kuss schreef:drie jaar terug had ik mijn veulen los op stal gelaten terwijl ik de merrie reed. hij heeft zich toen bezeerd aan de waterbak en zijn spronggewricht beschadigd. gelukkig weer genezen maar had ook slecht af kunnen lopen. vanaf toen het veulen vastgebonden in stal. mijn mening is dat dit prima kan als je het veulen zo kort mogelijk vastzet. hierdoor kan hij nooit in het touw verstrikt raken. dit is altijd goed gegaan, ook met andere veulens. denk ook niet dat die man gewild heeft dat dit zou gebeuren dus wees niet te hard in je oordeel. iedereen maakt fouten, hoe erg ze ook zijn. blijft natuurlijk wel zielig... kuss
Ik denk niet dat kort vastzetten er iets mee te maken heeft, ik verzorgpde een veulen waar mijn huurpony stond, die had een halstertje om en kwam vast te zitten in de stal, aan het halster..
Het beestje had zich ook bijna opgehangen, gelukkig waren we er optijd bij om met een heggenschaar het halster kapot te knippen..
Hoe kort of lang je hem dus vastzet, zelfs alleen een halstrer is gevaarlijk..Een pony kan altijd vast komen te zitten en zichzelf ophangen
..
iig lomp hoe de eigenaar bezig is geweest, hij kan toch weten dat zoiets kan gebeuren..