Superveel zin in, ivm school had ik helemaal niets leuks met mijn paard kunnen doen dit jaar dus ik had me er al heel lang op verheugd.
Trailer gehuurd, mensen heel voorzichtig gevraagd of ze me zouden willen brengen (kennisen van mijn ouders met een Busje) Eindelijk, het zou gaan gebeuren. Alles ingepakt en wel...
Dus ik kwam daar aan, alles was goed gegaan, mijn paard op het weiland bij mijn vriend gezet.. schrikdraad gespannen, klok aangesloten..
Afijn, eerste dag, kom ik smiddags het land op, zit mijn hele paard onder de bloedplekken... DAZEN.. ja die heb je daar dus, in Noord-Holland heb je alleen maar poepvliegen.. :S
Spray gekocht, werkte niet.. Dek gehaald 60 euro.. hoofdkap gehaald.. paard had even rust.. Eerste buitenritje was wel leuk, savonds laat, rond negen uur, kon maar een uurtje rijden, maar had tenminste geen last van de vliegen..
Dag twee.. paard poetsen, steekbeesten van hem afslaan want hij had even zijn dek niet om.. " wat zit er nou op zijn borst?" TEKEN! Hij zat helemaal onder en verging van de jeuk, zijn voorbenen waren stijf en er liep bloed onder die gore beesten vandaan, superzielig.. Dierenarts gebeld, moest wachten tot ze er vanzelf af zouden vallen..
Dag Drie.. Dek door middengescheurd, k*t kwaliteit... Mijn paard kreeg nu zomerexceem, lossen vellen en donkere plekken op zijn roze huid, hij werd helemaal gek van de jeuk, was inmiddels magerder geworden en zijn koker was helemaal opgezwollen, diep ongelukkig..
Heb ik dus een noodplan ingeschakeld, kennisen weer gebeld, trailer laten huren, en die hebben me dus vandaag weer opgehaald dag vier, met een ziek paard en een heel verdrietig Ikje,... had me er zo op verheugd
Snap niet hoe die mensen het daar trekken met hun paarden.. Zomerexceem is dus gewoon plaatsgebonden, ligt helemaal niet aan het paard, mijn paard had nooit ergens last van.. het komt gewoon van die Kl**e beesten in de binnenlanden, ben er van overtuigd!
Bedankt voor het lezen als iemand de tijd heeft genomen
Kusjes van Sarah!
..
?
! 

ik hoop heel erg dat hij er niets aan over heeft gehouden, heb 'm gister ook al met een middel tegen zomerexceem ingesmeerd, nou nog ff afwachten of die teken niet gaan ontsteken.