Tassen in de auto gezet, broodjes gesmeerd en wegwezen!!!

In de auto nog wat geslapen, maar toen we 5uur later het terrein bij de stallen in Verden opreden was ik klaar wakker!!

Auto parkeren, en opzoek naar de losrijbak!!
Die hebben we snel gevonden. We staan even te kijken als opeens iemand "Hallo!" roept. een bekende stem....MARKUS BEERBAUM!
Was net van de schrik bekomen toen Meredith eraaan kwam om hallo te zeggen en even te kletsen. Erg gezellig!
Het is een rustige warme dag, Meredith doet niet mee met de wedstrijden vandaag, Markus wel, met de jonge Venturo rijdt hij het Youngsterspringen. Jammer maar helaas een balk. Toch erg tevreden over het jonge paardje.
We lopen een beetje rond te neuzen, en willen later even naar de stallen. Staat daar zo'n mannetje te controleren op bandjes. (die we niet hebben)
Zegt dat figuur(in het duits):"Hebben jullie bandjes?" Weer duikt Markus onverwacht op achterons:"Nee, die hebbenn ze niet, loop maar door, Mer is bij de paarden!" Uhm......Ok!

In de stal gezellig met de groomsgekletst en de paarden flink verwend met appeltjes. Shutterfly vond mijn bloesje echter lekkerder....

Tegen half 7 gaan we ons hotel maar eens opzoeken, We gaan Markus en Meredith tot morgen zeggen en die staan ook net klaar om naar huis te gaan! (half uur rijden van concoursterrein dus goed te doen)
Meredith hoort dat we in hotel vlakbij hun zitten en is echt teleurgesteld. "had dat eerder gezegd, dan hadden jullie bij ons kunnen blijven!"

Dan gaan we nu maar samen eten....na lang discussieren naar de pizzeria in Thedinghausen.
Beetje lacherig in de auto, wie gaat er nu met Markus Beerbaum en Meredith Michaels Beerbaum pizza eten!!!!
Maar goed, uiteindelijk bij pizzeria aangekomen blijken alle tafeltjes vol. Markus weet ze echter te overtuigen dat we op het terras kunnen eten met z'n allen. Echter, er staat een boom voor het terras met van die pluizen en als Mer een cola besteld en daar binnen de minuut pluizen in zitten besluit ze dat ze geen pluizen gaat eten en naar binnen wil. gelukkig, we krijgen een tafeltje! (met dank aan markus!!!)
Ok, ik ben niet de snelste met uitzoeken van eten wat ik wil, maar Markus slaat echt alles. "dit is lekker! maar dat ook! dat lijkt me ook wel wat!"

echt een half uur later gaat meneer even naar het toilet, en Mer neemt haar kans snel iets te bestellen (wat hij altijd eet....).
Komt ie terug:"HEb je al besteld?! Ik wist nog niet wat ik zou nemen!"

Lekker en gezellig gegeten en bij het afscheid nemen zegt Markus ons wakker te maken morgenochtend....

om 23u zijn we in hotel.
De wekker word voor de zekerheid op 7u gezet, je weet het nooit met die Duitsers he?! en om 12u slapen we.
De volgende ochtend om 7uur snel onder de douche, net mijn haren aan het föhnen als er geklopt word....
We kijken mekaar aan....hij zal toch niet echt....deur open....niemand.

Dan maar opschieten en naar beneden, ontbijten en wegwezen.
Ja hoor, aan de ontbijtafel....MARKUS. "Gutemorgen!"

Hij gaat even later snel Mer ophalen en dan zien we elkaar in verden weer.
Het is een spannende dag, Meredith KAN winnen!
Helaas, het loopt allemaal niet erg lekker, eerst een snel foutloos parcours met Checkmate, de stemming komt erin en we zien het weer helemaal zitten! Dan moet Shutterfly. Hij maakt een fout die hij normaal nooit zal maken, we zijn erg teleurgesteld, maar de tweede omloop met Checkmate foutloos is minstens een 3e plek. hopen dus.
Als Mer met Checkmate begint durven we allemaal nauwelijks te kijken, de grooms zijn ookal niet erg rustgevend en Markus blijft op en neer lopen. jammer, de een na laatste sprong gaat eraf.

Ook met Shutterflytje weer pech in de tweede omloop, twee tijdfouten.
Jammer maar helaas. Rene tebbel is Duits kampioen, Pia luise Aufrecht 2e en Marco K utcher 3e.
Mer is uiteindelijk met Checkmate 6e. En het team voor het EK moet gekozen worden vanmiddag! oh help....was dit geod genoeg????
Even balen we allemaal flink. we gaan naar de losrijbak, lopen wat rond, weten niet echt wat te doen. Waar blijft die bondscoach nou?
We zitten bij de losrijbak onder een boom als Markus opeens aankomt lopen met een beetje een sniffende Nina en een stralende Mer. Omdat we eerst Nina zien denken we het ergste, maar dan knikt Mer en zegt Markus dat Mer met Checkmate EN Shutterlfy in het team zit, ze mag dus ook nog haar paard zelf kiezen!

De stemming is terug!!!!!! PARTY!
NA nog even gekletst te hebben en de paarden en grooms ook even een knuffel te hebben gegeven moeten we echt naar huis, wemoeten nog 5u naar Aken rijden en van daaruit moet ik nog naar huis......
Het was weer een geweldig weekend met geweldige mensen en geweldige paarden!!!
Markus en Venturo wachten tot ze mogen starten
Even de kunst afkijken!!
"Oef! die was hoog!"
Losrijden met Joey (Checkmate)
"IK WIL!! IK WIL!!! IK WIL!!!!!
Lieve brave Shutterfly!