Ik met m'n eigenwijze kop

Ik heb Hans Arendse gebeld, die heeft Ofke natuurlijk bekapt en heeft de hoeven opgemeten, want we wilden er wel hoefschoenen bij(van Marquis).
1 week later heeft ie de schoenen langs gebracht, hoefjes nog een beetje bijgesneden en vanaf toen mochten we ze gaan inlopen. Een maand later ongeveer waren ze goed ingelopen, en kon ze ze dus fulltime dragen(tijdens het rijden). Ze heeft alleen voor hoefschoenen. Nu, ongeveer 2 maanden later, gaat het zo goed met dr voor- en achterhoeven, dat we 2 keer per week op blote voetjes lopen(dus voor en achter). Achter loopt ze altijd bloot. Wij zijn alle 4 hartstikke blij met het feit dat Ofke geen gaten meer in haar hoeven heeft, haar hoefmechanimse niet belemmert wordt, en dat ze (natuurlijk het allerbelangrijkste) geen pijn heeft aan haar hoeven en absoluut niet gevoelig loopt!!!!
Een goede ervaring met nb dus.
Nu het verhaal van Bonnie.
Hij is ook natuurlijk bekapt, en heeft ongeveer 2 dagen gevoelig gelopen. In die tijd goed in de berm gelopen en toen was het al weer over. Zoals sommige van jullie misschien al weten, is dat wij mennen met Bonnie, over het asfalt!! Niet zo raar misschien, mennen op het asfalt, maar wel als de pony onbeslagen is!! En ook geen hoefschoenen draagt!!
Bonnie heeft dan ook keiharde hoeven en wordt niet meer bekapt, zijn hoeven groeien precies evenveel aan als dat ze afslijten

Bij Ofke is dit ook het geval. Soms komt de nb-er nog op controle, maar er hoeft nooit iets aan te gebeuren. We hebben nu dus GEEN kosten meer aan onze pony's hun hoeven, behalve dan de investering in het paar hoefschoenen voor Ofke, maar die zijn dus al betaald.
Even voor de duidelijkheid: ik zeg dit niet om mensen te "dissen" ofzo, ik wil gewoon even duidelijk maken dat nb niet altijd fout hoeft te gaan!! Er zitten ook goede kanten aan!!
En dat Viv ertegen was/is, omdat het bij haar mislukt is, tuurlijk is dat vervelend voor haar! En daarom snap ik ook wel dat zij het mij afraadde.
Maar ik wilde jullie gewoon laten weten dat het dus ook goed kan gaan, en dat je er een hoop plezier aan kunt beleven!

Groetjes!