Net een nieuw paard en dan al pech

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Net een nieuw paard en dan al pech

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 22:46

Mijn stalgenootje heeft al veel pech gehad met paarden. Of ze stijgerde, lieten zich niet berijden enz. Daar door is ze ook heel bang geworden. Sinds donderdagavond heeft ze een Holsteiner ruin van 8 jaar en 1.68 hoog. Echt een gouden paardje. Zet geen stap verkeerd.

vandaag was ze dan lekker aan het rijden. En ze wilde hem even laten uitrazen en ging daardoor in de verlichte zit zitten. Waar door haar beugelriem brak. Haar paard schrok daar van en schoot weg. Waar door zij weer de evenwicht verloor en eraf valde. Ze was slecht terecht gekomen. En ze had heel veel pijn. Ik vond het zo mooi dat haar paardje stopte en zich omdraaide en naar d'r toe wilde lopen. Met zijn hoofd dicht bij de grond.
Ondertussen al wat mensen de bak ingekomen.
Begint er een te gillen naar dat paard dat ie weg moest. Omdat hij weleens op d'r kon gaan staan.

Paardje was ook helemaal van slag. En stond ook helemaal te shaken. Is toen afgezadeld en op stal gezet. Ondertussen ook de ambulance gebeld. En mijn stalgenootje dacht maar aan een ding en dat was haar paardje. Ze heeft vaak gevraagd of we hem op stal gezet hebben en of we wel zijn peesbeschermers hebben afgedaan enz.

In het ziekenhuis hebben ze niks kunnen vinden. Ze zit helemaal onder de schaafwonden en blauwe plekken van haar borst tot aan haar lies. En ze heeft ook een hoef op d'r buik gehad. Er staat een ijzer in d'r buik.
Ze moet vanacht in het ziekenhuis blijven. Als alles goed gaat mag ze morgenochtend naar huis.

Ik heb alles zien gebeuren omdat ik zelf aan het rijden was.

Anoniem

Re: Net een nieuw paard en dan al pech

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 22:53

Tjee da's niet mis zeg. Hoeveel pech kan een mens hebben.

Hopelijk heeft ze behalve die blauwe- en schaafplekken geen andere blessures. En kan ze snel zonder angst en/of ongelukjes weer van haar paardje gaan genieten. Want haar paardje kon hier niets aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 22:57

Ik hoop voor je stalgenootje dat ze snel beter is .Jammer dat mensen altijd zo hysterisch reageren dat maakt soms de zaak erger dan dat het is.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 23:04

poe dat is schrikken zeg! maar gelukkig heeft ze verder niest gebroken.
wat een lief beest zeg, alleen zo zonde dat omstanders er soms zo'n groot porbleem van maken dat zo'n dier alsnog in paniek raakt.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 23:38

Ja inderdaad lowara, dat was ook mijn eerste gedacht.

In ieder geval veel sterkte voor dat meisje. Het is te hopen dat het allemaal meevalt!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 23:42

Wat zonde zeg, voor dat meisje én voor het paardje..
Veel sterkte..

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 19:09

Het is ook wel een beetje een domme fout van haarzelf hoor.. sorry, je weet zelf ook dat B. niet 1 van de voorzichtigste is, en dat ze al heeeeel wat paarden versleten heeft! Sorry maar voor mijn geen medelijden!!

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 19:16

wow... das ook erg.... en dan nog van die hysterische mensen erbij.... vreselijk....

ik hoop dat ze snel weer beter is en weer kan rijden

dat paardje zal ook wel gedacht hebben.... wat gebeurd me nou..valt me baasje draf, ga ik naar dr toe en bij dr staan... en dan schreeuwen ze tegen me..aghhh bets wel zielig eigenlijk...

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 19:23

horselover21 schreef:
Het is ook wel een beetje een domme fout van haarzelf hoor.. sorry, je weet zelf ook dat B. niet 1 van de voorzichtigste is, en dat ze al heeeeel wat paarden versleten heeft! Sorry maar voor mijn geen medelijden!!

hmmz hier ben ik het niet helemaal mee eens..
ik ken haar verder niet, maar het lijkt mij onterecht zo op haar neer te kijken... als ik het goed lees kon ze goed met het paard opschieten en was het niet altijd haar schuld als een paard vervelend was.
En als er een beugelriem knapt, dat kan gebeuren toch?
vind het niet eerlijk om zo te reageren op iets, het had veel erger af kunnen lopen..

maar ja, ik hoop dat je stalgenootje er snel bovenop komt en het paard ook

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 19:39

Gelukkig viel het allemaal mee. Ze heeft een paar flinke kneuzingen en iets met haar spieren. En ze zit onder de blauwe plekken. Ze slikt nu heel veel pijnstillers om toch naa haar paardje te kunnen. Een goede vriendin van haar rijdt nu haar paardje tot dat ze zelf weer kan rijden. Die vriedin is er gelijk de dag naar haar val erop gegaan. En ze vond hem anders lopen dan anders. Hij was heel angstig. Maar nu heeft hij weer een paar x onder het zadel gelopen en is hij weer de oude. Gelukkig.

An0ukJeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 19:43

peoh, dat is niet niks. hopelijk komt ze er snel weer bovenop. gelukkig is het niet anders afgelopen. veel sterkte!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 20:44

horselover21 schreef:

Nou als jij een keer zo van een paard valt, dan hoef je van mij geen medelijden te verwachten hoor.
Bah..

Ik vind het erg rot voor het meisje!

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 20:52

ik hoop dat ze snel mag opnappen en dat ze geen angst van over gehouden heeft.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 21:28

horselover21 schreef:

Goh Laurie dan hebben we daar dezelfde mening over. Hoe kunnen jullie in godsnaam zeggen dat het niet zo is als jullie de persoon in kwestie niet kennen??

bea_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 21:31

Wat een pech heeft ze toch.
Ik hoop voor haar dat alles weer geod komt met haar en haar paard.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 21:33

Charos schreef:
horselover21 schreef:

Goh Laurie dan hebben we daar dezelfde mening over. Hoe kunnen jullie in godsnaam zeggen dat het niet zo is als jullie de persoon in kwestie niet kennen??

Omdat wíj géén vooroordelen over dat meiske hebben en bepaalde mensen wel.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 21:34

Jeetje zeg.
Charos en horselover Ik weet ondertussen dat jullie aar niet mogen. Maar je wenst toch niemand het ziekenhuis in.
En wat is er nu mis met haar? Leg mij dat eens uit.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 21:44

Ik ken haar niet persoonlijk felicity maar ik ben het met je eens!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 21:45

Quote schreef:
[
[/quote]

klopt, is waar. Nouja vooroordelen, ik ken haar laten we t daarop houden.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 21:48

ik ken haar niet maar hoop dat ze snel weer terug mag en op haar paardje zit,
en wat hysterisch betreft,ik ben allang blij dat ik nooit snel in paniek raak en overal rustig onder blijf.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 21:58

Charos schreef:
Quote schreef:
[
[/quote]

klopt, is waar. Nouja vooroordelen, ik ken haar laten we t daarop houden.

Ja jullie denken dat jullie haar kennen. Maar ga eens echt met haar om. Dan weet je zelf ook dat dat meisje het niet makkelijk heeft. En op het nou goed voor d'r e vinden dat ze in het ziekenhuis is beland vind ik gewoon weg triest.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 22:00

felicity schreef:
Jeetje zeg.
Charos en horselover Ik weet ondertussen dat jullie aar niet mogen. Maar je wenst toch niemand het ziekenhuis in.
En wat is er nu mis met haar? Leg mij dat eens uit.

Je kan moeilijk op internet gaan vertellen wat er mis is met haar. Maar ik ken haar ook langer dan vandaag. Tuurlijk vind ik het heel vervelend wat er gebeurd is, dat wens ik niemand toe, maar ik begrijp de reacties van Charos en Horselover wel een beetje.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 23:31

He he rustig aan, ik heb nergens geschreven dat ik haar het ziekenhuis in wens en dat ook op msn verteld.

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 14:58

Nou nou dat is geen leuke ervaring.
Maar ze zal zelf ook wel weten dat het paard geen gemene bedoelingen had en dat het gewoonweg weer een echte pech geval is.
Kan bij ieder paard gebeuren.

Ik vind het wel erg jammer dat hier weer negatief gedaan word door sommige bokkers.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 16:26

Charos schreef:
horselover21 schreef:

@ horselover21; ik snap niet waarom het je eigen domme fout is als je beugelriem breekt en daarbij moet ze zelf weten of ze veel paarden verslijt Als ik een paard zou hebben waar ik me niet aan hecht en er goed voor kan beuren, dan is de keus ook zó gemaakt

@ Charos; omdat je dit NIEMAND gunt, ook niet iemand die veel paarden verslijt