Klapband met de trailer, aangehouden door politie en nu dit!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

evita_

Klapband met de trailer, aangehouden door politie en nu dit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 18:33

Mijn zusje en ik gaan elk jaar met de paarden naar de bossen omgeving Markelo. Dit jaar gingen we voor het eerst met haar nieuwe paard.
In Markelo passen we op het huis van de ouders van mijn vriend, die dit jaar een weekje op vakantie gaan. Dus volksverhuizing want we hebben ook nog een cavia en een konijn die mee moeten. Daar passen we behalve op het huis ook nog een op 2 honden, drie katten, kippen, vogels, twee vijvers met vissen en een aquarium binnen. En dus de paarden mee...
Mijn zusje had eindelijk een paar dagen vrij kunnen krijgen van haar werk zodat we 6 dagen met de paardjes mee konden. Eerst een heel gedoe om een trailer te regelen, want die kunnen we zelf niet bekostigen. Hebben we eindelijk een trailer kunnen regelen, blijkt dat de plek waar de paarden zouden komen te staan toch niet zo ideaal is.
Gelukkig hebben we een andere plek kunnen regelen waar ze gratis in het land kunnen staan.
Zaterdag laden we de paarden in en dat ging super goed en heel snel. Wij hadden de banden nog opgepompt en hoewel het een oudere trailer is, is hij toch stevig. We zijn net op de snelweg als we ineens een knal horen en het voelt net alsof er iets tegen de auto aan vliegt. Wij kijken achterom (we konden de paarden zien door een ruitje) maar zien niks. Na een tijdje komt er een auto naast ons rijden die toetert en het raampje naar beneden draait: Je band van de trailer is leeg! We stoppen midden op de snelweg, vluchtstrook, geen parkeerplaats of afslag te bekennen. Kijken, KLAPBAND!!!! Jemig, dat we daar zo goed van af zijn gekomen.
Wachten op de wegenwacht duurt altijd lang maar hij was er binnen een half uur. Trailer moest half in de berm anders kon deband niet verwisseld worden. Reserveband erom terwijl de paarden er nog in staan. Arme beestjes en het zijn ook nog zulke stresskipjes. Elke keer als er een auto langsracede, schudde de hele trailer. Ook nog lucht in de banden erbij gekregen.
Eenmaal op weer op weg kwam er ons een moteragent voorbij die ons heel eng aankeek. We moesten hem volgen de snelweg af. Wat bleek, er zaten twee nummerplaten over elkaar heen. Ja wisten wij veel, was een geleende trailer. Gelukkig zag hij de klapband hangen aan de zijkant van de trailer en mochten we na een snelle controle weer verder.
Hehe, ondertussen stonden die beestjes al uren op de trailer en waren we er nog niet. Eerst maar even stoppen en wat eten en drinken. Ze waren zo superbraaf!

Toen we eindelijk in Markelo aankwamen waren we allemaal moe en chagarijnig. De volgende ochtend hebben we een heerlijke rit gemaakt waardoor we ons weer wat beter voelden.
Helaas vandaag weer pech...het paard van mijn zusje kreupel, en goed ook. Ze is wel vaker kreupel (doet alsof om onder het werk uit te komen) maar vandaag was het echt mis. We hebben haar niet overvraagt gisteren, rustig gereden en gisteravond in het land was er nog niets aan de hand.
We wachten het nog een dagje af maar ik denk dat ons paardrij uitje er op zit en dat er niet meer gereden kan worden. We balen er ontzettend van, kijken er altijd al een jaar van te voren naar uit.

Moest dit verhaal even kwijt, ben benieuwd wat voor pech ons nog meer te wachten staat!

immerslief

Re: Klapband met de trailer, aangehouden door politie en nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 18:54

das wel driedubbel supper pech. gelukgi zijn jullie op plek van bestemming gekomen en beterschap voor je zusjes paard.

Steph__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 19:00

Pff.. moet je maar overkomen heel vervelend ja..

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 20:18

schrokken die paarden niet super erg toen jullie de klapband kregen?

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 20:22

ahh wat naar voor jullie, het lijkt wel een beetje op míjn paardenvakantie, daar ging ook vanalles mis, staat ook ergens nog op verslag van de dag. Ik hoop dat alles goed komt en dat jullie nog wat leuke ritjes kunnen maken!

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 22:17

Paarden werden wel iets onrustig maar dat worden ze ook als we bv door een tunnel rijden...we merkten niet echt iets aan ze, daarom reden we in eerste instantie ook door...

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 16:21

Nu heeft mijn paard al jaren mok, zelfs al in de kliniek gestaan (kijk op centraal moktopic) en nu heeft het paard van mn zusje ook aan 4 benen mok. Vandaag wel lekker weggeweest met mijn paard en de mountainbike. Alleen terwijl de andere in het weiland moest blijven

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:42

Tjee wat een pech joh... onvoorstelbaar en dat allemaal zo kort op elkaar...

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 21:45

ach ja, uiteindelijk hebben we toch nog lekker kunnen rijden want we konden iets langer blijven. Inmiddels gaat alles ook weer goed en zijn beide paarden weer topfit! Maar die pech achtervolgt ons gewoon af en toe.....

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 08:39

evitatinkle schreef:
Ze is wel vaker kreupel (doet alsof om onder het werk uit te komen) maar vandaag was het echt mis.

?????????
Wat een slim paard zeg.....

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 08:53

he bah.. wat een baalweekje.. volgende keer beter toch

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 10:50

Paarden doen nooit alsof.......

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 11:15

Tiessie schreef:

moet je een keer komen kijken, dit paard wel!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 11:23

Tiessie schreef:

Nou en of paarden alsof kunnen doen.

Mijn pony vond springen vroeger nooit leuk..
Schuif je een hindernis de bak in kreupel..
Haal je de hindernis er weer uit liep ze weer goed!!!
Deed je knotjes in liep ze kreupel, haalde je de knotjes er weer uit liep ze weer goed!!!
Dit was toen ik haar net had.
Ze had alemaal nare ervaringen met concours en springen.
Na een jaar vond ze het weer helemaal geweldig en sprongen we elke week een oefenparcourtje waar ze met de oortjes naar voren door heen ging.!!

Voor dat ik deze pony had geloofde ik ok niet in alsof>
Maar nu.. ja echt wel.
We hebben er in het begin ook wel een beetje om gelachen.
Hindernis in.. kreupel..
Hindernis weg... goed
Hindernis er weer in.. kreupel
Hindernis er wewer uit .. goed..

Echt overduidelijk.

lex14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 11:26

Tiessie schreef:

dacht het wel mijn pony deed ook wel eens net alsof hij kreupel liep en dan stapte ik af en ging met hem draven over de weg kijken wat hij deed en hij liep geweldig en daarna ging ik er weer op en had hij in de gaten dat ik het wel snapte en deed hij weer normaal en stond hij eenmaal in het weiland sprong hij weer rond als een kip alles kan moet je maar eens opletten... ze zijn zo slim je moest eens weten

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 11:33

Dankjulliewel, precies hetzelfde verhaal!

xPebblesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 12:33

Wat een pech zeg!
Het is vreselijk om op de snelweg te staan met de paarden wachtend op de wegenwacht(weet er helaas alles van).
Maar geleende trailers moet je altijd erg goed nalopen op kleine mankementen,want je weet nooit!Gelukkig was het bij jullie alleen maar een nummerplaat.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 12:59

Voor de paarden was het niet leuk nee, maar ze gedroegen zich super. We hadden speciaal de banden nog opgepompt van te voren en de eigenaresse van de trailer was er de dag ervoor nog mee weggeweest naar een wedstrijd.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 06:29

evitatinkle schreef:
Helaas vandaag weer pech...het paard van mijn zusje kreupel, en goed ook. Ze is wel vaker kreupel (doet alsof om onder het werk uit te komen)

Jee, wat een verhaal...
alleen bovenstaand fragment komt wel wat vreemd op mij over, mijns inziens kunnen paarden geen kreupelheden faken om onder het werk uit te komen...

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 11:32

Paarden kunnen wel degelijk kreupelheid faken. Het is gewoon iets wat ze is aangeleerd. Ze associeren dingen met die kreupelheid. Net als dit paard. Als ze geen zin heeft in werken (omdat ze vroeger op een minder zachtzinnige manier aan het werk gezet is), gaat ze kreupelen in draf. Ze kreupelt niet echt want we hebben er veel professionele mensen bij gehad en zodra we uit de bak gingen liep ze weer goed. De laatste tijd doet ze het helemaal niet meer want ze heeft het plezier in rijden terug gevonden. Als je de geschiedenis van dit paard kent zal je het meer begrijpen. Maar ik ben het een beetje zat me de hele tijd te moeten verdedigen dat het paard wel alsof doet. Dus als iemand nog denkt dat paarden dit niet alsof kunnen doen dan heb je of niet genoeg ervaring met paarden of je begrijpt totaal niet hoe ze in elkaar zitten. Ik nodig iedereen te komen kijken.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 12:07

He bah dat is idd wel heel veel pech hopen maar dat het weer goed komt...

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 11:46

Verhaal heeft weer een vervolg: Hetzelfde paard wat kreupel was is het nu weer....

Een hoefzweertje en een dikke pees. Waarschijnlijk ergens op gestaan en/of gek gedaan in het land.

Hoefsmid is er al bij geweest na de veearts gisteravond en die komt vanavond weer.

Vind het echt sneu voor mn zusje, die verdient zoveel pech niet en haar paardje al helemaal niet. Die heeft al veel te veel narigheid moeten meemaken in haar leven!

Vandaag was het al een stuk beter met haar, aan haar hoef zal het niet meer liggen maar het is even afwachten wat er met haar pees aan de hand is...