Diergesprek met Jeddah

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Diergesprek met Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 13:33

Op verzoek... hier het gesprek tussen Monique van www.praktijkparcival.nl en mijn vriendin Jeddah.

Ik was eigenlijk gewoon nieuwsgierig naar hoe Jeddah haar leven vond, ik heb niet echt grote vragen gehad.

Dit is wat ik Monique geschreven heb:
Ik schreef:
Mijn naam is Corine, mijn adres gegevens zal ik hieronder noteren. Het gaat om mijn pony Jeddah, zij is geboren op 05-07-96 en is een merrie.

Ik zou van Jeddah graag willen weten of ze tevreden is met haar leven zoals die nu is. Graag zou ik willen dat u vraagt of zij iets tekort komt in haar leventje hier (kwa voeding/stal/aandacht enz). Ik zou verder willen weten wat zij het liefst doet onder het zadel, of ze het überhaupt wel leuk vind om gereden te worden. Ook zou ik willen weten hoe zij tegenover veulens staat, of ze daar nog wel of niet meer van zou willen hebben. Tevens zou ik willen weten of zij het erg vindt hoefijzers onder te hebben. Je hoort zoveel over ijzers tegenwoordig dat ik aan het twijfelen ben geslagen. En verder hoor ik natuurlijk van Jeddah alles wat ze me zou willen zeggen!

Ik hoop dat u hier voldoende informatie aan heeft en ik hoop spoedig een verlag te ontvangen. Bijgevoegd heb ik 2 foto’s van Jeddah. Een foto van mij alleen kon ik niet vinden, dus hier eentje met een pony waarop ik gereden heb tijdens een manege reünie.

Veel plezier met Jeddah, ze is een bijzonder dier.
Groetjes,
Corine


En hier het antwoord van Jeddah, via Monique. Alles in Rood is mijn eigen reactie erop.

Hoi Corine,
Ik zet het op papier altijd neer “alsof het zo is”. Met die stelligheid schrijven kan natuurlijk niet omdat de beelden doorkomen en ik ze interpreteer en ik daarin fouten kan maken. Maar op deze manier schrijven werkt voor mij het makkelijkst. Hier volgen mijn bevindingen bij de foto:

Jeddah voelt heel erg zacht aan, misschien ook letterlijk, maar haar karakter is heel zacht, ze voelt heel vriendelijk en belangstellend aan. Een echt een meisje.
Ze laat me voelen dat ze het erg fijn vindt als je met haar bezig bent om haar te poetsen. Ze vindt het heerlijk en kan ontzettend genieten van die vorm van aandacht, ze vindt het heerlijk als iemand met haar staat te tuttelen. Ze geeft aan dat jij haar ook masseert en ik voel hierbij zo’n warmte dat ik denk dat je zelf een soort handoplegging toepast bij haar. Ze vindt het in ieder geval heerlijk allemaal.
Nou, dit vind ik allemaal goed kloppen, al heb ik nooit het idee gehad dat Jeddah het masseren lekker vond, dus vaker doen... Een echt "meisje" is ze absoluut!

Ze laat naast jou nog iemand zien die volgens mij niet daar woont maar af en toe met haar bezig is. Ik zie een fiets staan en een rugtas, ik denk dus een scholiere of zo. Dat meisje is schat ik een jaar of 14 en heeft lang stijl haar. Ik heb hierbij het idee dat ze dat meisje vroeger vaker zag dan nu. Ik denk dus dat dit Emke, mijn buurmeisje die Jeddah 1 keer per week rijdt, is!

Wat Jeddah vervelend lijkt te vinden is een mobiele telefoon. Telkens hoor ik een soort riedeltje en het is alsof ze dan denkt: jammer het is weer zo ver. Je bent dan net met haar bezig en dan gaat het ding weer. Ze geeft aan dat die telefoon erg vaak gaat dus ik maak daaruit op dat je veel gebeld wordt. Betrapt!! Inderdaad bel ik vaak tijdens het in en uitstappen met rijden... Gaan we dus NIET meer doen!

Ze gaat weer terug naar jou. Volgens mij ben je zelf ook bezig op het telepathische vlak of heeft het jouw interesse heel erg en oefen je er wel eens mee. Jeddah geeft me aan dat je haar soms beelden door probeert te seinen. Ik moet van haar zeggen dat ze die beelden wel opvangt en dat zij ook van jou houdt. Vanuit haar voel ik in ieder geval dat je op dit vlak sterker ontwikkeld bent dan je zelf misschien denkt. Ze gaat weer terug naar beelden van je handen en ze zegt dat ze het fijn vindt als je je warme handen op haar legt. Ze geeft hierbij aan dat ze een keer een nare plek had achter op haar bil en dat jij die behandeld hebt.
Ze geeft aan dat je haar eerder speciale kruiden hebt gegeven. Ik zie hierbij een witte pot met draaideksel waar een soort poederachtig groen spul in zit.
Dat klopt allemaal als een bus. Ik zeg het nooit als "telepatisch bezig zijn, maar ik probeer wel beelden naar mijn paarden te "projecteren" en "praat" op die manier met ze. Ik doe dat automatisch en vind dat erg prettig werken, al is het "praten" altijd 1 kant op, ze zeggen nooit wat terug...hihi, maar ze reageren wel vaak! Ook geef ik haar inderdaad poedertjes, Zeewier (groen) en MSM (zit in witte draaideksel pot).

Als ik haar vraag naar het rijden geeft ze aan dat ze vaak lange tochten maakt, maar niet altijd met jou op haar rug(?). Ze heeft wel eens zo’n tocht gemaakt met iemand die ze niet zo goed kende. Ze vond dat niet erg want ze heeft heel vertrouwen in mensen. Ze komt opgewekt op me over, vrolijk ook. Ze is wel echt een gevoelspaard dat heel gevoelig is voor stemmingen.
Ze laat me een voorbeeld horen van een ruzie waarin ze niet op haar gemak was. Dit was een ruzie waarbij jij enorm te keer ging tegen een wat jonge slungelige jongen met een trainingsbroek aan en kort haar. Als er ruzie is gaat ze altijd stijf lopen zegt ze. Ze kan die spanningen dan moeilijk los laten.
Dit is eigenlijk niet te geloven. Ik heb niks gezegd over Endurance, en al helamaal niet over sflj die net een week ervoor op Jeddah een Endurance wedstrijd gereden heeft!!! Die ruzie weet ik niet meer, maar ze beschrijft hier wel een ex vriendje.

Zoals ik haar voel is dit niet een paard waar je gemakkelijk problemen mee hebt. Ze komt over als een dier dat heel graag iedereen tevreden wil stellen en zich eenvoudig aan kan passen.
Ze is ook nooit bang en voor mijn gevoel kan ze overal mee naar toe. Ze laat me een trailer zien en ze geeft aan het leuk te vinden om op pad te gaan. Vooral het strand vindt ze leuk.
Ook met andere mensen zegt ze goed overweg te kunnen. Ze heeft wel een nadrukkelijke voorkeur voor vrouwen, maar ze toont me beelden van vreemde mensen die haar aaien terwijl ze vastgebonden staat en jij aan een tafeltje zit bij een soort kroegje in een bos.
Ze wordt niet makkelijk boos maar als ze boos wordt dan voel ik dat ze met haar hoofd begint te duwen tegen de persoon en dit dan vrij hardhandig doet. Weet als ze dit doet bij iemand dat zij daarmee aangeeft: Jou vind ik niet zo leuk.
Jeddah is inderdaad nooit bang! Klopt als een bus! Dat aanstoten weet ik zo net nog niet, dat doet ze bij mij namelijk ook weleens... Wat wel heel frappant is, is dat Jeddah en ik nog nooit aan het strand geweest zijn, maar dat ik dat al heel lang wil en dat ik daarbij ook heel vaak een beeld in mijn hoofd heb van ons samen op het strand. Ik denk dat ik dat beeld toch aan Jeddah ook laat zien en dat zij dat aan Monique heeft laten zien!

Ook met andere paarden zegt ze goed overweg te kunnen. Ze laat een beeld zien waar veel mensen met hun paard bij elkaar kwamen. Het lijkt voor mijn idee op een gebied dat ik herken als de Drunense duinen. Ze is dan niet bang of onzeker, ze geeft aan dat ze zich gewoon aanpast. Kootwijkerbroek?

Als ik vraag of ze nooit eens echt kwaad wordt dan geeft ze aan dat ze andere paarden met haar blik lijkt te sturen. Ze kijkt ze dan op een bepaalde manier aan en dan laten ze haar met rust. Ze toont me een Shetlander waar ze goed contact mee heeft (gehad). Ik weet niet of het in het nu is maar het is een kleine zwart-wit gevlekte pony. Daarvan zegt ze dat ze het er heel goed mee kon vinden. Met die Shetlander liep ze dan buiten in een wei. Ze is erg graag buiten en houdt er niet van om opgesloten te zitten. Nou, dit is gewoon eng. Jeddah is een super alpha merrie en doet inderdaad alles met haar ogen en heeft daardoor ook weinig last van andere paarden, maar die shetlander!! Dat is LowRider! Die hebben we bijna een jaar gehad en daar kon Jeddah het inderdaad prima mee vinden, al had ik nit het idee dat de band bijzonder was ofzo. Verder heeft Jeddah er een hekel aam op stal te staan, is ze daar iets onrustig en moet een luik hebben om naar buiten te kijken. Zelf denk ik dat het komt omdat ze het gevoel heeft de kudde te "beschermen" en dat van uit de stal moeilijk is voor haar.

Ze geeft me een beeld van drie vrouwen, mogelijk jij en twee vriendinnen van je. Het is volgens haar het gezelligst als jullie er alle drie zijn en dat komt omdat er dan veel gelachen wordt en er een hele ontspannen sfeer hangt. Ik hoor nog een paar keer: 3 – 3 - 3, mogelijk staat de 3 van dit beeld nog voor iets anders maar het is me onduidelijk wat. Dit zijn denk ik Flellen, zij verzorgden Jeddah eerder. We deden vaak alles met z'n drieen en Jeddah was ook gek met hun.

Ze houdt van uitgestrekte gebieden en gaat heel graag samen met jou alleen op pad. Met andere woorden: met groepen weg is leuk en ze weet zich dan goed te handhaven, maar samen op pad met jou vindt ze eigenlijk leuker. Ze toont me een beeld van een menselijke voet die aan het pootje baden is. Dat pootje baden herken ik absoluut niet, maar dat samen weg gaan en dat leuker vinden dan een groep weer helemaal wel! Ook het feit dat ze juist buitenrijden omschrijft vind ik erg leuk, we rijden namelijk nooit in de bak en dat heb ik niet verteld.

Veulens….Ze is wel geinteresseerd in veulens en ik voel dat ze diep respect heeft voor zwangere paarden, het komt bijna over alsof ze jaloers is als een ander paard zwanger is en een veulen heeft. Het heeft in ieder geval grote aandacht van haar. Klopt. Ze was vreselijk jarloers naar Simply toen die Rocky kreeg dit jaar! Heeft zelfs 2 weken diaree van de stress gehad dat Sim een veulen had! Maar nu weet ik nog niet of ze dat zelf ook echt wil of niet. Nouja, voorlopig dus maar niet!

Fysiek voel ik geen problemen alleen voelen haar onderbenen aan de achterhand een beetje koud aan. Ze heeft lichte spat aan de achterbenen!

Ik vraag haar of ze ter afronding nog iets wil zeggen. Ze geeft me aan dat ze hoopt dat je weer eens gewoon met haar gaat wandelen. Ze vindt het altijd gezellig als je samen met haar aan de wandel gaat en naar haar zin is daar te weinig van gekomen het afgelopen jaar. Ze doelt hierbij echt op een soort ontspanning voor jullie allebei. En ze laat me nog iets anders zien, ik denk een soort spelletje of zo. Waarbij jij in je handen klapt en dan hard moet lachen. Misschien weet je zelf wat het betekend. Ik moet van haar zeggen dat ze van je houdt om hoe je doet en om wie je bent en ze hoopt dat je haar nog vaak gaat behandelen met die warme handen waar ze telkens op terug komt. Hier heb ik echt zitten huilen... Jeddah en ik wandelden vroeger zo ontzettend veel!!! Blijkbaar voor haar toch heel belangrijk, en gaan we dus weer vaker doen! Dat spelletje spelen we in de bak, dan moet ze rennen, dat vindt ze inderdaad ook leuk! Okee Jeddah, ik zal mijn warme handen vaker op je leggen ! Wilde toch al een cursus massage gaan doen!

Dat was het. Het is een paard wat heel erg in het NU staat en ieder moment gewoon neemt zoals het is.
Ik voel bij haar niet dat ze last heeft van de hoefijzers, maar de ellende met ijzers is dat die problemen ineens kunnen optreden of langzaamaan veel schade aanbrengen en het dan ineens te laat is. Ik ben een groot voorstander van natuurlijke bekapping omdat ik veel ellende zie van ijzers in mijn dagelijkse praktijk. Paarden worden geboren zonder ijzers en dat is in mijn ogen niet voor niets. Een maatje van mij is natuurlijk bekapper en hij heeft me er veel over verteld waardoor ik geloof dat het een hele juiste weg is om te bewandelen. Maar ik kan je twijfel heel goed voorstellen hoor.
Ik hoop dat je wat hebt aan de bevindingen die naar voren zijn gekomen.
Een dikke knuffel voor Jeddah.
Ik vindt het heel fijn dat Jeddah dus geen last van de ijzers heeft en dat zij zo eerlijk is dat gewoon te zeggen, terwijl ze er zelf niet echt achter staat.

Nou, als ik het weer zo terug lees kan ik wel weer gaan huilen. Wat ik erg prettig vindt is dat Jeddah duidelijk wel "happy" is, en zo doet ze ook dagelijks overkomen, altijd vrolijk.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Re: Diergesprek met Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:44

WAAUW! Dat is nog eens iets om stil van te worden. Wat heerlijk om te lezen hoe jij en je paard zo dicht bij elkaar staan.
Dit moet echt heel erg raken denk ik.

Cer

Berichten: 30204
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Diergesprek met Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:46

WAUW, wat een verhaal Jeddah! Ik ben diep onder de indruk, wat een details, echt super!!

En wat een interessant paard heb je zeg! Eentje die blijkbaar duidelijk weet wat ze doet en wat ze meemaakt, en helder is in haar boodschappen...

Goh... *zit ik weer een traantje weg te pinken, mn collega's zullen wel denken *

Heb je nog dingen gemerkt na dit gesprek? Ben je meer gaan wandelen bijv.?

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: Diergesprek met Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:49

jeetje zeg wat enorm indrukwekkend allemaal!!
Heb ook een traantje in mijn ooghoek......

Heb wel eens vaker een dergelijke beschrijving gelezen en denk dan steeds dat ik zoiets ook wil doen met mijn huidige bijrijdpaardje. Die is niet de makkelijkste volgens verhalen, maar ik kan er prima mee overweg. Toch zou ik wel willen weten of haar iets dwars zit....
Zou je me kunnen vertellen wat een dergelijk consult bijvoorbeeld kost en hoe ik dat kan doen?
Laatst bijgewerkt door risje op 21-10-05 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Re: Diergesprek met Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:49

Wat leuk Corine! Geweldig, wil ik ook altijd nog een keer laten doen bij m'n 2-jarige!

Maar is ze bij je op stal geweest?

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re: Diergesprek met Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 13:55

Dank je allemaal, ik zit natuurlijk zelf ook weer te huilen.

Jeddah is heel bijzonder en onze band is abnormaal sterk. We gingen vroeger dus inderdaad veel wandelen en dan lipe Jed ook gewoon los in het bos als een hond (wel een grazende ) achter me aan. Ik heb overigens Jeddah wel voorbereid op dit gesprek, ik vond het oneerlijk om haar niet te vertellen dat ik dit aangevraagd had. Zelf heb ik het idee dat dat ook geholpen heeft en dat Jeddah daardoor meer open stond.

@Cer, ja, ik ben inmiddels weer 2 keer wezen wandelen en heb nog maar 1 keer gebeld tijdens het rijden... Ik wil vooral dat wandelen wel door blijven zetten en het ook met de anderen doen, het is toch een stukje 1 op 1 aandacht en het blijkt dat het erg belangrijk is.

Ik heb niet het idee dat we "dichter" bij elkaar staan, het enige wat ik heel fijn vind is dat ik nu weet dat mijn beelden ook bij haar binnen komen en dus stuur ik vaker wat. Het blijft werken. En ik ga dus echt een cursus massage volgen.

Het consult kostte maar 15 euro en ze doet het gewoon met foto's over de email. Er zijn meer bokkers die naar Monique gegaan zijn en die ook zeer goede, eerlijke resultaten gehad hebben.

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: Diergesprek met Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:57

thanx voor de info.......waar zou ik monique kunnen bereiken?

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re: Diergesprek met Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 13:58

Ik heb de link bovenaan mijn gesprek gezet...

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: Diergesprek met Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 14:01

Dit is ook een fijn verhaal Corine.
Ik vindt het echt leuk dat Jeddah blij is met jou.

sammie_44
Berichten: 2376
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: Eelde, Drenthe

Re: Diergesprek met Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 14:07

Jeetje! Dat is mooi om te horen Ik weet nog steeds niet of het moet geloven, maar dit is toch wel heeel apart.. Vind het heel mooi. Nou, veel wandelen en maseren! En hoop dat jullie het allebei nog meer naar jullie zin krijgen in de toekomst Bye

SaraJoyce

Berichten: 863
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: Akersloot

Re: Diergesprek met Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 14:23

Jeetje zeg! Echt heel mooi zo'n gesprek! Ook heel leuk dat je nu precies weet wat ze wel en niet leuk vind... Je weet gewoon weer een stukje meer Wauw

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Re: Diergesprek met Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 14:29

Wat gespecificeerd zeg !!!!! Echt heel erg bijzonder !!!

Ik heb het ook laten doen, door Annika, en eerst wat ik heel erg sceptisch, maar na het lezen van wat Tychon tegen haar zei, dacht ik, dit kan niet anders dan dat ze echt een contact gehad heeft..... Ik vindt het echt bijzonder !!!

Duppie_

Berichten: 1006
Geregistreerd: 19-05-05

Re: Diergesprek met Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 14:37

bah ik krijg hier gewoon koude rilingen van het is echt een prachtig verhaal ik wou dit ook al vaker gaan doen met mijn paard maar ik wist niet zeker als ik het wel moest geloven maar dit heet me echt overtuigd!

Myryana

Berichten: 2139
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Düsseldorf

Re: Diergesprek met Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 15:34

Ik vind dit echt heel apart maar ook heel mooi. Voelde wel even een traan in mijn ooghoek.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re: Diergesprek met Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 16:22

Bedankt voor de leuke reacties allemaal!
Ik twijfel er ook niet aan of het kan. Ik twijfel weleens aan het kunnen van de mensen die het doen. Ik wil daarmee niet zeggen dat ik denk dat sommige "oplichters" zijn, want ik denk dat iedereen dit tot op zekere hoogte kan. Ik twijfel alleen soms aan de mate waarin sommige het kunnen. Ook het correct intrepeteren speelt een grote rol.
Ik wilde dit al heel erg lang, maar pas bij Monique had ik zelf het "ja" gevoel en heb ik het laten doen.

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Re: Diergesprek met Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 17:04

jee, wat een verhaal!

de manier zoals ze "vertelt" over jouw paard vind ik heel apart!
via beelden daar kan ik me iets bij voorstellen

het verhaal maakt wel indruk bij mij en ook wat jaloers
wou dat ik zo met mijn dieren kon praten

zou ze ook honden doen
ik heb een windhond uit spanje, zou best willen weten wat ze heeft meegemaakt en hoe ze aan haar verwondingen komt

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Re: Diergesprek met Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 17:06

Ik heb ook het verhaal van Cer gelezen, en daar heeft ze het dus door 2 verschillende personen laten doen.

Ik moet zeggen dat ik na het lezen van het verhaal over mijn paard ook wel echt het gevoel had dat het echt kon. Na het lezen van de 2 verhalen van Cer werd het nog sterker maar na het lezen van jou verhaal sta ik echt versteld. Gewoon zo specifiek gebeurtenissen beschrijven !!! Wow echt.... Het lijkt me machtig om dat te kunnen.

Ik probeer ook wel eens, nadat ik dus weet dat een paard het doorseinen van gedachtes zeer sterk kan aanvoelen, dit te doen, maar ik ben zo in automatisme bezig met paarden dat ik vaak vergeet dat dat kan, dus ik weet ook echt niet of ik indruk maak en of het over komt.

Ik kan met mijn paard lezen en schrijven, en of het komt omdat ik dus probeer via gedachtes iets van hem te vragen of dat we elkaar gewoon goed liggen en aanvoelen weet ik niet, maar ik zou toch wel graag een workshop ooit willen bijwonen, lijkt me erg intressant...

Rivjenn

Berichten: 4023
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: Diergesprek met Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 17:32

zelf ben ik ook wel eens benieuwd naar wat Dustin denkt..
Hoe lang duurde het nadat je je mail had verzonden dat je antwoord kreeg?

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re: Diergesprek met Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 17:35

Bedankt weer voor de leuke reacties! Monique praat ook met honden, zie haar website.
Ik had binnen 48 uur "antwoord".

milo

Berichten: 4914
Geregistreerd: 26-11-04
Woonplaats: Lelystad

Re: Diergesprek met Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 17:36

wat leuk zeg!!!

ze geeft echt heel gespecificeerde informatie, dat is heel prettig, dan weet je ook dat ze echt contact heeft gehad.

wat leuk om te lezen, veel plezier met wandelen samen

(oei..misschien vind Rambo het ook niet zo geslaagd als ik bel tijdens het stappen.. oeps!!!)

maroes

Berichten: 4493
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Diergesprek met Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 17:47

Wat mooi om te lezen,ze is volgens mij een fijne merrie.
Jullie hebben duidelijk en goede band.
Een vriendin van mij is ook dierentolk en praat ook regelmatig met mijn merrie,het is geweldig om te horen wat ze over zichzelf en jezelf te vertellen heben(de dieren spreken ongetwijfeld de waarheid)

MarloesRixt

Berichten: 4816
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: Heerenveen

Re: Diergesprek met Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 19:10

wat mooi zeg!
vooral dat 'witte potje met groen spul erin' hoe ziet ze dat!
lijkt me leuk dit ook bij ons paard te doen zou best willen weten
wat ze van ons denkt en hoe ze het hier vind.
Echt alles wat er in je tekst staat klopt zo te horen ook bij je paard!!
wat mooi is dat toch! ben dr gewoon stil van

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re: Diergesprek met Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 19:12

Nou, dat vind ik juist wel grappig, want Jed staat altijd erg ongeduldig te kijken terwijl ik met die potjes supplementen bezig ben! Ze staat dan te kijken alsof ze wilk zeggen, schiet nou op ermee! Wnat door dat "spul" duurt het natuurlijk langer voordat ze eten krijgt!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Diergesprek met Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 19:25

jeetje zeg, wat ontzettend gaaf dat ze gewoon allerlei dingen weet die ze gewoonweg niet had kunnen weten!

_Noah_

Berichten: 2011
Geregistreerd: 20-05-05

Re: Diergesprek met Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 13:25

Wat een ontzettend mooie gesprek en die dingen die Jeddah verteld kloppen met hoe het bij jou op stal is!!
Het lijkt me echt zo'n lieve merrie, zo komt ze over op mij!