Het paard is nu 18 jaar. Ze heet Feline en het was het eerste paard van ons. Mijn moeder had voor de gein een paard op haar verjaardag gevraagd aan mijn vader en daar was Feline. Ze was toen 8 jaar. Mijn moeder heeft er eerst nog op gereden maar ivm een ziekte kon dat niet meer. Toen zijn we Feline als fokmerrie gaan gebruiken en hebben we haar zelf ook naar de keuring gedaan. Ze is Keur. Ze heeft bij ons elk jaar een veulen gehad. 3 merrie’s en de rest hengsten. Één keer heeft ze een tweeling gehad maar deze zijn beide overleden. Verder is het met alle veulens goed gegaan. Nu hebben we nog 2 nakomelingen van haar. Een 2 jarige ruin genaam Whinchester en het laatste merrieveulen Aline.
Feline laten we inslapen omdat ze zo erg last van haar benen heeft dat ze niet mee goed kan staan en lopen. Ze loopt dag en nacht buiten want als ze binnen ligt bezeert ze zichzelf bij het omhoog komen. Ze ligt zo’n 20 uur per dag. Heeft daardoor ook al door lig plekken. Ze kan dus niet meer goed lopen. Volgens de dierenarts is dit zeer ernstige chronische hoefbevangenheid.
Morgen wordt ze ingeslapen. Mijn moeder en ik willen er beide niet bij zijn. Aan de ene kant raar maar ik wil haar niet zien als ze haar het laatste spuitje geven.
Toen ze nog jong was
En nu is ze zo