Paardendief actief!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Spetter

Paardendief actief!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 22:20

Hallo,
Ik kreeg een mailtje van de eigenaresse van mijn vorige tinker. Er schijnt daar in de buurt een paardendief rond te spoken. om zoveel mogelijk mensen te waarschuwen zet ik het mailtje even hier neer. Zal namen weglaten. Mocht het hier niet goed staan dan hoor ik het wel.

Citaat:
Paardendief actief

Er is hier in de buurt een paardendief actief. In december is hij bij de fam. xxxx geweest en gevraagd of de Tinker (van Mij (eigenaresse Guinnes)) te koop was.
Nee dus, maar bij weggaan zei hij; neem alvast maar afscheid van hem en weg was hij.
Na vele telefoontjes onze zijde zijn we erachter gekomen dat het waarschijnlijk om een kamper gaat uit Zwolle. Zijn naam is xxxxx xx xxxxx. Hij heeft zwart haar en in december een zwarte snor soms draagt hij een baard en geen snor.
Diepe groeven heeft hij in zijn gelaat en hij praat hard.
1.70 meter lang is hij ongeveer. Hij reed toen in een donker rode stationwagon met in het midden van het kenteken GT.
Hij blijkt vaker te worden gezien in een paardenvrachtwagentje. Hij is hondsbrutaal en voor je het weet is hij er vandoor met jou paard. Bij klaar lichte dag steelt hij paarden uit de wei en bij direct contact met de verkoper, laad hij het paard in en is hij, voor dat je het goed in de gaten hebt, zonder te betalen weg met jou paard.
Dit is dan ook bedoeld als waarschuwing en hoop dan ook dat we met zijn allen scherp zijn op dit soort mensen.

Groeten van xxxxx en haar, gelukkig nog aanwezige, Tinker Guinnes.

O ja, dit was omgeving Fochteloo, Drenthe.

Groetjes Cindy

Yentl_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 22:23

dit is echt niet meer normaal gewoon, die arme beesten, en zo komen ze dus in de handel terecht, ik moet er niet aan denken dat zoiets bij mijn lieveling gebeurd!!!!! brrrrrrr.....laat dit een goede waarschuwing zijn voor iedereen.

c_alsemgeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 22:49

Dat soort mensen
Zijn er ook al werkelijk paarden verdwenen bij jullie uit de buurt op deze wijze? Of is het bij "dreigen" gebleven?
Zo ja... zal ik toch even contact opnemen met de politie als ik de eigenares was

gesina

Re: Paardendief actief!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 22:50

Die gast steelt dus met recht je paard onder je kont vandaan.
Maar een gewaarschuwd mens telt voor twee!

HurryUp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 23:26

De diefstal ook in de paardensport houdt maar niet op! Goed dat je het nu weet

Jolliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 00:08

Oei als ze maar van Chevrolet afblijven!!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 00:21

Probeert hij ook geen paarden mee te nemen die hij zogenaamd koopt en dan de volgende dag wil betalen.
Een kennis van ons heeft afgelopen zomer ook een kamper met oud paardenvrachtwagentje, aan de deur gehad die belang had bij allerlei soorten paarden. Om het vertrouwen te winnen zei hij een paar namen van paardeneigenaren in de buurt bij wie hij ook paarden gekocht zou hebben. Wat dus bij navraag bij die betreffende eigenaren niet waar bleek te zijn, hij was er wel geweest, maar ook zij roken onraad en hebben verder geen zaken met hem gedaan.

Zijn werkwijze was dus paarden kopen, zogenaamd niet voldoende geld bij zich hebben, (een beetje aanbetalen) maar wel meteen meenemen en zeggen morgen breng ik de rest of alles. Dit was in omgeving Balkbrug/Dedemsvaart.

paardje2005

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 00:32

is dit misschien dezelfde man, die vorig jaar actief was in de paardensportartikellen oplichting??
die wou spullen kopen en kwam zo genaamd de volgende dag betalen.er zijn in het noorden een aantal mensen ingestonken.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 00:44

hmmm iedereen de ogen en oren open houden dus. het zijn toch al bijzondere kenmerken die zijn genoemd!!

thanks cindy!

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 01:20

jeetje zeg, die kerel is werkelijk hondsbrutaal! is er nou niemand die zijn kenteken toen genoteerd heeft? ik zou als eigenaar die onraad ruikt als zo'n kerel aan de deur komt,meteen het kenteken noteren, just in case

MissJeanny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 13:10

In fochteloo?? oh oh, lkkr dan, daar woon ik en mijn paardjes staan gewoon buiten in de paddock en straks in een stalletje zonder slot!
Ik zal mijn pa vragen of hij er een slot op zet.

soesita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 13:32

lowara schreef:
jeetje zeg, die kerel is werkelijk hondsbrutaal! is er nou niemand die zijn kenteken toen genoteerd heeft? ik zou als eigenaar die onraad ruikt als zo'n kerel aan de deur komt,meteen het kenteken noteren, just in case

daar sta ik ook van versteld als dat nog niet gebeurd zou zijn. Dat is het eerste wat ik doe wanneer een situatie mij verdacht voorkomt.
Verder is het misschien een optie om -goed zichtbaar maar onbereikbaar- een oude kamera te installeren? Hoeft niet aangesloten te zijn, gewoon doen alsof.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 13:37

Hij woont in zwolle en Al onze paarden staan 10 km daar vanaf BRR.
We hebben wel een ontvangst comite 2 grote tegen vreemde valse duitse herders. maar hij jat toch niet op klaarlichte dag

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 13:39

Ik heb een zeer sterk vermoeden over wie jullie het hebben. Als het idd om dezelfde persoon gaat is deze als de dood voor honden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 14:29

oh, dat is mooi

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 15:46

Paarden inladen als er nog niet eens betaald is? Ook niet erg slim van de verkopers trouwens... Als het om kopen en verkopen van paarden gaat ben ik erg wantrouwig dus ik geef hem weinig kans.
Daarnaast hebben we hier ook nog een grote waakhond liggen haha.
Laat die vent maar komen!

Jadee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 17:57

somige mensen zijn echt eng..

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:04

hmm lekker dan , ik woon niet gek ver ervan af maar zal me ogen openhouden hier is het nog niet voorgekomen gelukkig i ndronten maar wat niet is kan nog komen
maar goed dat je het hier neerzet! zijn we in ieder geval alert!

en de volgende die zoeits meemaakt zal wel even het nummerbord neerpennen?
zodra dat er is direct naar de politie !

MissJeanny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:28

Ow, dat scheelt weer dat ie bang voor honden is , wij hebben ook een duitse herder en die jaagt m wel weg.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 00:04

o mijn god

dit komt werkelijkwaar wel heel dicht bij

fochteloo is een half uurtje van waar mijn paard staat
Gelukkig hebben ze daar een dobberman
maar dan nog, moet er niet aan denken bah zeg

moet maar een hangslot om mijn paardje doen geloof ik..

hopelijk r*t ie gauw weer op uit drenthe

pepijntje28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 15:45

Zo erg zeg ,hoop dat ze hem gauw te pakken nemen ,moet er niet aan denken dat ze je paard weghalen toch !!!

Biebz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:03

ik leef mee

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 14:32

He oliebol, wij hebben een luie bernersenner en een worstebroodje op pootjes. Dat belooft niet veel goeds. Mijn paard staat gelukkig wel wat verder bij fochteloo vandaan!

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 17:23

Nou laat maar komen...één verkeerde beweging en de hond van stal heeft hem al te pakken

absque_dubio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:09

dan ben je écht niet blij als ze je paard stelen,,..