Inlagenrit Noord Beveland,19 November 2005

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

desillies

Inlagenrit Noord Beveland,19 November 2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 08:52

Ziezo,ter afsluiting van de inlagenrit mijn verslag van de geslaagde dag

Mijn dag begon al vroeg maar de organisatorische details zal ik jullie besparen hahahahaa

Om een uur of half 10 begonnen de deelnemers binnen te druppelen op het terrein, sommigen moesten namelijk twee keer met de trailer op en neer omdat ze met meerdere paarden meededen en maar een anderhalf paardstrailer hadden….

Rond half 11 was iedereen aanwezig,op het laatste moment was er i.v.m ziekte helaas nog een afzegging dus bleven we over met 11 tinkers en 7 andere paarden (2x Welsh,2x Haflinger,Sleeswijker,Schwartzwalder fush en een Fries)

Na een kop koffie met zijn 18en en het zonnetje erbij vertrokken richting de inlagen.
Was een gaaf gezicht zo’n grote groep met allemaal hetzelfde veiligheidshesje aan,wat trouwens tevens diende als herinneringsdingetje,twee vliegen in een klap dus.
Manlief heeft veel werk gehad aan het snijden van een sjabloon zodat achterop de hesjes met textielverf
Inlagenrit 2005 en www.tinker-tommie.nl stond (en daarna moesten ze allemaal nog worden gestreken om de verf te fixeren hahahahaha)

Op het gedeelte waarop een drafje gepland had staan werd het gelijk duidelijk dat dat niet ging lukken,na een meter of 20 hoorden we al een Ho Ho Ho,ik dacht eerst dat de kerstman wel erg vroeg was dit jaar maar het bleek de bereider van de Friese merrie in het gezelschap te zijn die dit soort uitroepen veroorzaakte
Mevrouw was erg fris en crostte de groep voorbij waarna ze weer naar achteren gedirigeerd werd en het spelletje weer opnieuw begon,andere paarden werden daar nogal heet van en zodoende zijn we maar snel weer gaan stappen.

Aangekomen in de inlagen (wat zijn ze toch prachtig met het zonnetje erbij) hebben we een nieuwe poging ondernomen maar helaas ging het niet zonder ongelukken te kunnen verwachtten,mijn o zo brave Tommie was de Fries zelfs zo beu dat ie haar even flink op haar plaats zette door een enorme lel uit te delen (sorry Arjen ) maar daarvan trok ze zich niet zoveel aan,verder in stap dus.
Gelukkig heb ik het altijd over een rustige rit gehad dus werd er niet teveel gemopperd.

Na zo’n twee uur gezellig kletsen en genieten te paard kwamen we aan bij manege De Strandhoeve te Kamperland,helaas begon het toen te regenen!
Gelukkig stonden we min of meer droog en konden mens en dier lekker even iets eten en drinken,ook met het toilet was iedereen erg gelukkig
Hier bleek dat mijn organisatorisch vermogen niet helemaal optimaal functioneerde want het drinken voor degenen die geen koffie thee of warme chocomelk lustten stond nog bij het beginpunt op tafel……
Het is trouwens wonderbaarlijk dat Debora zulke superfoto’s heeft kunnen maken aangezien ze dit met een bijna lege maag heeft moeten doen,bij het ronddelen van de broodjes was haar bordje namelijk in verkeerde handen terecht gekomen zodat zij geen vegetarische broodjes zonder boter had! Gelukkig heeft Sharmilla er eentje van haar afgestaan

Na de pauze iets verlengd te hebben en de blauwe lucht weer de overhand kreeg zijn we in twee groepen verder getrokken,de galoppeergroep en de niet galoppeerders,dit waren er overigens maar 2 , het ene paard was er te moe voor en de andere was de Fries…
Met deze twee ben ik met een grote boog naar een andere strandopgang gereden dan welke Ilona met haar groep nam zodat zij lekker rond konden dollen.
Nadat wij ons weer bij hun hadden gevoegd en wij ook even in het water hadden rondgespetterd
(mennnnnnnnn hebben jullie die Fries zien gaan op het strand,wat een power!!!)
hebben we onze weg vervolgd door de polder waar we uiteindelijk nog twee keer een stukje hebben kunnen draven,jaja de fries was eindelijk moe

De soep en koffie stonden al klaar en nadat de paarden afgezadeld en verzorgd waren hebben we met een paar mensen nog even gezellig zitten kletsen in de schuur.
Na het vertrek van de laatste trailer hebben we de boel weer opgeruimd en ben ik op de manege nog even gaan vegen
Daar gelijk een trailer geregeld voor de hengstenkeuring van Januari dus zo kwam mijn dag helemaal goed ten einde!!
Volgens mij was iedereen tevreden met het verloop van de rit en is het dus wel voor herhaling vatbaar,dan wel een andere route natuurlijk!! Er spelen al twee verschillende plannetjes door mijn hoofd dus voor iedereen die nu afviel,jou kans komt nog wel…………

foto's staan op bokt,in de tinkerafdeling en op in the picture

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 09:13

eroslover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 10:45

wat leuk zeg jammer dat t zo rustig was maar goed leuke fotos ook

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 10:50

eroslover schreef:
wat leuk zeg jammer dat t zo rustig was maar goed leuke fotos ook

rustig??
we waren met 19!
of bedoel je de snelheid??
het was van meet af aan de bedoeling dat het er rustig aan toe zou gaan dus het was niet al te hinderlijk gelukkig

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 11:04

Volgens mij hebben jullie een heerlijke dag gehad, en daar gaat het om!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 11:54

Klinkt als een erg leuk verslag, en ben blij om te lezen dat er een vervolg komt! Jammer dat ik er niet bij kon zijn

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 12:08

HIhi wat een lap tekst. Je hebt t iig goed naar je zin gehad! Leuk + goed idee van die veiligheidshesjes

Edit: leuke foto's!

Sharmila

Re: Inlagenrit Noord Beveland,19 November 2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 17:32

De rit was g e w e l d i g !!!!!!!!

Ik probeer er zeker weer bij te zijn volgende keer. En dan neem ik nog een tinkermerrie mee!

Inge_83

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:03

Mijn foto's staan hier.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 21:37

Idd erg leuk van die hesjes!!

Volgende keer zal het nog meer een succes zijn!

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 22:08

tinkerLuna schreef:
Mijn foto's staan hier.

leuke foto's Inge,ik ben zo brutaal geweest om er een paar naar de betreffende personen te sturen

Inge_83

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 22:16

Is goed hoor Lien.

shermain

Re: Inlagenrit Noord Beveland,19 November 2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:00

hallo tinkervrienden,

het was een geslaagde dag , en zeker voor herhaling vatbaar en dan wat beter weer bestellen...
ik was er wel bij maar kon helaas niet meerijden, probleem was het vervoer, mijn dochter reed op onze merrie mee en heeft het erg naar haar zin gehad.
ondanks dat ze niemand kon, lien wel uiteraard dus werd ze getropedeerd als tommies metgezel, was shermain niet erg van gediend, maar alles is goed gegaan.
en door alle goede zorgen een hele leuke dag ook als niet ruiter, je hebt er veel tijd aanbesteed en ik hou me ook voor de volgende strandrit aanbevolen. wij komen van bergen op zoom dus veel bos en geen strand.[is mischien ook een idee om hier bij ons iets te organiseren?]
wij hebben 3 tinkers, twee ruinen van 4 jaar die ook in tweespan lopen, we hebben ze als veulen gekocht op een paardemarkt en alles zelf geleerd. ze zijn echt geweldig...
volgende keer mogen ze ook mee!!!!!

groetjes elvira demmers