Moest eerst twee keer slikken voor het tot me doordrong wie ik aan de lijn had: Markus Beerbaum.
Of ik het zou redden maandagmiddag bij hun op stal te zijn als verrassing voor Meredith die teamgoud op het EK gehaald had.
Uhm....tja wat zeg je dan?
Verdere instructies krijg ik nog en Mer mag niks weten, hij is de enige die wat weet, en Karsten, de "regelneef"Op stal.
In korte tijd een hoop geregeld en zondag naar Duitsland gegaan om maandagochtend heel vroeg naar Meredith en Markus te vertrekken, samen met een vriendin die hij ook gebelt had.

Nog erg veel geregeld voor de grote verrassing zondagavond en al met al te weinig geslapen.

Maandagochtend gaat om kwart over 4 de wekker.
Stipt vijf uur zitten we in de auto.
Verder dan een beetje doezelen in de auto kom ik niet, ben vel te gespannen.
Om 10u zijn we in het hotel. even op bed liggen, tv kijken, enz. dan is het tijd om te gaan douchen. We moeten Anna van het station halen die Markus ook gebelt heeft en een andere vriendin van me, Jesse, komt ook.
Laatste dingetjes moeten nog gedaan worden, balonnen geblazen, muffins die Anna heet gebakken mooi op een schaal leggen, de taart van Jesse droog bij de auto krijgen....wat een stress!
Eindelijk zijn we zover en laat ik Markus weten dat we eraan komen. hij reageert niet meer en we gaan ervan uit dat het goed is dat we komen.
Het regent en waait en we zijn behoorlijk nerveus. Als we het erf opdraaien (na eerst twee keer verkeerde weg in te rijden

komt alleen herdershond Emily blaffend en grommend aanrennen....*slik* Per toeval had ik nog een hondenkoekje in mijn broekzak en we zijn meteen de dikste vriendjes....lekkere waakhond Emmy......!

We bellen aan, niemand.
We lopen wat rond, niemand.
IK knuffel wat met nieuwsgierige Shutterfly. nogsteeds niemand.
Opeens loopt daar Anu, het stalmeisje met een paard. Ah, nu zal er wel wat gebeuren...maar nee, ze zegt alleen heel vriendelijk "Hallo"en loopt door.....is het normaal of zo dat er iemand op het erf rond loopt?
Eindelijk, daar loopt Karsten! "Hebben jullie Mer al gezien?" Nee, dat was nu juist het grote probleem! "Ok, kom maar mee!"
Mer word uit het kantoor gehaald en is op zijn zachtsgezegd erg verrast....

Als ze een beetje van de schrik bekomen is en iedereen hartelijk heeft begroet gaan we de spullen ui tde auto halen. (doordat er niemand was liep alles een beejte anders dan gepland, maar ok, dit was ook grappig!)
Mer bewonderd alles en we gaan naar binnen.
In de keuken eten we ons ziek aan de hele stapel muffins en Markus wil maar wat graag helpen met de appeltaart.......

Het hele EK komt aan bod en (bij wijze van een geintje) zegt Mer:"Jij zou je helemaal moeten schamen....met 50pnt 3e worden!"

Ik:"En jullie niet dan....met 16pnt eerste....!" Komt Markus heel droog uit de hoek van de keuken:"Dat is alvast een punt voor jou! Mer, pas op, ze zijn scherp...!"

Dan begint Emmy te blaffen...bezoek! Nancy Clark (de eigenaresse van Shutterfly, Checkmate en nog een aantal paarden) komt binnen, ze woont een paar maanden bij Meredith en Markus.
Nancy komt van de winkel, ze gaat koken, want vanavond komen er mensen op bezoek, waaronder Meredith;s mamma.....uit USA.
We zeggen dat we dan niet te lang blijven. OEPS! dat hadden we beter niet kunnen zeggen.....groot commentaar van Meredith en Markus is het er ook niet mee eens. Mer:"Of Nance nu voor 4 of 8 mensen kookt, dat maakt niet uit!" Nancy kijkt even heel zuur, maar knipoogt er bij....Ok...we moeten dus blijven eten....!
We krijgen ook nog foto's te zien van het eerste veulen van Perina, een prachtige merrie.

"Gaan jullie mee naar de stal?!" Ja natuurlijk gaan we mee naar de stal! De muffins die over zijn nemen we mee voor de grooms, want zoals Mer zegt:"zonder hun kan ik niet!"
IK mag ze gaan uitdelen. Paardje Leena, van Markus, is erg geïnteresseerd....

De grooms echter ook en al snel zijn de muffins op. intussen heb ik mijn vriendje Shutterfly weer gevonden! Wat is dat toch een snoepje!

Petey (Shutterfly) mag mee naar buiten voor een aantal foto's. (mijn GVD batterij was leeg na 3 foto's!

Shutterfly is erg gelukkig met mijn net geknipte haar....en maakt er binnen notime een vogelnestje van. dit was een erg leuke foto volgens Dude...ben benieuwd!
Als Shutterfly wer naar binnnen gaat heb ik het lef om te vragen waarom de box van "mijn meisje" Stellabelli leeg is....! Mer begitn hartelijk te lachen en zegt dat ze me al de hele tijd zag loeren....

"ALs julie tijd en zin hebben kunnen we wel even wat gaan grazen met Daisy (Donnerlittchen) en Felix (Paard van Nancy)!"
Tijd en zin genoeg natuurlijk!
Op tv is Daisy nooit zo makkelijk te rijden en ze lijkt best koppig, ik was tot nu toe ook op wat afstand gebleven. *bloos* "Wie wil Daisy?!" Uhm....ik stond toevallig naast Mer en ze duwt me zo het halstertouw in mijn hand. Anu krabt nog snel de hoeven uit en dan gaan we.
DAisy is wat drammerig, ik ben bang om te corrigeren, maar Mer vind dat ze gewoon moet luisteren maakt mij oo even duidelijk dat het wel haar springpaard is, maar dat ook die gecorrigeert moeten worden... na een kleine correctie en een streng "HO!" luistert ze geweldig!
Na zo'n half uurtje heeft Daisy een nieuwe naam:"Dicky-Daisy..."

Als we even alter binnen op de bank naar de opnames van het EK zitten te kijken krijgt Mer telefoon. Checkmate komt vanavond aan uit Italië!!!
Of we het leuk vinden te blijven. wat denk je dan?!!!
We helpen met tafeldekken en daar zijn de gasten. *slik*
Mer stelt ons voor als "Vriendinnen"

Het eten is lekker, gezellig en veel...!
Zei Nancy bij ons vorige bezoek dat Markus niet altijd met eten gooit?
NU deed hij het weer.......

ROnd half twaalf komt de trailer het erf op, JOEY!!!!! (Checkmate)
De groom, die dit keer voor eht eerst alleen was met Joey en voor het eerst alleen gevlogen had was helemaal total loss...wit als een lijk!
Ze krijgt meteen de opdracht naar bed te gaan en morgen een verplichte vrije dag..!
Joey ziet er toppie uit! speels en druk als altijd, maar als hij Mer ziet niet te houden!
Dan is het tijd om afscheid te nemen.

Zogauw ik de foto's heb.....hebben jullie ze ook!