Verrassing voor beginner

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hercules_

Verrassing voor beginner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 16:10

Zoals jullie hebben kunnen lezen enkele weken geleden is mijn mannetje begonnen met paardrijden. Na wat ritje in de binnenbak moest er maar eens een buitenrit gemaakt worden.

Bij de Larixshoeve konden we onder begeleiding gezellig twee uur naar buiten. Bij aankomst stond er een lekker bakje koffie op ons te wachten, maar mijn mannetje durfde niet te drinken omdat hij dan elke keer moest plassen. Hoezo zenuwen hahaha . Samen de paarden gepoetst en op naar buiten. Het waren hele leuke paarden, erg braaf en de groep was erg gezellig.

Manlief was erg ontspannen aan het stappen, maar zijn paardje vond af en toe dat ze moest draven om weer bij de groep te komen. In het begin zagen we een rood aanlopend gezicht, maar gaandeweg kwam er ontspanning en konden we zelfs wat vaker draven. Harstikke goed! Ook moest manlief wennen aan het struikelen,......tja, da's anders dan in de bak ,.....nu moeten de knollie wennen aan buiten zelf uitkijken en de voetjes optillen.

Na een enerverende belevenis kregen we nog een lekkere en gezellig lunch aangeboden met stoere muziek op de achtergrond. Ontspanningstherapie hahaha ........

Het was helemaal top en erg leuk. Over twee weken willen we weer met dezelfde begeleiding naar buiten om de ervaring van wiplief uit te breiden. We houden jullie op de hoogte.

Hier wat foto's.......

Afbeelding
Eerst lekker de paarden poetsen om ze te leren kennen.

Afbeelding
Daarna zit je lekker snel in het bos. Wij lekker achteraan,...eerst effe wennen

Afbeelding
Vervolgens komt wiplief naar voren,....maar nog zoekend naar zijn balans ......hihi zadel zit nog een beetje scheef...

Afbeelding
ONTSPANNEN............ }>

Afbeelding
Daar komen ze weer dravend aan,..........

Afbeelding
Kijk mij dan op mijn echte dressuurwonder,....hahaha, geweldige merrie en wij maar wachten op manlief.....

Afbeelding
Ik heb bewust het fototoestel laag gehouden,....dan lijkt het net alsof ik op een groot paard heb gezeten hihihi

Afbeelding
Hij is al helemaal gewend en had een smile van oor tot oor. Echt leuk om iemand zo te zien genieten.

Afbeelding
Daarna lekker met de honden in hetzelfde bos gelopen. En wip maar vertellen dat het bos er zo anders uit ziet. Tja, dan zit je niet meer op een paard........

Afbeelding
En ik maar doorwandelen op mijn Petrielaarzen,.....ik kan jullie vertellen dat ze nu goed zijn ingelopen.

Het was een erge leuke dag en misschien brengen we jullie nog wel op een goed idee.

Maaikies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:39

Leuk zeg, ik moet mijn vriend ook nog eens overhalen... Hij heeft vroeger wel paardgereden Ziet er leuk uit, leuke paardjes ook. En je man zit er best netjes op. Het ziet er ook niet heel gespannen uit. Ik ben jalours!

Topsy

Re: Verrassing voor beginner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 17:08

Egt Leuk,, lYkt me heel gezellig!

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 17:22

Heel leuk hoor..mijn mannetje wil ook gaan leren rijden hij gaat altijd met mij mee naar les en op wedstrijd en nu wil hij zelf ook maar eens gaan leren rijden en hij wil natuurlijk later als hij groot is gaan springen hahaha, maar ik vindt het geweldig dat mannen die van nature geen paarden mensen zijn toch willen gaan rijden super!!!

veel succes met jou mannetje en het rijden.

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 19:54

Leuk verslag .

Ik ben blij dat jullie het zo leuk vonden, ik ook. Ik heb het mailtje gehad en ga even in mijn agenda kijken.

Ik elk geval tot binnenkort.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 21:33

Leuk verslag! En leuke paarden

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:01

Leuk dat je man ook paard rijdt. Wel zo gezellig als hij mee kan op een ritje
Ziet er iig leuk uit daar

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 23:04

leuk dat jullie zo'n gezellige dag hadden. Mijn mannnetje rijdt ook, alleen kkloten onze paarden zich zo op, dat we liever alleen rijden. Het leek zo mooi, zo samen op pad.

Maar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 07:54

wat leuk.. foto's zijn ook erg mooi die van dat aan dravend is mooi.
hopelijk zullen er veel meer van dit soort ritjes gebeuren

EvaSuzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 11:40

Even serieus, hoe krijg jij je vriend op een paard? Wat is je geheim???

Wel heel leuk dat jullie dat samen doen hoor!

sathopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 12:16

Ik had ook nooit de behoefte om paard te rijden. Ik ging wel regelmatig mee met mijn vriendin naar de manege. Totdat de manege eigenaar mij voor het blok zette en mij mee liet rijden in de les. Nu rijd ik al weer enige jaren met plezier paard liefst in het Bos.

Dus damens even met de intruc-teur(trice) gaan praten...

Pascal

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 12:24

Jullie hebben zo te horen een fijne ochtend gehad. Leuk buitenrijden in een mooi bos. Lekkere lunch erachteraan. Kan niet beter.

Blijf er wel even rekening mee houden dat je man nog een beginner is. Lange of te snelle ritten zijn voor een beginner best vermoeiend.