Drama Queen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gracy

Drama Queen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 20:36

Vanmiddag is Gracy verhuist van Zoetermeer naar een stal in Schipluiden.
Helaas was alles niet zo verlopen als geplaand... en het begon met het inladen Gracy had echt geen zin om de trailer in te gaan een maakte een spelletje van!
Toch was het gelukt om Gracy in het trailer te laden en toen gingen we naar het nieuw stekkie.

Maar bij het uitladen gebeurde mijn grootste nachtmerrie.. Gracy maakte een misstap en haalde haar hoef open op de laadklep. Er zat een flinke lelijke diep schuur erin tot bloedens toe, en dat was behoorlijk schrikken voor mij! Hoe langer Gracy erop stond, hoe verder het ging doorschuren tot dicht in de buurt van haar kroonrand.
Op stal waren behulpzaam stalgenoten en Megan was inmiddels ook gearriveerd en gelijk begonnen met schoonmaken.

Er moest een hoefsmid komen want het hoef kon niet zo gelaten word, want het ging letterlijk om een noodgeval. Nu staat Gracy aardig verpakt in het verband (mooi fel roze kleur-tje ) en we moeten de komende dagen voor zorgen dat het schoonblijft en de wond moet ook genezen.

Gracy is echt een pechvogel...

Twinklebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:36

Het zit jullie ook niet echt mee. Hopelijk geneest het snel. Waar in Schipluiden sta je nu? Ik sta op de Hooipolder in Den Hoorn.

mesastamp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 10:22

jeetje wat een verhaal! sterkte zeg!!!

goldflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 10:37

Ik las het ook op de andere site,en vind t echt heel erg sneu voor Grace en voor jullie.
Ik hoop dat t gauw geneest en dat t nie erger gaat worden,dus heel veel sterkte ermee en heel veel plezier op jullie nieuwe stal
xxx Natas .

Gracy

Re: Drama Queen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 11:30

Bedankt voor julllie lieve woorden en medeleven

Vanmorgen ben ik wezen kijken, en Gracy staat gewoon met haar volle gewicht erop. Ze is niet gevoelig en loopt ook niet kreupel

Nu te bedenken dat ze miste nu 1/4 van haar hoefwand en een wond in het leven heeft

Gracy werkte braaf mee met het dompel bad van biotine en daarna stappen op het harde. liep ze nog steeds prima.

Dit vindt ik een goed teken. Nu maar duimen dat het wond goed geneest en niet gaat onsteken.

lupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 11:49

ooow moon is het weer zo ver!
jullie zijn echt pechvogels he!
ik hoop dat het snel weer beter gaat met gracy
groetjes belinda

Haffreak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 12:51

Hopelijk word het weer beter
Sterkte!

mirjamalvaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 14:00

Arme gracy, gelukkig staat ze er nu wel gewoon op. Hopelijk geneest het goed.

TopLadyI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 14:05

Wooh, hopelijk gaat het snel beter worden .

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 14:57

hey monique
die arme gracy heeft ook altijd wat he. voor pech geboren lijkt wel. geef haar maar een dikke knuffel van mij en ik kom gauw een keertje bij je nieuwe stal kijken hoor. doei doei
groetjes manuela

Diana_Mabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 16:22

Ai jakkie zeg ik krijg er kippevel van!
kan zoiets wel goed genezen?
waar heeft ze het aan open gehaald? dat kan toch bijna niet?

Megan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 21:10

Ik was er niet bij want Moon heeft haar verhuisd maar ik denk dat ze met uitladen ongecontroleerd de trailer uit is gedenderd en daardoor aan de rand van de laadklep haar hoef heeft open gehaald, echter door het lopen werd de scheur wijder geduwd en scheurde hij steeds hoger.. Het was een lelijke scheur, tot bloedens toe. Gracy had er best pijn aan, ik zag het aan haar hoofdje

Als de wond dicht is, groeit de hoef wel weer aan. Maar ze mist nu toch bijna 1/4 hoef en dat is niet mis. Duurt lang voor de hoef weer volledig is herstelt.

Gracy... altijd wat..

taverno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 22:42

Wat hebben jullie een pech zeg.Arme gracy,een kwart van een hoef missen dat is nogal wat.Sterkte voor jullie meiden.

Gracy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 10:06

Megantjuh schreef:
Ik was er niet bij want Moon heeft haar verhuisd maar ik denk dat ze met uitladen ongecontroleerd de trailer uit is gedenderd en daardoor aan de rand van de laadklep haar hoef heeft open gehaald, echter door het lopen werd de scheur wijder geduwd en scheurde hij steeds hoger.. Het was een lelijke scheur, tot bloedens toe. Gracy had er best pijn aan, ik zag het aan haar hoofdje

Als de wond dicht is, groeit de hoef wel weer aan. Maar ze mist nu toch bijna 1/4 hoef en dat is niet mis. Duurt lang voor de hoef weer volledig is herstelt.

Gracy... altijd wat..

*Megantjuh* ik stel je eerste opmerking niet op prijs. Gracy was niet ongecontroleerd het trailer uitgegaan!
Ik stond voor haar en Jan leidde haar vanachter eruit.

Maar doordat de laadklep niet zuiver op de grond kwam (ruimte tussen) heeft Gracy de misstap gedaan en met haar hoef daarop verschuurd. Als ze ijzers eronder had, dan was dit niet zomaar gebeurd, maar zou ze eerder met haar hoef eraf gegleed zijn.

Dit is een voorbeeld van hoe een ongeluk in een kleine hoekje zit, Gracy heeft gewoon vaak pech..

Nogmaals bedankt iedereen voor jullie medeleven.

Gisterenavond heb ik Gracy opnieuw in de biotine gezet. Iedereen die kwam kijken naar Gracy vondt dat ze erg braaf was met haar voet in de emmer blijven staan.

Ze steunt met haar volle gewicht op en loopt momenteel nog zuiver.

De vraag is, hoe dat gaat worden eenmaal als het verband donderdag eraf gaat...

Gracy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 13:57

Gracy schreef:

Gisterenavond heb ik Gracy opnieuw in de biotine gezet. Iedereen die kwam kijken naar Gracy vondt dat ze erg braaf was met haar voet in de emmer blijven staan.

Biotex ipv Biotine

Meertjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:12

Wat een pech zeg. Ik hoop dat het snel weer geneest. Sterkte

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 15:09

Even een update...

Gracy heeft sinds het voorval niet 1 stap verkeerd gezet, kreupel gelopen of gevoeligheid vertoond. Daarbij was geen opgezette dikke been te zien

Vanmorgen belde de smid mij op om te informeren hoe het ging met Gracy. Hij was onderweg naar stal en wilde haar ook opnieuw gaan bekijken. (Dat vondt ik wel attent van de smid )
Ik haastte mij naar de stal en was gelijktijdig aangekomen met de smid . Gracy was als eerste aan de buurt.

De smid haalde de roze verband eraf en bekeek de situatie... en het viel reuze mee! De wond was mooi dicht en de hoef zag er ook goed uit! Gracy was ook niet gevoelig en de smid was beste tevreden.
We mogen weer met Gracy aan de slag, het is nu een kwestie van de hoef wand weer terug groeien. Volgens de smid is binnen een aantal maanden niets meer van te zien. Gelukkig is alles met een 'sisser' afgelopen. O wat ben ik blij en opgelucht!!!!

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 16:28

Gelukkig dat het goed afgelopen is!
Dit is dus typische een voorbeeld van domme pech en niet van onvoorzichtigheid!