Zaterdag 17-09-05 ben ik met Shayla voor de 3e x naar de keuring van het NSvT geweest.
Jullie weten hoe het spreekwoord gaat.......3 maal is scheepsrecht...En inderdaad het is waar hoor ! We hebben echt een geweldige dag gehad.

Eerst deden we mee in onze eigen catagorie stermerries. Hier kreeg ze wederom een 1e premie met ster ! We mochten dus blijven voor de volgende ronde , de dagkampioenschappen merries 3 jaar en ouder.
Hier deden (zo uit m'n hoofd) 5 of 6 merries aan mee. Na een voor mij hele spannende ronde liepen we uiteindelijk nog maar met 2 tinkers in de bak. Wat duurt zo'n verhaaltje van de jury toch lang als je op de uitslag wacht...
En toen het verlossende woord !! Shay was kampioen van de merries 3 jaar en ouder.
Wat was ik blij. Ik heb daar even fijn een potje gejankt
puur van blijdschap !
Dit had ik dus nooit verwacht , mijn eigen "varkentje"
een kampioen !!Toen was het weer wachten geblazen....Op de kampioenschappen voor de merries algemeen. Daar moesten de jeugdkampioen merries (Maddox van Esme 27) en Shay tegen elkaar.
Ook dit was erg spannend, want Maddox is ook echt een pracht tinker

Na een paar spannende rondjes was het weer wachten op de uitslag.
Ook hier heeft Shayla gewonnen. We waren nu dus Dagkampioen merries algemeen. Echt mijn dag kon op dat moment al niet meer stuk.
Maar we waren nog niet klaar voor die dag....Zaterdag werd ook het Nederlands kampioenschap gehouden en alle dagkampioenen van het hele jaar moesten daar aan mee doen.....Dus ook Shay.
Wat een gevoel geeft dat........gewoon het idee alleen al....Ik loop hier met mijn tinker tussen de mooiste van heel Nederland !!
Wat was dat spannend zeg ! Iedere Tinker moest haar rondje lopen en na elke ronde vielen er een paar af. Toen liepen we nog met 5,4,3 tinkers.....toen moest dus de laatste de bak uit , zodat alleen de Nederlands kampioen en de reserve kampioen nog in de bak liepen. Wat kreeg ik de zenuwen toen niet ik maar een ander de bak uit werd gestuurd !
Toen moesten ze nog een rondje draven en daarna werd de uitslag bekend gemaakt.
Ik was Nederlands reserven kampioen !!! YESS !! Joehoe !!
Chica (de ned. kampioen) was de overduidelijke winnaar , wat had die een gangen zeg !!
Ik ben echt nog nooit zo blij geweest!
Mijn Shayla-tje....hoort bij de top van Nederland, dat had ik dus nooit durven dromen
Ik heb dus een geweldige dag gehad !!Dit moest ik dus wit zien te krijgen
Thuis tijdens het wassen.Met de gezellige buren
En schoon ??
Bedtijd

Aangekomen in Houten....even rond kijken
Tijdens de keuring
Foto's met dank aan Amanda
Ere rondje :
Vriendje maken tijdens het wachten
En even lekker kriebelen
Aan het eind van de dag : Helemaal behangen met rozetten, linten en een beker !
En lekker weer thuis in de wei, even relaxen na een lange dag.
Ik heb maar niet van alle rondes foto's neergezet....anders word het zoveel !
. Tegen Chica was gewoon niet op te boksen, die liet zich echt van haar beste kant zien !!
Was nu om te wassen. Het was de vrijdag ervoor nogal koud om buiten te wassen. En dit was de enigste optie voor binnen
GEFELICITEERD en wat veel linten
mega kampioen