Het dringt nu pas echt tot me door....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Het dringt nu pas echt tot me door....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 20:33

Zoals meerdere mensen weten is een paar weken geleden de veearts geweest bij ons voor Lasagna..Ze is inmiddels alweer 19 jaar, dus ze had dacht ik gewoon wat kleine kwaaltjes..Niks aan de hand...Tenminste dat dacht ik..Ze liep een paar dagen niet lekker..2 weken geleden foto's gemaakt..
Uit de foto's/scan bleek :
* artrose in beide kogelgewrichten (voorbenen)
* chronisch ontstoken peesschede
* Gekantelde hoefbenen..Links erger dan rechts..
* (Chronisch) hoefbevangen
En nog wat kleine andere dingen..Ik dacht dat ik kapot ging toen dat er allemaal uit kwam...

Ze is dus 2 weken geleden ingespoten in het gewricht...met ontstekingsremmers. Ze heeft vrijdag speciaal beslag gekregen (voor), ijzers met een leren zooltje en siliconen..Daar loopt ze wel beter op . Dan word ze morgen weer ingespoten met gewrichtsvloeistof..Maar de conclusie is dus geen wedstrijden meer...Alleen recreatief rijden als het meezit..

Ik heb in de tussentijd een ander paard erbij "gekregen" om te rijden..Maar Jhorn is zo anders..Bij hem moet ik altijd alert zijn..Ik kan hem niet vertrouwen...Rijden is zo anders..Hij is niet goed verkeersmak..Ik kan dus niet vrijuit rijden..Begrijp me niet verkeerd...Het is een schat van een beest..Maar het is zo anders...Met Lasagna zou ik als ik me k u t voelde..Lekker uit gaan waaien, lekker crossen op het industrieterrein...Dat gaat niet met Jhorn. Ik begin het rijden op haar steeds meer te missen...

Het dringt nu pas door..Dat mijn dromen met haar niet meer door kunnen gaan...Ik had zoveel plannen..Nog vele wedstrijden met haar mennen..Marathons..Het begon zo goed te gaan...En ik baal der echt zo van Zoals vandaag ook..Ik ben zo gewend om op zondagmorgen lekker een rondje te gaan rijden...En t enige dat we kunnen doen is aan de hand een rondje te gaan stappen..En merk ook aan haar dat ze hyperactief word van dat stilstaan....

Sorry mensen..Maar ik moest het gewoon ff kwijt..Miss dat hoop gezeur is..Maar ik word gewoon gek nu....Morgen word ze weer ingespoten..Dus ik hou jullie op de hoogte...

Mondy

Berichten: 11829
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Het dringt nu pas echt tot me door....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 21:28

he das echt balen voor zowel jou als het paardje. hoop dat alles toch noggoed komt of in iedergeval wat beter sterkte !

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Het dringt nu pas echt tot me door....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 21:54

jeetje wat een K*t nieuws..
ik hoop dat het allemaal een beetje losloopt voor je en dat je als het mee zit nog lekkere ritjes met haar kunt maken..
Beterschap voor je paardje!

Robby_

Berichten: 1002
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Waregem ( Belgie)

Re: Het dringt nu pas echt tot me door....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 22:02

Dat is idd wel balen zeg!!!

_Nancy_

Berichten: 2164
Geregistreerd: 01-07-04

Re: Het dringt nu pas echt tot me door....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 22:13

Pfoeh, je zal wel geschrokken zijn van de uitslag!
Ik hoop heel erg voor je (en je paardje uiteraard) dat het weer goedkomt!
Ook al heb ik nog nooit zoiets meegemaakt, ik begrijp wel dat je het even op bokt wil zetten, en ik weet zeker dat niemand het gezeur vindt!
Heel veel sterkte!

WallaceLover
Berichten: 388
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: genk (Belgiƫ)

Re: Het dringt nu pas echt tot me door....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 22:15

sterkte, khoop dat je er nog eens op kunt crossen

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Re: Het dringt nu pas echt tot me door....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 22:23

Ja..ik hoop ook dat ik snel weer crossen kan..We zien wel hoe t loopt .

Bedankt iig voor de reacties!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Re: Het dringt nu pas echt tot me door....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 11:00

Ik snap helemaal wat je bedoelt.. zit een beetje in hetzelfde schuitje met Evita. ze is nu 17/18 jaar en ik heb haar al ruim 5 jaar. Vroeger had ze echt nooit wat, maar het laatste jaar heeft ze ineens van alles. artrose in haar kogels (ook beide voorbenen), een lichte peesblessure aan haar achterbeen en er moet nog iets zijn in haar achterbeen/kogel wat de veeartsen nog niet hebben kunnen vinden. Ze staat nu op pijnstillers maar loopt nog steeds heel slecht. De kans is redelijk groot dat rijden/mennen met haar er gewoon niet meer in zit. Dat is gewoon heel jammer, ik had nog zo veel plannen met haar.. in oktober een endurance wedstrijd, over 2 weken zou ik met haar op vakantie gaan, het mennen en gewoon het buitenrijden enzo.. wat Evita zelf ook allemaal zo leuk vind. Ik mag ook een paardje van een vriendin rijden, dat vind ik heel leuk maar een paard zo leuk als Evita ben ik nog niet tegen gekomen. Het is heel anders, met Evita kon ik gewoon met een halstertje heerlijk gaan crossen buiten, dat vertrouwen heb ik in geen enkel ander paard!

ik hoop voor je dat het inspuiten en beslag gaat helpen! Bij Evita heb ik voor haar artrose trouwens hele goede resultaten gehad met glucosamine-complex.

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Re: Het dringt nu pas echt tot me door....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 13:37

Ja, Ik hoop ook dat het gaat helpen...Vanmiddag moeten we iig weer langs de veearts. In laten spuiten enz...Kijken wel hoe het loopt...Jij ook veel succes!