We zijn maar bij 1 paard gaan kijken, en we waren alledrie meteen verkocht, zo jong, maar o zo lief..Je kon er alles mee doen, en haar naam was Vidola..3 jaar oud, en van vrienden van ons..Wr zijn meerdere keren gaan kijken, ze is voor ons ingereden en beleerd met een bandje! Egt super, ben ik de eigenaar nog steeds erg dankbaar voor..Na een maand was het eindelijk zover, ze zou naar ons toekomen en gekeurd worden. Keuring verliep goed, paar opmerkingen zoals overvulde kniegewrichten, maar nooit het advies om foto's te laten maken..
Ze is een week bij ons thuis geweest, en toen is ze naar een leraar van mij gegaan..Bij hem oip stal heb ik alle gelegenheid gehad om te oefenen, te leren vlechten, alles, en kreeg uiteraard ook les, want vidola moet veel leren, maar ik nog minstens 10x zoveel! kleine foutjes die er zo in sluipen, die mogen meteen weer eruit
. Het ging super, we hebben zelfs los in de bak gegalopeerd, los van de lijn! En ze heeft nooit geen stap verkeerd gezegd!
Vorige week begon mijn leraar opeens te praten over de keuring, of hij ook op de foto was geweest ivm ocd. Hij vond vidola niet fit genoeg (en daar had hij gelijk in) en hij vond dat ze achter soms haakte in de bewegingen..Meteen dezelfde middag afspraak gemaakt voor vorige donderdag..
Donderdagmorgen paard ingeladen en gezorgt dat we om half2 in Roosendaal waren bij de WestBrabantseKliniek (zo heet het geloof ik
). Daar aangekomen een gesprek gehad met een van de medewerkers, die me even uitlegde hoe alles werkte. Vidola uitgeladen, en meteen foto's gemaakt..Er werd gezegd als het goed is mag ze tertug de trailer in, anders wil ik ngo wat foto's maken. Na 10min kwamen ze terug, 'we willen wat meer foto's'..Mn wereld storte zo ong. in, maar de tranen kwamen nog niet...Het blijkt dus dat ze ocd heeft rechts achter in de knie, allebei de spronggewichten zijn gecontroleerd en daar zit alles goed. En toen kwamen de tranen pas..Ik was zo verward, ik wist niet of ik nu blij moest zijn dat er iets aan te doen was..Of verdrietig omdat mn paardje dit niet verdiend had..
We hebben meteen na de uitslag een afspraak gemaakt voor de operatie..Deze zal volgende donderdag plaats vinden..Daarna moet ze 2 maanden herstellen, maar als het goed is kan de vrijdag al lekker naar huis toe, kan ze daar met haar maatje Lasagna haar dagen op stal door gaan brengen...
Als er mensen die zijn die gaan zeggen, waarom hou je in hemelsnaam dat paard? Ze is gewoon de operatie gewoon waard, ze is zo eerlijk, dat we alles eraan gaan doen om te zorgen dat ze weer de oude word

Ik zie dat het inmiddels een erg lang verhaal is geworden..Ik moest het gewoon ff kwijt