echt ontzettend dominant! Ik heb had haar bijna overal al verslagen en dan is ze zoo lief! Alleen in de longeerbak was zij nog de baas. En vandaag heb ik dat overwonnen! Zelfs met hele longeerpullen en met bijzet bleef ze maaien en stijgeren. Nu heeft vandaag iemand mij geholpen. Gewoon alleen met een halstertje en touw. Eerst heeft zij met heel veel geduld en weinig tikken en zonder zweep haar beide kanten op gekregen. Ik stond echt helemaal perplex! En daarna was het mijn beurt, ze heeft mij geleerd hoe zij het doet.. en jawel! Het is mij ook gelukt!! Ik ben zo blij joh! had echt het gevoel dat we een heel stuk vertrouwen en respect hebben opgebouwt. Ik vertrouw haar nu meer en zij het nu ook respect voor mij! Heel bijzonder, dat ze zo veel doet door alleen maar lichaamstaal te gebruiken! Ze wou namelijk enkel erg graag haar zin, zo had ze een stal genootje zo erg ten schrikken dat ze gevallen was. Maar daarna deed ze niks meer.. Dus het ging haar niet om pijn doen maar om intimidatie. Maar nogsteeds vond ik het heel griezelig, maar toen ik zag dat het kon! Zonder een keer te stijgeren! Met een zweep en alles erbij werd ze gewoon agressief en werd er juist het tegenover gestelde bereikt. Ben heel blij!
moest het even kwijt