Mennen is een nachtmerrie...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Mennen is een nachtmerrie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 23:36

Tjah... ga je een leuke dag keuring kijken kom je thuis eten en ga je naar buiten. Om vervolgens maar je eigen paarden te gaan trainen voor de keuring. Opeens hoor je hoefjes en kijk ik welk paard het is. Loopt er een fries zonder kar met hoofdstel en half tuig op dravend voorbij.

Dus uuh ok? Ik meteen erachter aan rustig zodat ik haar kon blijven volgen. Marieke (haffiegirl) was ook bij mij dus die mij ook volgen. Pfff vermoeiend paard volgen. Gaat die opeens rechts. Nou ik andere straat in afsluiten. Is hij naar een doodlopend stuk gelopen. Al die mensen geen verstand van paarden, maar daar staat een dikke fries in hun tuin.
Ik naar huis crossen brokjes en halstertouwen ophalen. Heeft Marieke de Fries voorzichtig gepakt. En ja daar kwam de politie. Even verteld blabla ik zou haar bij mij thuis zetten.

Zijn we thuis komt er iemand anders uit het dorp ze is van die en die. Dus is ze dan maar meteen daarheen gebracht. Fries weer lekker in de bak thuis (gelukkig)
Ik buiten adem etc.

Wat was er nou gebeurd?
De fries was geschrokken van een klein kefhondje. Ze was op hol geslagen tegen een lantaarnpaal die kapot ging. De vrouw is eerst uit de kar gevallen toen de man. Waarschijnlijk heeft toen de Fries geprobeerd tussen een smal stuk door te gaan. In ieder geval de vrouw is door een ambulance weggebracht en heeft een hersenschudding en veel schaafwonden en blijft daar 1 nacht. Er lag zelfs een bloedplasje op de plaats van het ongeluk. En toen zag ik de kar.... wat was daar wel niet mee gebeurd....
Mijn hemel:

De hele boom was scheef zeg maar. Dus 1 boom was helemaal tegen de kar aangetrokken. Het ding waar normaal de dingen (damn wat ben ik slecht in namen) waar die aan vast zit om te trekken was helemaal door gebogen naar beneden en er zat een flink gat in de kar. Het hele tuig was overal geknapt en kapot alles aan flarden.
Al het nieuwe spul....
De fries was nog niet heel lang beleerd, maar had toch al diverse heerlijke tochtjes achter de rug...

En dit heeft weer mijn kop aan het denken gezet. Ik blijf bij rijden... ik ga nooit meer mennen (vorige keer ging het met eigen paard fout). Hoe eng dit was paard over de weg de auto's, rennen, het bloed bah...

Dana01

Re: Mennen is een nachtmerrie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 23:39

tjeetje Faniek, jij maakt ook wat mee.....ik houd het ook maar bij rijden, mennen doen we alleen thuis de eerste 10 jaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 09:56

ie vreselijk.... en doodeng. Ik wilde vief ook niet voor de kar hebben, het is er geen paard voor, te opgefokt...... lijkt me doodeng!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 11:05

Jeetje het had nog veel erger kunnen zijn...Lijkt me echt eng !!
Allemaal door zo'n k*t hondje... (heb niets tegen honden maar die keffertjes zijn soms wel irritant.)

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 11:16

Wat erg !
Die irritante keffertjes
Zal je maar meemaken
Hoe is het nu verder met de fries en die mensen ?
En met jouw ? want het moet voor jouw ook wel schrikken zijn geweest.
Die 'dingen' heten bomen

Mennen is trouwens wel leuk hoor, maar doe het dan als je zeker weet dat je paard te vertrouwen is.
Arie was wel heel leuk voor de kar Heel relaxt.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 11:32

Het gaat nu goed met mij (beetje spierpijn )
De vrouw ligt een nachtje in het ziekenhuis met een hersenschudding en schaafwonden.
De fries heeft gelukkig niks.

Neee ik bedoel niet die dingen Ik bedoel het ding waaraan de dingen zitten waarmee hij trekt niet de bomen. Daar achter zit zeg maar een draaibaar ding en dat was omgedraaid en naar beneden gebogen. Kan het niet beter uitleggen

Maar mennen ga ik niet meer zit ik liever op een paard dan heb ik nog wat te zeggen bij zo'n klein keffertje.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 13:19

Ik zit er liever achter, van een paard kan je ook hoog vallen en hoor ik vaker ernstige ongelukken met persoonlijke schade. Bij mennen wel veel materiele schade. Ik ben ook al een aantal keer een paard met koets zonder koetsier tegen gekomen (ik tref dat zomaar, denk ik) Is wel raar.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 13:40

ik denk dat je de strengen bedoeld ??

je zal wel geschrokken zijn, gelukkig is er niet veel ernstigs gebeurt,

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 19:08

jeetje, dat is ook schrikken!
Mennen tja, ik ben er net begonnen met mijn paard, maar heb een tijd lang verschrikkelijke angst gehad, we waren met met shet+wagen weg, shet op hol, die is in paniek tegen een boom aan gerend, nou ja, heel drama dus. Dan zit de schrik er goed in!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 19:24

Poeh, echt schikken!!

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 22:23

Is echt schrikken als je dat paard daar ziet lopen