Deken kwijt, lijkt roof

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

animals

Deken kwijt, lijkt roof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 17:43

PAS OP:Dekenroof in Gelderland en Overrijssel.

Gisteren heeft iemand met opzet de deken van mij pony gestoken, want mijn pony staat dag en nacht buiten i.v.m luchtwegenklachten.... en ben er dan altijd 3 x p.d.
Tegen de avond hebben ze mijn pony grofhandig gebruikt om die deken eraf te halen en hebben het draad doorgeknipt... en proberen ook de pony te stelen....

Het is nu in Elburg en Doornspijk een dekenroof....

Dus mensen pas op dat het niet met 1 van uw paarden gebeurd.... want mijn pony had extra kans op longontsteking.... en krijgt hij 3 x daags medicijnen voor... waarom nou mijn pony...

Ik heb hem nu naar een ander weiland gezet vlak achter het huis en een nieuwe deken gekocht...

Maar ik hoop dat het niet bij u overkomt.

Wij gaan maandag aangifte doen voor het geval dat ze wel de dader vinden, want wij zijn niet de enige....
Laatst bijgewerkt door Belker op 30-11-05 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast aangezien de deken niet gestolen is!!

miesie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 17:48

Sjonge, wie doet nou zoiets! Wat is een 2ehands deken nou waard Dat ze zadels stelen kan ik me nog iets bij voorstellen maar een deken!

Ik hoop voor je dat het niet nog een keer gebeurd vooral bij jouw pony niet, die hem echt nodig heeft!

animals

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 17:50

Nee dat hoop ik ook niet... maar ik kan daar zo boos om worden... en vooral dat ze net je tijd ongeveer weten, want ben altijd 3 x daags en nog presteren ze het om een andermans pony iets aan te doen...

Deze deken was nog niet zo oud... het was alleen een kwestie van stomen en meer niet....

Jasper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 17:54

Bah, wat zul je geschrokken zijn. Hopenlijk heeft jouw pony geen kou gevat?

miesie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 17:57

Ik zou als ik jou was ook even marktplaats in de gaten houden, je weet maar nooit..

animals

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 17:59

Nou gelukkig niet zo.... ik ben vroeg me nest uit gegaan en deken gehaald maar heb ook haast geen oog dicht gedaan omdat je zo bang bent daty je pony niet meer in het weiland treft.

Heey Miesie dat is een goeie heb ik nog niet aan gedacht dank je wel...

nitouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:46

Het moet niet gekker worden in nederland. Een deken wat moesten ze er in godsnaam mee????
Maar gelukkig heeft je pony er niets aan over gehouden.

chant_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:27

een deken stelen zometeen is er ook nog een halster roof of iets dergelijks
sjonge
mijn paard staan in leiden tussen de huizen
nog niks mee gebeurd
behalve dan een knettergek meisje waarmee ik ruzie had en dacht wraak te nemen via pindkaas op je pony smeren
te gek voor worden
getver precies als hij klachten heeft een deken stelen
hoop niet voor je dat er toen sneeuw lag zit je helemaal met de gebakken peren

animals

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 23:38

nou dan spoor je toch ook niet, als je dat doet..... maar het ging echt een beetje te ver en ook het draad doormidden knippen...

Nitouche: Die deken die ik had zag er nog super uit..... zo oud was die niet.... het was gewoon een kwestie van stomen en zag er weer super nieuw uit

Heb vanmiddag weer een nieuwe deken gehaald..... van Harry's Horse... dus hij kan weer warm in het weiland staan en minder risico op longontsteking..... en hij staat in een ander weiland precies achter de boerderij.

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:49

Jee arme pony. Kan mij voorstellen dat je die nacht niet goed hebt geslapen. Gelukkig hebben ze je pony wel laten staan.

IloveShets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 12:23

Elburg is vlakbij Nunspeet Gelukkig staan mijn pony's niet met deken op het land, maar ze staan wel langs de weg. Savonds staan ze meestal wel in de stal..

animals

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 16:58

Ja klopt... haha maar pas maar op want in doornspijk is het verschrikkelijk raak.

IloveShets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 17:00

Is het ook al erg in doornspijk dan? Owyeah, dat word me spullen even goed achter het slot zetten! De belangrijkste spullen heb ik wel achter het slot, maar sowieso is het niet leuk als gestolen word.

En groot slot op het hek, zodat ze er ni door kunnen. Draad door knippen lukt toch niet, kippengaas duurt lang! Haha, en zit sloot tussen.

monteaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 17:03

chant_xx schreef:
behalve dan een knettergek meisje waarmee ik ruzie had en dacht wraak te nemen via pindkaas op je pony smeren
te gek voor worden

Mwuhahahhaha

@ TS: Echt kloten! Te gek voor woorden dat ze zelfs dit al jatten

animals

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 17:08

ach NL word met de dag gekker joh... waaronder ook de mensen.

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 17:09

Nouja zeg wat een onzin zeg! alsof die dekens 2de hands zoveel opbrengen.fijn dat je pony er nog wel stond!

animals

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 17:10

ach ja het zal niet gek veel opbrengen, maar iki ben gewoon blij dat e mijn pony (nog net) hebben laten staan.... maar ik vind gewoon ze moeten met de tengels van de beesten afblijven... stuk voor stuk..

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 17:44

Hoe kunnen zulke mensen gewoon met een gestolen deken rond gaan lopen alsof er niks aan de hand is? Het gaat er nog niet eens om wát ze stelen, maar waarom ze zowieso al op iemand anders terrein durven komen, lijkt me echt geen fijn idee, en zeker niet als ze je pony ook mee wilden nemen!

_evelien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:27

nou dan mag ik ook nog wel oppassen ik woon niet ver van Elburg af.
Ze worden echt steeds gekker.
Heb je de betreffende persoon nog gezien, of weet je hoe z'n auto eruit ziet?

animals

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 20:07

Nee niemand weet wat... het was net voordat wij kwamen... en paar uur van te voren had hij alles nog.... dus helemaal niks.

LadyLuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 21:23

chant_xx schreef:
te gek voor worden

Mijn pony vind pindakaas lekker zou die niet erg vinden denk ik
Nou weer serieus, ik vind het echt te gek voor woorden, wat mensen allemaal wel niet stelen!

Zip

Re: PAS OP:Dekenroof in Gelderland en Overrijssel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 22:39

Uh, ligt hij niet gewoon in de sloot? Poebe had zijn deken namelijk zelf al half afgewerkt, vrijdag was dat geloof ik.

en sinds Marja en Kelly weg zijn liep hij behoorlijk te hyperen de hele dag door, waar was dat draad gesloopt dan, ik denk eerder dat hij het zelf gesloopt heeft.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 22:47

als je tegewoordig niet meer uit kijkt jatten ze alles onder je reet vandaan....

maar dit???
Zip schreef:
Uh, ligt hij niet gewoon in de sloot? Poebe had zijn deken namelijk zelf al half afgewerkt, vrijdag was dat geloof ik.

als je een deken goed omdoet kunnen ze em niet los krijgen hoor....als je de kruissingels en bilkoorden goed hebt gebruikt en het deken goed past dan... mijn pony haalt er alles mee uit maar die krijgt em alleen maar een heel klein beetje scheef...

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 22:54

Rianneke schreef:
als je tegewoordig niet meer uit kijkt jatten ze alles onder je reet vandaan....

maar dit???
Zip schreef:

als je een deken goed omdoet kunnen ze em niet los krijgen hoor....als je de kruissingels en bilkoorden goed hebt gebruikt en het deken goed past dan... mijn pony haalt er alles mee uit maar die krijgt em alleen maar een heel klein beetje scheef...

Erg jammer maar hij heeft het dus wel voor elkaar gekregen..
Lijkt me zowiezo niet dat iemand een deken wil jatten, en al helemaal niet een van een shet.. Wat moet je nou met een deken van een shet?
En als ze een poownie hadden willen jatten hadden ze die van ons wel meegenomen, die staan ernaast en dan hoeven ze alleen even een hek open te zetten, dat gaat veel makkelijker.

Vind je niet dat je meteen van het ergste uitgaat?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 23:15

Lepeltje schreef:
Erg jammer maar hij heeft het dus wel voor elkaar gekregen..
Lijkt me zowiezo niet dat iemand een deken wil jatten, en al helemaal niet een van een shet.. Wat moet je nou met een deken van een shet?
En als ze een poownie hadden willen jatten hadden ze die van ons wel meegenomen, die staan ernaast en dan hoeven ze alleen even een hek open te zetten, dat gaat veel makkelijker.

Vind je niet dat je meteen van het ergste uitgaat?

ik mag hopen dat de ts wel eerst heeft bekeken of het deken nergens gewoon lag en je ziet snel of een draad is doorgeknipt of kapotgetrokken is door een pony....

en over jatten gesproken wat moet je met een deken van een shet? wat denk je van een pennymeisje die van paps en mams geen geld krijgt voor zoon stoer dekentje voor haar verzorgshet? het is maar een voorbeeldje...

mensen jatten toch altijd de stomste dingen! pas hadden ze bij iemand die ik ken de auto opengebroken... zen ouwe radio eruit en zen portommonee die OP de stoel lag met 200 pleuro erin hadden ze laten liggen net wat diegene belangrijk vind toch....