel. Echter, kreupel was ze nooit, zodra ik de bak uit was liep ze weer rad. Bak was gewoon te zwaar voor haar. Ik wil daar niet mee zeggen dat Sugar wel kreupel liep. Het kan zijn dat ze zich verstapt heeft, het kan zijn dat het verkeerd beoordeeld is. Zoveel mogelijkheden...

Je blijft doorgaan over het verschil. Sorry, het is een manegewedstrijdje. Toen ik nog in Swalmen reed wist je voor de wedstrijd al wie er 1e, 2e en 3e werden. So what, ik rij niet om te winnen, dressuur is een jurysport en manegewedstrijden zijn verre van officieel.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 09:18

Sylvia:En dat een nationale springruiter gelijk heeft? Je bent 17 jaar... Dan weet je toch wel dat dat net zo goed mensen zijn die fouten kunnen maken.

Dan had hij ook kunnen zeggen. Stop met de proef. Stap even 5 min, dan doen we even draven. En dan kijken we wel of die daadwerkelijk kreupel is. Neej dat was niet, hij was er heilig van overtuigd dat die kreupel was. En er was niets te zien!!! Ik vind het gewoon jammer!!

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 09:19

Ik rijd ook niet omdat ik perse wil winnen, maar voor de lol. Het is echter wel zo dat de lol er voor mij afgaat doordat het gewoon vriendjespolitiek is.
En natuurlijk kan het zo zijn dat je vanuit een verkeerde hoek kijkt, maar ze mocht niet eens nog een stukje draven om nog eens goed te kijken, zo moest hup hup de bak uit!

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 09:27

Ik vind het gewoon jammer dat het zo moet lopen. En er zijn zo vaak pony's kreupel op de manege. Daar kijken ze ook eerst naar of die echt kreupel is. Maar nogmaals vind het zo jammer!! Terwijl die springruiter bij de kleintjes deed jureren en dus geen vriendjespolitiek!!

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 10:00

Whisperke, ik zeg al dat het niet correct is dat hij niet even op hetharde heeft bekeken hoe het zat. Ik begrijp je ergernis wel hoor, die reacties waren er bij ons ook op de manege. Het waren altijd de dochter en zoon van de instructrice, de 2 dochters van de stalhulp en nog een ander meisje dat veel op stal deed. Maar toch...

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 10:04

Bij ons weten we ook wie eerste worden. Maar ja ze heeft vorige week nog zo hard tegen mij geroepen dat dressuur puur politiek is, en dat zij er nooit aan mee zal doen. Maar blijkbaar nog meer!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 12:38

*zucht* ik vond het inderdaad ook een toppunt maarja, ik weet wat er aan vooraf is gegaan....Maar sugar was dus echt niet kreupel ofzo...Ik denk niet dat ik nog vaak mee ga doen aan een onderlinge wedstrijd daar, vriendjespolitiek is niets voor mij.

ChingYi_Dino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 12:40

nounou...hmm wel een beetje vreemd..jammer van je proef.
Ach mensen maken nu eenmaal fouten. Dat het eens niet uitkomt kan altijd gebeuren..maar ga er niet over inzitten laat het gaan, je kunt er toch niks meer aan doen.

Ik hoorde trouwens dat Jipke de hele tijd was aan het bokken?

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 13:28

Ja omdat ze hem veel te strak hield van voor en dan wel flink de benen erin.. geen wonder dat die gaat bokken!
Mag zij volgende keer ook nog op Dancer, BAH

ChingYi_Dino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 13:29

ohh ja idd...zou ook gaan bokken.
op Dancer??? arm beestje
Lenny toch hea?

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 13:30

Ja, bah dan ga ik echt niet kijken!
Hoef niet te zien hoe ze dat arme beestje in de krul trekt, flink benen erin en dan ook nog beginnen te zanikken dat "dat beest" een rotdag heeft!

ChingYi_Dino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 13:39

idd...doet ze niks meer met Light? Hij staat daar maar..ik zie haar echt noooit wat met het beestje doen en ALS ze al iets doet dan is het een half rondje stappen hop in draf en dan direct galop en daarna laat ze het beestje weer stikken en dan weer volop aan het werk hmm raar kind

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 14:00

Ze rijd nog maar amper op light nee, ze wilde de wedstrijd ook op jipke doen omdat lightje dat zogenaamd niet zou kunnen! (Ze zou eens moeten oefenen dan kan light dat ook)

maargoed, dit is beetje offtopic en ga me er verder niet druk meer om maken, en eerst eens goed bedenken of ik nog wel wil blijven lessen daar! Ponyclub is ook nog een optie..

ChingYi_Dino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 14:02

idd...ach ik in ieder geval al lang niet meer
Maar je kunt ook prive-les nemen ofzo.

In ieder geval heel spijtig van jullie proeven...wie is er eigenlijk eerste geworden?

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 14:28

Bij welke manege was dat?

ChingYi_Dino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 14:29

Naam weggehaald.
Kan via PB.
Laatst bijgewerkt door Belker op 19-12-05 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam weggehaald