Nico voor cursus trailerladen bij DreamStables!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kliko

Nico voor cursus trailerladen bij DreamStables!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 12:29

Twee jaar geleden heb ik met mijn paard een ongeluk gehad op de trailer. Omdat hij onervaren was, is hij zijn evenwicht verloren en heeft de trailer opengeschopt op de weg. Sindsdien is hij als de dood voor de trailer. Aangezien ik geen trailer had, kon ik ook maar weinig oefenen. Nu heb ik sinds een paar weken zelf een trailer en ik heb een paar weken geleden besloten Nico voor een twee weken durende training naar DreamStables te brengen. Twee weken geleden ben ik gaan kijken, en ik had me meteen ingeschreven!

Vandaag kwam Conrad van DS hem ophalen. Hij zette zijn auto en trailer in de buitenbak en mijn paard kreeg een halstertje om met een lang touw er aan vast. Daar heeft hij wat oefeningen gedaan met Nico buiten de trailer en oefeningen op de klep. Ging allemaal erg goed. Je staat echt versteld wat die man kan bereiken met panische paarden! Nico zag het spelletje er wel van in en deed erg zijn best. Hij heeft geen een keer écht bang geoogd. Ongeloofelijk! Conrad was 1,5 uur bezig met hem, en is toen met hem weggereden naar hun africhtingsstal, half uur van mij vandaan. Ik vond het eng want toen de trailer dicht was begon Nico al te kappen. Toen startte Conrad de motor en reed de buitenbak uit, maar hij moest over een klein drempeltje. Nico vloog bijna een meter de lucht in, en ik vond het echt heeeel erg eng. Maar toen reed hij gewoon op het terrein en hij stond wonder boven wonder erg rustig! Conrad beloofde mij te bellen wanneer hij gearriveerd was wat hij was vergeten te doen. Dus een uur later belde er iemand van stal naar me op dat hij goed was aangekomen, maar in de bochten wel tegen het zijschot gaat hangen. Dat was dus ook het welbekende probleem. Moet nog veel aan gewerkt worden en veel vertrouwen teruggewonnen worden maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen. Morgen ga ik bij hem kijken!

Ik houd jullie op de hoogte, maandag begint zijn echte training, hij heeft nu nog twee dagen om een beetje te wennen.

Iemand ooit van DreamStables gehoord? Of iemand ervaringen met deze stal?
Ben erg benieuwd!

Anoniem

Re: Nico voor cursus trailerladen bij DreamStables!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 12:33

Fijn dat hij toch nog heel is aangekomen
Wel een beetje slordig om zoiets te vergeten eigenlijk..

Hopelijk krijg je een trailermakke Nico terug en kunnen jullie eindelijk voor de écht gaan trainen!!

Ik kom jullie nog s een x bewonderen op concour !

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 12:37

noedel schreef:
Fijn dat hij toch nog heel is aangekomen
Wel een beetje slordig om zoiets te vergeten eigenlijk..

Hopelijk krijg je een trailermakke Nico terug en kunnen jullie eindelijk voor de écht gaan trainen!!

Ik kom jullie nog s een x bewonderen op concour !

Joepie, ik heb er nu al zin in!

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 13:22

Hij deed het echt heel goed joh!!
Ga wel een keer mee kijken bij die stal hoor, lijkt me wel heel leuk om te zien hoe Nico vooruit gaat

Homerun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 14:09

Ja het was inderdaad mooi om te zien en ik heb ook zeker het vertrouwen dat Nico over een paar weken weer makkelijk laadt. En ook ik ga een keer mee kijken naar de training. Je leert er zelf ook van als je ziet hoe ze met de paarden omgaan. Alles komt goed!

Groetjes van Homie en Lowie.

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 15:16

Dat is toch goed nieuw Rian. Alles komt vast weer goed

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 16:14

super zeg!! ben benieuwd hoe het over 2 weken gaat

ik wil mijn 2 jarige misschien naar dreamstables brengen omdat zij gericht mept als je aan de achterbenen zit, en iemand me aanraadde om haar naar een 'problem solving weekend' te brengen of hun te vragen wat ze zelf het beste lijkt, naar de smid gaan is een hel, poetsen etc is ook erg oppassen, peesjes etc om durf ik niet eens
ze staat t/m november in de opfok en als ze weer thuis is moet ze er toch echt aan geloven ben dus ook erg benieuwd naar veraringen van anderen met dreamstables!

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 16:36

Mijn paard is vorig jaar ook twee weken bij Conrad geweest en ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Ben benieuwd hoe het straks met Nico gaat.
Succes!

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 16:39

Sannah schreef:
Mijn paard is vorig jaar ook twee weken bij Conrad geweest en ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Ben benieuwd hoe het straks met Nico gaat.
Succes!

Mooi om te horen! Ik heb er ook echt alle vertrouwen in!

IlonaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 16:46

hee rian,
heel veel succes en alles komt goed!!

Groetjes Ilona

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 18:12

Succes met de cursus!
Het paard van een stalgenoot is er vorig jaar (of 2 jaar terug weet niet precies) ook geweest. Ze zijn eerst 4 uur bezig geweest om haar op de trailer te krijgen.
Maar als je haar nu ziet zou je niet zeggen dat zij dat paard was die de trailer niet op wou Ze loopt met haar eigenaresse naar de trailer, de eigenaresse zegt "GA" en ze loopt zo uit zichzelf zonder hulp de trailer op. Echt geweldig
Mocht ik ooit nog hulp nodig hebben met trailerladen weet ik bij wie ik moet wezen

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 10:15

Haffie_Lady schreef:
Succes met de cursus!
Het paard van een stalgenoot is er vorig jaar (of 2 jaar terug weet niet precies) ook geweest. Ze zijn eerst 4 uur bezig geweest om haar op de trailer te krijgen.
Maar als je haar nu ziet zou je niet zeggen dat zij dat paard was die de trailer niet op wou Ze loopt met haar eigenaresse naar de trailer, de eigenaresse zegt "GA" en ze loopt zo uit zichzelf zonder hulp de trailer op. Echt geweldig
Mocht ik ooit nog hulp nodig hebben met trailerladen weet ik bij wie ik moet wezen

Ja, zo moet het met Nico straks ook gaan he. Ik ga vandaag ff bij hem op bezoek.

Ann_Ick

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 10:49

heeft dreamStables ook een site? ben ik benieuwd naar.
en erg mooi dat het al wat opschiet! nog heel veel succes!!

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 11:06

ik ken de stal zelf niet, maar twee weken geleden was een meisje bij mij uit de les *pony is toen die jong was de trailer in geslagen en grote druk van achter* dus hadden ze iemand van monty roberts laten komen, nou het paard was 15 jaar de trailer niet in geweest.. maar na 2 uur stapte ze zo de trailer in met de klep dicht enzo..

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 14:09

Ann_Ick schreef:
heeft dreamStables ook een site? ben ik benieuwd naar.
en erg mooi dat het al wat opschiet! nog heel veel succes!!

www.dreamstables.nl

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 14:47

Ik blijf dit topic even volgen.

Ben ook erg beneiuwd naar jouw ervaringen de komende 2 weken.

Groetjes

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 19:01

wauw gaaf zeg,
kun je dalijk eindelijk eens ergens anders op concours !

ik blijf je topic volgen

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 09:00

Ik ga zo naar hem toe! Toch wel spannend

tavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 10:22

Je zou Miepje 1982 eens kunnen mailen. Haar paard is ook voor training naar Dream Stables geweest

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 13:25

Nou, ik ben net bij mijn binkie geweest. Hij doet het heel erg goed en heeft het ontzettend naar zijn zin . Vandaag begint zijn eerste training, maar zijn trainster is nu al helemaal weg van hem terwijl ze nog niet eens samen gewerkt hebben. Omdat mijn paard ontzettend schuurt aan zijn staart moet ik die om de twee dagen nog wassen dus ik ben met hem naar de wasplaats gelopen en heb hem daar ff goed schoongeschrobt. Hij vond het fantastisch, nieuwe omgeving en raakt niet uitgekeken. Ze zijn allemaal erg lief daar bij DS, hele fijne jonge mensen. Woensdag ga ik weer kijken. Zaterdag heb ik trouwens mijn eerste les in trailerladen met Nico, ben erg benieuwd maar vind het wel erg spannend. Oja, hij had een flinke schram op zijn buik van de heenreis, maar daar zit nu al een dikke korst op. Verder ziet hij er super uit! En hij staat echt in een Dream Stable: ruim, een groot raam er in zodat hij lekker naar buiten kan kijken en aan de zijkanten twee raampjes met tralietjes waar hij door kan kijken naar zijn buurmannen/vrouwen. Dit gaat helemaal goed komen!!

Juweel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 14:28

Ik ben ook een keer naar een clinic gaan kijken voor het trailer laden.
Een vriendin van mij had ook ontzettend veel problemen om haar paard in de trailer te krijgen.

Met alleen al de aanwijzigen die ze daar heeft opgepikt, lukt het haar nu al heel erg goed om haar paard redelijk snel in de trailer te krijgen.

Vond ze daar erg vriendelijk. We kregen ook nog een rondleiding en uitleg over de paarden die ze daar hadden staan en o.a. over (mishandelde) paarden die ze hebben opgevangen en nu in "behandeling" zijn ......

Het gaat vast goed komen met je Nico!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 16:51

Ik ben erg benieuwd naar hoe het verder met je paard gaat! Ik heb ze wel eens gesproken op een evenement over hun methodes en ze komen erg professioneel over, dus goed zal je paard het er zeker hebben op stal. Helaas heeft het bij het paard van onze buren niet geholpen, hun ruin stapte altijd wel na verloop van tijd de trailer op, maar rende vervolgens weer heel hard eruit, voordat ze hem vast konden zetten of een balk erachter konden doen. Toen ze hem terugkregen was het resultaat dan ook dat het paard er wel in liep, maar er ook even snel weer achteruit uit renden. Uiteindelijk hebben ze zelf nog een paar weken door moeten trainen, en ik geloof dat het nu wel redelijk gaat, maar ik kon me voorstellen dat ze het wel een beetje jammer vonden. Ik hoop dat het bij jouw paard wel lukt! Trailerangst is gewoon heel vervelend.

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 16:58

xyzutu2 schreef:
Ik ben erg benieuwd naar hoe het verder met je paard gaat! Ik heb ze wel eens gesproken op een evenement over hun methodes en ze komen erg professioneel over, dus goed zal je paard het er zeker hebben op stal. Helaas heeft het bij het paard van onze buren niet geholpen, hun ruin stapte altijd wel na verloop van tijd de trailer op, maar rende vervolgens weer heel hard eruit, voordat ze hem vast konden zetten of een balk erachter konden doen. Toen ze hem terugkregen was het resultaat dan ook dat het paard er wel in liep, maar er ook even snel weer achteruit uit renden. Uiteindelijk hebben ze zelf nog een paar weken door moeten trainen, en ik geloof dat het nu wel redelijk gaat, maar ik kon me voorstellen dat ze het wel een beetje jammer vonden. Ik hoop dat het bij jouw paard wel lukt! Trailerangst is gewoon heel vervelend.

Dat is ook de bedoeling, je krijgt een schema mee naar huis dat je thuis ook moet oefenen. En dat is een schema voor nog een aantal weken.

IlonaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 20:24

Hee Rian fijn dat Nico zo goed vooruitgaat!!!! x ilona

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 21:19

Ik hoop dat het helemaal goed komt met Nico.

Mijn merrie gaat binnenkort voor een trailercursus naar mensen bij mij uit het dorp. Ze is een paard appart. De trailer op is geen enkel probleem. Ook het rijden met de trailer geeft geen problemen. Ze wil er alleen niet meer af. Ze wil omdraaien en dat wil niet. Hoop dat het ook goed gaat komen. Ga endurance met haar rijden en ze moet dus ook op de trailer en ben bang dat ze zich bezeerd.