Bedankt voor jullie medeleven!
De arts was erg overtuigd geloof ik. Het is natuurlijk een feit dat de sesambeentjes beschadigd zijn, foto's liegen niet. Of het zou anders geinterpreteerd kunnen worden, ik heb geen idee. Een vriendin van mij heeft haar paard een aantal maanden geleden moeten laten opereren, die had na een val op de poetsplaats ook zijn kogel beschadigd. Maar zij wist wat er gebeurd was en waardoor haar paard kreupel werd. Ik heb geen idee wat nu de echte oorzaak is. En als ze ook last heeft van haar rug, kan dat natuurlijk ook komen door deze problemen in de kogels. Het is meestal zo dat rugproblemen ontstaan door blessures ergens anders in het lichaam. Ik vind het gewoon zo'n rot idee dat ze hier misschien al een hele tijd mee rond loopt en dat ik daarom zo vaak het gevoel had dat de 'handrem' erop zat. Maar ik vind het ook zo vreselijk zielig om haar weer al die ellende te moeten laten doorstaan. Ze kijkt me dan aan op zo'n manier van: waarom doe je me dit aan? Die vriendin vertelde dat de arts van haar kliniek zei dat zo'n kapot sesambeentje ontzettend pijnlijk is voor een paard.
Die echo moet alles duidelijker in kaart brengen. Maar bij het paard van mijn vriendin hoefde dat niet, die werd gelijk geopereerd na de foto's (in een andere kliniek).
Een second opinion lijkt me ook wel fijn, maar dan op basis van de foto's. Om haar nu weer naar een kliniek te zeulen zou ik zo zielig vinden.
Maandag meteen maar even de verzekering bellen...