ook veulen van de slacht gered

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

ook veulen van de slacht gered

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 10:13

Gisteren ben ik 's avonds nog in de stal om de paarden te voeren. Krijg ik een sms'je van Adrienne: "Hoi Desiree, heb jij misschien interesse in een haflinger van 4 maanden? Het arme dier gaat anders naar de slacht. Groetjes Adrienne en Jolande".

Ik terug sms'sen of wat hij moest kosten. Iets van 200 euro was het antwoord. Ik terug sms'n, zeker hengstveulen? Even later ging de telefoon. Adrienne vertelde dat ze het veulen nooit gezien had maar dat ze het verhaal had gehoord van Renske (komt hier ook wel eens op bokt) en van iemand bij haar op stal, Ilonka. Het veulen was gefokt door iemand die kennelijk ook slager is. Hij fokt haflingers voor zijn vierspan, en hij had een merrieveulen willen hebben. Een hengst wilde hij niet en het dier moest snel weg, anders zou hij het maandag as. slachten.

Ik deed een bod en vroeg of Adrienne dat door kon geven. Adrienne belt Ilonka en geeft het bod door. Ilonka belde naar die 'paardenliefhebber" en bracht het bod door en belde Adrienne terug met de worden "verkocht" en Adrienne kon mij weer terug bellen dat ik hem had. Ik wilde wel wat meer weten over het diertje, dus ik kreeg het telefoonnr. van Renske. Aangezien het alweer 22.30 uur was en dus te laat om te bellen besloot ik om te sms'sn. Renske belde mij al snel op en was erg enthousiast dat ik het veulen gekocht had. Ze beschreef hem als een stoer veulen, mooi donker van kleur, behoorlijk aan de maat, met een smal blesje. Nou ga ik eens bekijken wat ik er mee ga doen. Het liefst verkopen aan een echte liefhebber, want ik heb te veel paarden intussen. Afijn, we zullen wel zien.

Jeany

Re: ook veulen van de slacht gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:19

ahh weer eentj gered proficiat met je nieuwe aanwinst en euuhh jah laat wa hore of je m nog houd of da je hem wegdoet en mss is t leuk om wa foto's op bokt te zetten!!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:23

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst ! Goed van je om hem te kopen

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:24

Het is toch vreselijk dat zulke dingen gebeuren! Ik ben in elk geval erg blij dat het kereltje goed terecht komt! Super Desiree!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 10:27

Foto's? Mensen, ik heb heel dat beestje nog nooit gezien. Maar ik hoop er wel binnenkort foto's van te kunnen maken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:29

Goede actie!

Wel handig om paarden te fokken zeg als je zelf toch slager bent

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:35

whaha je koopt een paard wat je nog nooit gezien hebt, niet veel mensen zouden het doen. Vind het erg goed van je
Dan gaan mensen in het andere topic van je toch anders over je denken hopelijk

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:35

Wat leuk zeg! Nu heb je de stallen wel wat vol zeker ?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 10:37

Mensen denken van mij toch uiteindelijk wat ze zelf WILLEN denken Brittkitt. Daar kan ik wat ik ook doe toch niets aan veranderen.

De stallen bij mij zijn min of meer vol ja.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:40

Even nog een aanvulling over wat er gebeurde voor we Desiree te pakken kregen zodat het verhaal compleet is

Het hele verhaal begon toen Jolande en ik op stal kwamen en het volgende berichtje op het bord zagen staan.

Citaat:
“te koop halfinger hengstje, ongeveer 4 maanden oud, € 200, beslissen voor het weekend!”

We stonden het berichtje samen te lezen.

“beslissen voor het weekend?? Wat gaan ze er anders mee doen, naar de slacht brengen?” Wat een rare manier van verkopen dachten we nog!

Tot dat er vanuit de rijbak de stem van een stalgenote klonk die riep “ja echt dat is echt waar als niemand hem wil gaat hij naar de slacht, erg he!”

Jolande en ik zijn dus aan het na vragen gegaan, want zo iets geloof je toch gewoon niet. Maar helaas het was de trieste waarheid. De @#$ wilde hem echt alleen maar kwijt omdat het lastig was en hij wilde er totaal geen energie in hoeven steken!
Want zelfs toen hem geoppert werd het dier op markplaats te koop te zetten werd af gedaan met nee ik wil hem kwijt en wel NU!

Het koste een paar telefoontjes want we hadden Desiree’s telefoon nummer niet meer, maar met behulp van een soort ketting SMS van Jolande kregen we het nummer van Desiree te pakken.

Vervolgens was alles super snel geregeld zo als je hier boven al leest.

Het geeft een goed gevoel een dier te kunnen helpen.
Maar ik moet zeggen ik kook nog steeds een beetje van binnen. Dat er mensen zijn die zo weinig respect hebben voor een dieren leven ongeloofelijk!!!!!!!!!!!!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 10:43

Je hebt KEI en KEIhard paardenvolk Adrienne. Laatst was ik bij Schröder in Lattrop om Paddy te laten insemineren. Maar de dierenarts was nog niet gearriveerd en ik en nog een paar klanten dronken met Ilse (die begeleidt met insemineren etc) koffie. Toen vertelde een jongen van een fokker die ijskoud een aantal merries aanwees die drachtig waren en zei "die en die en die en die mag afgespoten worden als de veulens eraf zijn".

Ik kan er met mijn pet niet bij.

banish

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:57

GO DESIREE! HAHAHA
Dit is inderdaad typisch een actie voor jou.
Wel leuk, wat jong volk in de stal. Misschien een leuk maatje voor Japie hihi Moet je wel je lintjes wat verhogen...

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 11:07

tsssss..... echt weer een Desiree actie... maar wel goed hoor... Proficiat met je blinde aankoop !

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 11:25

Desiree schreef:
Je hebt KEI en KEIhard paardenvolk Adrienne. Laatst was ik bij Schröder in Lattrop om Paddy te laten insemineren. Maar de dierenarts was nog niet gearriveerd en ik en nog een paar klanten dronken met Ilse (die begeleidt met insemineren etc) koffie. Toen vertelde een jongen van een fokker die ijskoud een aantal merries aanwees die drachtig waren en zei "die en die en die en die mag afgespoten worden als de veulens eraf zijn".

Ik weet dat het kei hard kan zijn. En over het algemeen maak ik me daar niet zo druk over omdat het gros wel goede bedoelingen heeft.

Maar lui die zo respectloos omgaan met levende haven dat is geen paardenvolk. Dat zou ik niet eens "volk" willen noemen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 11:41

Nee, ik vind het inderdaad ook geen mensen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 12:30

Belachelijk om een veulen te fokken en per cé een merrie te willen. Dat je een hengst dan gewoon verkoopt okay, maar slachten???!!! Zo iets onneozels heb ik nog nooit gehhord; kunnen we die vent geen fokverbod geven ofzo? Helaas niet hè? oliebol.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 14:44

Ik kan niet anders zeggen dan: Bravo! En je hebt helemaal gelijk over die ********* van een fokker

Mensekinderen, wat zijn sommige mensen toch hard....

Gelukkig zijn er nog mensen die paarden wel een warm hart toedragen. Het doet me goed dat te lezen!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 14:48

Geweldig, wanneer komt ie?

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 15:25

Wanneer ga je voor het eerst kijken . Wle leuk dat je het veulen op vangt!!

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 15:44

Heeeeeeeee, gefeliciteerd! Veel plezier met hem en hopelijk vind je iemand die er goed voor is!

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 15:50

Desiree schreef:

Helaas is niet iedereen die met paarden omgaat ook echt een paardenliefhebber. Je ziet het iedere keer weer en de paarden zijn de dupe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 16:19

Goed gedaan Desiree
Typisch een actie voor jou
Hoop dat je een goed adres voor hem weet te vinden.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 16:27

Hee, super!! gefeli met je nieuwe aanwinst veel plezier ermee, wat je er ook mee gaat doen hoop dat ie een leuk thuis krijgt

fedaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 17:27

Wat goed, weer een beestje gered van de slacht! Succes met hem en hopen dat je een leuk plekje later voor hem kan vinden!

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 17:30

Hallo,

Super goed van je dat je die pony hebt gered van de slacht !!
Mischien wil je hem wel aan mij verkopen, ik zoe nog een gezelschapsmaatje voor mijn jaarlingmerrie, pb me dan maar eventjes.