Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
oosterhoff schreef:net wat ik al zei voor de een is het een uitkomst voor de andere misschien niet. je kan op die foto's ook goed zien hoe het loopvlak is verkleind. het kan dus wel zijn dat hij ruimer is gaan bewegen maar dat wil niet zeggen dat dat hem moeite zou kosten. bedenk maar eens hoe het voor jou zou zijn als je half ronde zolen onder je schoenen zou hebben (zie het voor je als een halve kaas) als je dan gaat lopen zoals je normaal zou doen dan zal je merken dat je harder gaat lopen en grotere passen gaat maken maar dat je er uiteindelijk wel heel moe van wordt.
Nogmaals het zou voor jou pony heel goed kunnen zijn hoor. Ik ben er niet om je daarin niet te steunen. Als het precies genoeg is zou het prima kunnen werken als het net iets teveel is......
AnnemiekvM schreef:oosterhoff schreef:net wat ik al zei voor de een is het een uitkomst voor de andere misschien niet. je kan op die foto's ook goed zien hoe het loopvlak is verkleind. het kan dus wel zijn dat hij ruimer is gaan bewegen maar dat wil niet zeggen dat dat hem moeite zou kosten. bedenk maar eens hoe het voor jou zou zijn als je half ronde zolen onder je schoenen zou hebben (zie het voor je als een halve kaas) als je dan gaat lopen zoals je normaal zou doen dan zal je merken dat je harder gaat lopen en grotere passen gaat maken maar dat je er uiteindelijk wel heel moe van wordt.
Nogmaals het zou voor jou pony heel goed kunnen zijn hoor. Ik ben er niet om je daarin niet te steunen. Als het precies genoeg is zou het prima kunnen werken als het net iets teveel is......
Of het een uitkomst is weet ik nog niet. Maar we hebben er al het een en ander opzitten wat allemaal niet geholpen heeft.
Eigenlijk hoop ik dat ze hoeven zo goed kan groeien dat hij uiteindelijk van de ijzers af kan.
Dat zou voor mij het ideaalbeeld zijn.
Maar ik denk dat het voorlopig afwachten is en zo veel mogelijk advies inwinnen het beste is.
Dit beslag is gekozen in overleg met !3! dierenartsen. Maar de tijs zal het leren...
Maar ondertussen blijf ik wel verder kijken naar eventuele andere oplossingen.
Groetjes Annemiek
oosterhoff schreef:Nu ik glucosamine bijvoer vind mijn hoefsmid dat de hoeven eindelijk harder gaan groeien. (geen idee hoe het komt) ik (en ook mijn hoefsmid) heb erg goede ervaring mer cornicrusine( verkrijgbaar bij de paardendrogist) Misschien kan je dat erbij proberen om het herstel te bevorderen en de hoeven sterker te krijgen.
Heel veel succes ik hoop dat het werkt.
fjordkootje schreef:Een mooi verhaal.
Dat gevoel in Monique haar armen en benen, de doorbloeding is niet goed. Ik zou daar naar luisteren, ijzers eraf, met een goede natuurlijke bekapmethode (er zijn er meerderen) en in de juiste stand zal Tommie waarschijnlijk al vlot zich blijer met zijn hoefjes voelen.