Moeilijke beslissing genomen..........

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Margriet_

Moeilijke beslissing genomen..........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 18:23

Mijn moeder heeft gister een moeilijke beslissing genomen namelijk haar paard in laten slapen! Ik vindt dit een goede beslissing maar mijn moeder wilde haar het liefst nog heel lang houden.

Het paard is nu 18 jaar. Ze heet Feline en het was het eerste paard van ons. Mijn moeder had voor de gein een paard op haar verjaardag gevraagd aan mijn vader en daar was Feline. Ze was toen 8 jaar. Mijn moeder heeft er eerst nog op gereden maar ivm een ziekte kon dat niet meer. Toen zijn we Feline als fokmerrie gaan gebruiken en hebben we haar zelf ook naar de keuring gedaan. Ze is Keur. Ze heeft bij ons elk jaar een veulen gehad. 3 merrie’s en de rest hengsten. Één keer heeft ze een tweeling gehad maar deze zijn beide overleden. Verder is het met alle veulens goed gegaan. Nu hebben we nog 2 nakomelingen van haar. Een 2 jarige ruin genaam Whinchester en het laatste merrieveulen Aline.

Feline laten we inslapen omdat ze zo erg last van haar benen heeft dat ze niet mee goed kan staan en lopen. Ze loopt dag en nacht buiten want als ze binnen ligt bezeert ze zichzelf bij het omhoog komen. Ze ligt zo’n 20 uur per dag. Heeft daardoor ook al door lig plekken. Ze kan dus niet meer goed lopen. Volgens de dierenarts is dit zeer ernstige chronische hoefbevangenheid.

Morgen wordt ze ingeslapen. Mijn moeder en ik willen er beide niet bij zijn. Aan de ene kant raar maar ik wil haar niet zien als ze haar het laatste spuitje geven.

Toen ze nog jong was
Afbeelding

En nu is ze zo
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Buddha

Re: Moeilijke beslissing genomen..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:29

ahh das wel rot!!:(
mar miss indd wel beter voor haar!
heel veel succes ermee!!
en ik snap het eigelijk wel dat je haar liever niet ziet overlijden:(
veel sterkte!

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:30

Ohhhh wat erg... maar toch wel het beste voor Feline. Ze heeft dan geen pijn meer in ieder geval.
Heel veel sterkte toegewenst ook voor je moeder natuurlijk.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:31

Ik denk dat het zeker een goede beslissing is hoor. Als ze al ligplekken heeft en 20 uur per dag ligt, dan zal ze zich zeker niet lekker voelen. Ze is wat mager he? Ze zal wel niet meer goed eten? Sterkte ermee!

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:32

jemug margriet,. wat vervelend..
Tis een leuk paardje
sterkte ermee..

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 18:33

Ze eet juist als de beste. Ze heeft met dit rotweer binnen gelegen en ze eet zo'n 8 kg krachtvoer en onbeperkt kuil op. Buiten voerden we haar ook 8 kg krachtvoer bij. Maar ze wordt gewoon niet dikker!

Suus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:34

Pfoe dan eet ze behoorlijk zeg! Dan zal ze lichamelijk inderdaad wel niet in orde zijn. Pijn vreet aan paarden.

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:38

Jeetje wat erg
Veel sterkte

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:42

Magriet, veel sterkte voor jou en je moeder!
Het is nooit leuk een paard te verliezen, maar het is beter voor Feline,
vooral nu ze pijn heeft..
Sterkte!

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:47

Jeetje zeg, ik schrik van die een na laatste foto. Wat is ze schraal en ingevallen zeg! Ze staat ook duidelijk niet lekker op haar benen.
Eerlijk gezegd denk ik dat het einde geen dag te vroeg komt.

Veel sterkte voor jou en je moeder.

tienus63

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:48

Sterkte, jullie hebben idd besloten te doen wat het beste is. Ik zou alleen zeggen, beslis op het moment zelf of je erbij wilt zijn of niet.
Feline vindt het misschien wel prettig om vertrouwde mensen op zo'n moment om zich heen te hebben.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 18:59

ellenlouise schreef:
Jeetje zeg, ik schrik van die een na laatste foto. Wat is ze schraal en ingevallen zeg! Ze staat ook duidelijk niet lekker op haar benen.
Eerlijk gezegd denk ik dat het einde geen dag te vroeg komt.

Veel sterkte voor jou en je moeder.

Misschien wel niet maar dat veulen wat er bij staat hebben we nu 2 weken afgespeend en toen was ze nog maar 4 maanden. Feline gaf niet genoeg melk meer. Dus echt eerder hadden we haar niet in kunnen laten slapen. toch bedankt!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 19:01

Dat is zeker moeilijk!!
Maar ik denk dat het voor het paard fijner is als er iemand bij is die ze goed kent en vertrouwt. Ik snap wel dat jullie het niet prettig vinden, maar denk er nog eens over na. Dat heeft je paardje toch wel verdiend na zoveel jaar?
Sterkte in ieder geval morgen!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 19:09

tinkermeisje schreef:
Dat is zeker moeilijk!!
Maar ik denk dat het voor het paard fijner is als er iemand bij is die ze goed kent en vertrouwt. Ik snap wel dat jullie het niet prettig vinden, maar denk er nog eens over na. Dat heeft je paardje toch wel verdiend na zoveel jaar?
Sterkte in ieder geval morgen!

Heeft ze ook wel verdiend! Mijn vader blijft er in ieder geval bij. Mijn moeder en ik zouden morgen al weg en daarom wou mijn moeder dat het morgen gebeurd! Dus ik kan er nu niet eens bij zijn! En eigenlijk wil ik dat ook wel. maar ja als ik er nu al aan denk....

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 19:14

ik begrijp het wel hoor. 2 maanden geleden is mjn paardje op de wei overleden tijdens een operatie. Ik ben er nog steeds kapot van. Maar ik ben ook heel blij dat ik bij hem was. Maar als je vader er bij is, is ook vertrouwd voor haar.
We heel rot voor jullie, maar ik denk inderdaad de juiste beslissing.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 19:15

Oh jeetje.
Heel veel sterkte..!!!
Wel een moi veulen trouwens

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 19:16

Ja denk ik ook. Ik stond er al langer achter maar het was mijn moeders paard dus die moest het zeggen. Ja dit wordt bij ons het 2e paard in een halfjaar. In mei hebben we haar dochter Reline in moeten laten slapen. Zie onderschrift voor dat topic!

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 19:20

wat een rot beslissing
maar soms moet je kiezen voor het geluk van je paardje..
en dan is het niet eerlijk om haar bij je te houden terwijl ze pijn heeft
heelveelsterkteermee:*.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 19:24

Ik wil je heel erg veel sterkte wensen.. Zo'n beslissing is absoluut niet makkelijk

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:11

Veel sterkte ermee, maar je kan je troosten met het idee dat het het beste voor haar is

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:32

Sjonge, dat is best hard voor je. Maar weet je zeker dat je niet bij haar wil zijn op haar laatste momenten en haar wil toevertrouwen aan de zorgen van een vreemde?

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:52

Wat rot MM! Maar zo te horen wel het beste voor je merrie....het is zo sneu als ze niet meer op kunnen staan en je ze zo hulpeloos ziet liggen..

heel veel sterkte morgen!

Dreamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:59

He wat naar zeg.
Het is idd wel het beste, maar ó zo moeilijk

Hopelijk loopt alles vlekkeloos morgen..
Sterkte

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 00:10

Desiree schreef:
Sjonge, dat is best hard voor je. Maar weet je zeker dat je niet bij haar wil zijn op haar laatste momenten en haar wil toevertrouwen aan de zorgen van een vreemde?

Mijn vader is erbij! Zoals ik al hed verteld. Ik ben in mei ook al bij reline geweest toen ze haar laatste spuitje kreeg maar dat vondt ik wel erg moielijk. Toen was het niet bewust maar op dat moment gekozen. Hier weet je al dat je het paard voor de laatste keer levend ziet en eerlijk gezegd kan ik dat niet denk ik. Als het paard je dan nog aankijkt zo van wat is er nou dan heb ik het niet meer. Als ze dood is en ik zie haar dan dan kan ik het beter hebben. Ik weet dat we de beste beslissing hebben genomen en dat het zo goed is maar op dat moment ziet het leven er gewoon heel oneerlijk uit!

sharonaollie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 00:12

Aaah.Heel veel sterkte.En geniet maar van de mooie momenten van toen!!