er stond een ander in haar stal...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

er stond een ander in haar stal...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 22:20

ik heb me (dom genoeg) gehecht aan een manege paard...Ik ging na mijn les altijd bij der kijken, en alsk daar wedstrijd had gehad. Zondag ben ik niet gegaan...Ik was aan een kant bang dat ze er niet meer zou staan, maar aan de andere kant dacht ik dat ik mezelf gek aan het maken was...Ik ben dus niet gegaan

vandaag wilde ik mijn armen rond haar nek leggen...
Er stond een ander in haar stal....

'mijn' meisje...Ze is weg...Ik hoop dat ze naar een fijn baasje is...ik hoop dat ik haar ooit nog terug zie...Maar ik vrees er voor...Ik wilde dat ik haar nog een keer kon zien om gedag te zeggen...Kleine meid....Het ide dat ik je niet meer kan zien doet zon pijn...Ik mis je!

eer er reacties komen van 'dat heb je op een manege'...Ik ben niet boos op de manege, integendeel...Het zat er aan te komen dat ze weg zou gaan omdat niemand er op wilde rijden...Ze viel na een tijd aan in stal (hoe zou je zelf zijn ) als je geduld had dan was ze wel lief! Maar je moest haar tijd geven...Laten merken dat ze niet bang voor je moest zijn...Hopelijk is haar huidige baasje wel geduldig...

Dag lieve meid....

Axel_Clauw

Re: er stond een ander in haar stal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 22:24

toen ik nog geen paardje had was ik ook gehecht aan een manegepaardje en die was later dus ook verkocht,, het is heel naar inderdaad, maarja je doet er niets aan jammer genoeg
ik weet hoe het is als dat gebeurt, k leef met je mee
en inderdaad maar hopen dat je dat paardje nog een keertje terug kan zien, contact zou kunnen leggen met de nieuwe eigenaar en dat hij/zij een leuk baasje krijgt als er niet iets anders mee word gedaan
Sterkte (F)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 22:39

Oh wat verschrikkelijk voor je, het is zo erg als je je aan een dier hecht.
Zeker met dit soort paarden die niet zo lief zijn waar je een band mee krijgt is veel intenser dan een gewoon lief paard.
Ik begrijp precies hoe je je voelt. Wat een akelig gezicht als je de stal in komt en ze is weg en erger nog er staat een ander paard.
Kun je op de manege niet vragen waar ze naartoe is gegaan.
Heel veel sterkte toegewenst.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 22:45

Blensink: ik vrees er voor dat Micheline dat niet weet...Misschien is ze wel gewoon door de handelaar opgehaalt... *zucht* het was in elk geval een paar keer, heel erg, slikken...Die andere hoorde daar niet...Zij moest er staan Kwilde dat ik wist of ze het nu goed had...En inderdaad, met dit soortp aarden is het niet 'zomaar een lief paard'

dewipony: ik denk dat ze of naar de handelaar is of naar een ander baasje...Er is nog geen enkel paard van onze manege aan de slacht verkocht als je dat bedoelde...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 09:51

het komt idd soms hard aan als je er een ander paard ziet staan, ik heb het ook wel nog eens meegemaakt, maar de kans zit erin dat ze nu een eigen baasje heeft en het er heel goed heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:54

pharagirlke schreef:
eer er reacties komen van 'dat heb je op een manege'...Ik ben niet boos op de manege, integendeel...Het zat er aan te komen dat ze weg zou gaan omdat niemand er op wilde rijden...Ze viel na een tijd aan in stal (hoe zou je zelf zijn ) als je geduld had dan was ze wel lief! Maar je moest haar tijd geven...Laten merken dat ze niet bang voor je moest zijn...Hopelijk is haar huidige baasje wel geduldig...

Dag lieve meid....

Kom, we gaan je even oppeppen met z'n allen...
Ze is nu vast naar een leuke meid gegaan die minstens net zo gek op 'r was als jij. Iemand die haar een stabiele omgeving kan bieden, met een EIGEN baasje dat er ELKE dag voor haar is. Zodat ze die gaat herkennen, en er van gaat houden. Niet meer aan hoeven vallen in de stal uit zelfbehoud tegen steeds weer vreemde mensen in de stal, zadel met een klap op de rug, koud bit via de tanden met een hoop gewurg in d'r mond...
Maar elke dag fijn hetzelfde baasje dat dol op 'r is, een appeltje meebrengt en 'r gewoon lekker verwent. Geduld heeft om haar te helpen verwerken en opbouwen....

"Jouw" paardje is vast heel goed terecht gekomen nu, en krijgt een veel fijner leventje!
Ik hoop voor je dat je d'r over een tijdje op foto's op Bokt oid ziet staan, met een trots verhaal van het nieuwe baasje erbij! Dan weet jij zeker dat ze goed terecht is gekomen, en mag je misschien nog wel eens bij 'r komen kijken!

Beter zo?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 11:35

Jammer Kath....

Kan me helemaal vinden in de post van Sonja!!! Probeer dat in je hoofd te houden en 'vergeet' de doembeelden van handelaren, slagers etc.!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 13:33

ja ik hoop het zo...Ze verdient het...Het zou fantastisch zijn als ik haar op bokt zou tegen komen...Dan kan ik ineens contact houden met haar eigenaar..

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 13:47

mischien staat ze wel in een andere stal/wei in de buurt om te rusten..

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 13:55

ik heb het ook gehad, onze manege ging failliet en er was 1 pony, een haffie, waar ik me toch wel enorm tot aangetrokken voelde. toen ik hoorde dat alle paarden naar een handelaar gegaan waren heb ik heb gelijk gebeld. op een dinsdag avond. daar hoorde ik dat mijn obelix, waar ik al een bod op gedaan had, die zondag ervoor naar Duitsland verkocht was.
het5 is een doerak en ik hoop dat de volgende eigenaar zijn manier van humor wel kan waarderen, anders zie ik het zwaar in. dat is de enige manegepaard die ik echt mis.
omdat, anders dan bij jullie, bij ons paarden wel naar de slacht gingen, onder het motto: een rusthuis.. jeah wright

tijd heelt alle wonden joh, maar t is wel even slikken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 14:03

tijd heelt alle wonden maar de littekens blijven...

kazan: nee...Ik heb het nagevraagd waar ze was etc, anders wist ik niet dat niemand me wil zeggen waar ze heen is

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 14:35

Ach wat naar voor je en indd nooit fijn. Om welk paardje ging het? ik kan altijd en oogje openhouden als hier in de buurt nieuwe paardje bijkomen ofzo?
Als ze je niet willen zeggen waar ze heen is is misschien net een goed teken de nieuwe eigenaar heeft misschien niet graag dat alle ouder ruitertjes van het paardje langskomen?

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 14:47

hadden ze wel even kunnen zeggen beschuldig de manege nergens van maar dit is wel banketstaaf of niet?

sterkte meiss

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 18:27

quinzy: het gaat hier om carelca, een bruine vos merrie. Heel erg aansprekend en lief hoofdje en een bles ze had zwarte beentjes en was redelijk 'stevig' kwa benen etc en natuurlijk een mooie stevige nek.
meer zo het type springpaard. Hoewel ze dat absoluut niet wil (misschien met iemand die geduld heeft wel?) en ze is sterk.

arinda: tja...De manege eigenaar heeft haar manege om geld te verdienen...Dus ik begrijp het wel, maarja toch
dankje

LuusjaH_RoaN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 18:38

Hey! Ik ken het.."mijn" paardje (draver die ik altijd deed) moest ook in eens weg.. Maar gelukkig weet ik waar ze is..! Sterkte!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 18:55

Rij zelf op een manege en zo zijn er al veel pony's gegaan, Wilma een haflinger, Spot een appaloossa die bijna van mij was geweest, op de dag dat ik het wou zeggen was ie weg verkocht... ohhh wat heb ik toen gejankt... maar ik zal uitkijken naar je schatje hoor, bij mijn manege word er veel verkocht en gekocht...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 19:23

dankje haffie...Ik vrees alleen dat ie niet zo snel bij jou zal geraken...En als ze er geraakte noemt ze waarschijnlijk niet meer carelca... maar kzou er uit duizenden herkennen als ik haar zag... kleine meid...

luusjah: ik zou ook heel graag contact willen hebben mt de eigenaar...Al was het maar om zo af en toe te horen hoe het met de jongedame gaat...

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 19:56

Ik rij ook op een manege, en elke keer bereid je je wel erop voor dat als je lievelingspaardje al een tijd kreupel is of bijna niet gebruikt wordt, dat ie weggaat..
Maar toch blijft het niet makkelijk, laatst is er ook een paard ingeslapen, hij was vanaf de zomervakantie kreupel (artrose) en toen vorige week was hij weg..
Het is schrikken maar je kunt het toch wel verwachten..

Sterkte!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 21:32

Whoopietjuh: klopt, en ik loop al even rond met het ide dat ze er op een dinsdag niet meer zo uzijn...Dus eigenlijk had ik me er wel aan verwacht, maar het is toch slikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 22:22

Is dat het paard dat je zo graag wilde kopen een poos geleden? Je had geloof ik ooit eens foto's van haar geplaatst...(heb jij die link nog?)
Ik zal iig mijn ogen openhouden en veel rondvragen. Als ik haar zie of iets over haar hoor geef ik een seintje.
Het is heel naar om zo opeens "je paard" uit het oog te verliezen, daar weet ik alles van.
Sterkte...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 10:17

Als je het nu vraagt aan de manegeeigenares, zou ze het dan niet zeggen denk je. of andere mensen die er rijden weten mss waar ze nu naartoe is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 01:10

Marreke: het is inderdaad die dame, maar of die foto's het nog doen? Ik weet de link ook niet meer...Das een hele tijd terug nl,had het aan mij gelegen had ik haar toen ook gekocht...

zitake: k weet het eigenlijk niet...Ik kan het een keer vragen maar...

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 09:47

Ik heb hetzelfde gehad. Op die pony had ik alles geleerd en reed ik ook van de 10 lessen 9 op hem. Toen ik hoorde dat mensen hem wilde kopen was ik helemaal verdrietig echter bleek het meisje niet ver van me af te wonen (4km). Na een half jaar heb ik contact gezocht met dat meisje en anders om ook. Toen heb ik heet eerste jaar iedere zaterdag erop gereden omdat ze nog niet veel ervaring had en dus niet durfde te galoperen nu heb ik haar een tijd les gegeven en ja nu gaat het super. Ik kom er wel niet zo vaak maar ik mag komen wanneer ik wil. Misschien dat jou dat ook wel overkomt.

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 15:50

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt vorige week!
Ik reed er ook bijna als enige op een heele lieve Haflinger [ ook eigenwijs natuurlijk ] maja, ik reed er al zo'n 2 jaar vast op, en het begon echt werkelijk nooit te vervelen, er wa altijd wel iets anders wat hij niet leuk vond en ging tuttelen,
iniedergeval, word ik die week opgebeld door onze instructrice, dat mijn Lieve Strunertje verkocht is! naja.. heel erg balen natuurlijk, maar mijn instructrice belde mij ook persoonlijk op om dat ze niet wou dat ik zaterdag kwam en hij was weg, dat was wel weer lief

nou blijkt dat hij als verjaardags cado is weggegeven aan een meisje die samen met mij als enige op Struner reed, dat maatk de pijn al stukje minder Hah a ik praat nu vaak met haar op msn, en ga er binnekort al snel een keer heen! Geweldig

Vraag anders aan de manege of die weet waar hij heengegaan is! * weten ze echt wel * mischien dat je er nog een kee rheen poedersuiker!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 14:24

Aan de ene kant snap ik niet dat de manegeeigenaar je niet wil vertellen waar het paard nu is, aan de andere kant heb ik transacties ook goed fout zien gaan omdat de handelaar waar het paard uiteindelijk naartoe ging een andere leeftijd op het paard had geplakt dan het uiteindelijk had (en de bezoekers potentiele klanten daarover hadden ingelicht). En je hoeft maar een zo'n geval mee te maken en dan ben je genezen van allerlei manegeklanten en verzorgers/vrienden/kennissen/familie van de vorige eigenaar die zo graag willen weten waar het paard terecht is gekomen.

Ook al heb je zelf paarden, er zullen nog meer paarden komen waar je verliefd op raakt en die je graag zou willen kopen. Als je een paard echt niet missen kan, dan zou ik hem idd ook kopen. En anders is het idd even slikken, en hopen dat ze goed terecht komen...