Tjah... ga je een leuke dag keuring kijken kom je thuis eten en ga je naar buiten. Om vervolgens maar je eigen paarden te gaan trainen voor de keuring. Opeens hoor je hoefjes en kijk ik welk paard het is. Loopt er een fries zonder kar met hoofdstel en half tuig op dravend voorbij.
Dus uuh ok? Ik meteen erachter aan rustig zodat ik haar kon blijven volgen. Marieke (haffiegirl) was ook bij mij dus die mij ook volgen. Pfff vermoeiend paard volgen. Gaat die opeens rechts. Nou ik andere straat in afsluiten. Is hij naar een doodlopend stuk gelopen. Al die mensen geen verstand van paarden, maar daar staat een dikke fries in hun tuin.
Ik naar huis crossen brokjes en halstertouwen ophalen. Heeft Marieke de Fries voorzichtig gepakt. En ja daar kwam de politie. Even verteld blabla ik zou haar bij mij thuis zetten.
Zijn we thuis komt er iemand anders uit het dorp ze is van die en die. Dus is ze dan maar meteen daarheen gebracht. Fries weer lekker in de bak thuis (gelukkig)
Ik buiten adem etc.
Wat was er nou gebeurd?
De fries was geschrokken van een klein kefhondje. Ze was op hol geslagen tegen een lantaarnpaal die kapot ging. De vrouw is eerst uit de kar gevallen toen de man. Waarschijnlijk heeft toen de Fries geprobeerd tussen een smal stuk door te gaan. In ieder geval de vrouw is door een ambulance weggebracht en heeft een hersenschudding en veel schaafwonden en blijft daar 1 nacht. Er lag zelfs een bloedplasje op de plaats van het ongeluk. En toen zag ik de kar.... wat was daar wel niet mee gebeurd....
Mijn hemel:
De hele boom was scheef zeg maar. Dus 1 boom was helemaal tegen de kar aangetrokken. Het ding waar normaal de dingen (damn wat ben ik slecht in namen) waar die aan vast zit om te trekken was helemaal door gebogen naar beneden en er zat een flink gat in de kar. Het hele tuig was overal geknapt en kapot alles aan flarden.
Al het nieuwe spul....
De fries was nog niet heel lang beleerd, maar had toch al diverse heerlijke tochtjes achter de rug...
En dit heeft weer mijn kop aan het denken gezet. Ik blijf bij rijden... ik ga nooit meer mennen (vorige keer ging het met eigen paard fout). Hoe eng dit was paard over de weg de auto's, rennen, het bloed bah...