Komt naar je toe voor een kriebel in zijn nek, achter zijn kaak.
Weet waar hij aan toe is, heeft balans in zijn leven.
- Hoe is het met je?
Last van mijn schouders, vooral de rechter. Is stram en als het koud is loop ik moeilijker.
Ben gelukkig hier, wil niet weg.
Hoeven zijn inderdaad een zwak punt, rechtsachter, maar ook linksachter. Rechtsachter is lastiger. Moeie voeten, geeft hij aan.
(Ik vraag of hij mij wil laten voelen wat hij voelt: buitenrand doet zeer. Prikt iets in mijn zool, van buitenaf (steunsels?)
Kroonrand is ook gevoelig)
Jae was op dat moment net bekapt en liep moeilijker, krijgt nu biotine.
- Hoe is je omgeving?
Grote rode deur zie ik. Met ronde bovenkant. Daar loopt hij gewillig naar binnen. Daar heeft hij rust. Heerlijk relaxed staat hij binnen.
Geen herrie om hem heen.
Kan ook goed wegkijken, geen benauwde ruimte.
Kon ik eerst niet plaatsen, maar de deur van de stal is roestbruin... een beetje rood lijkt het wel.
- Wat vind je van je werk met de kinderen?
(Ik hoor hoog gegil van de kinderen, vindt hij niet fijn, doet zeer aan zijn oren)
Voor de rest vindt hij het geweldig. Voelt zich De Grote Oom.
Hij moppert vaak op de anderen (paarden) dat die voorzichtiger met de kinderen moet zijn.
(Opeens laat hij gekriebel onder zijn buik voelen, lekker!)
- Wil je ijzers?
Nee.
- Wat dan?
(Ik zie hem buiten lopen, om zich heen kijken, tussen de bomen, maar wel op straat. Geweldig. Dit wil hij. (kan jij dit plaatsen?) )
Dit is de oprijlaan, daar mag hij af en toe grazen om de kantjes te maaien-
Is er nog iets wat je wil zeggen?
Nee, ik hou van rust. Baas neemt de tijd voor me, heerlijk. Nooit gejakker. Ik zie wel anderen om me heen, gefrustreerde mensen met paarden, heb ik gelukkig niet!
- Wat vind je van de wedstrijden?
Ha! Geweldig! Maar af en toe vergeet ik wel wat… moet ik teveel de andere dingen in de gaten houden..Trouwens: Baasje moet meer de andere dingen in de gaten houden dan ik! Lastig joh!
We slaan nog wel eens iets over tijdens de trail

- Wat vind je van Marion?
Ik neem haar rust over, heerlijk. En dat is ook andersom. We helpen elkaar balans te vinden. Is mij veel waard. Goud mens. Zie je niet veel.
(Heeft hij last van zijn mond? Hoektand? Eerste tand achter de lagen? Linkerkant. De foto wordt opeens erg wazig en dat deel is scherp, ik voel tegelijk met het wazig worden een scherpe prik in mijn mond)
Klopte ook, ik heb een paardentandarts laten komen en die heeft behoorlijk werk gehad.
Ik vond het heel leuk om dit eens van Jae te horen. Ik zit nu nog te wachten op een gesprek met Tina, ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen.