pony moest weg:(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jaimpjuh

pony moest weg:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 15:45

het is misschien een beetje aan de late kant dat ik dit schrijf want is alweer een week geleden maar nu heb ik er eindelijk tijd voor Bloos mijn is bijna de grootste nachtmerrie van iedere paarden gek overkomen!
ik heb een pony die te hoog in het bloed zit en daar dus amper op te rijden valt (als ik iets van haar vroeg kwam ze omhoog!). ik had al een paar keer rechtovereind gestaan met haar. en ook al een paar keer waar me moeder bij was. maar ik wou het blijven proberen (heb het 3 jaar vol gehouden!) maar mijn moeder was een keer mee naar de manege toen ik dus ging rijden. en toen waren we echt bijna achterover geklapt. dat was de druppel voor mijn moeder! we gingen haar naar iemand brengen die haar op nieuw ging africhten. maar nou was het helemaal erg. ze kon er nog niet heen want achter de stal waar ze heen zou gaan was rino uitgebroken(bij wennekers in aalsmeer). dus toen kon ze daar pas over 3 weken heen. ik mocht er toen niet op rijden van me moeder wat ik toen wel had gedaan en het ging toen wel (maar dan reed ik alleen maar rondjes vroeg verder niets van der. dan was er ook niets aan de hand). uiteindelijk kon ze naar de stal. en daar ging het helemaal mis toen ging ze echt helemaal door het lint als ze moest werken maar hun zoeken het probleem natuurlijk op en proberen het dan te verhelpen maar wat zou ik doen het probleem vermijden. na daar bijna 2 maanden te hebben gestaan had die man het opgegeven. hij had alles geprobeert (met de zachte en harde hand). ze moest weg! alleen hadden we 1 probleem en dat was dat we haar niet zelf konden verkopen! dus moest ze naar een handelaar. de handelaar kwam en bood er een prijs voor. wij schrokken ons rot wat hij er voor bood was een slacht prijs!!! ons paardje mocht overal heen gaan maar NOOIT naar de slacht. maar we hadden ook geen andere keus! ik lag er nachten wakker van en had toen de oplossing gevonden. achter bij ons huis staat een boerderij waar ook al een ander paard stond. ik was er naar toe gegaan en ze kan daar komen staan!! dus ik heb de nachtmerrie net niet beleeft. want de volgende dag zou ze anders al worden op gehaalt door de handelaar!! nou staat ze dus lekker dicht bij mijn huisje en gaat ze nooit meer weg!!!!
sorry voor zo een lang verhaal maar ik moest het even kwijt!! Haha! ben zo blij!! ik heb nog een foto van mijn pony!!
Afbeelding
Afbeelding
P.s. we hadden trouwens alles al gedaan wat we konden doen.. ze heeft nergens pijn ofz. dat ze dit gedrag vertoont hoor!

marleen_usar

Re: pony moest weg:(

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 17:06

jeetje het zal je maar gebeuren kan me voorstellen hoe je voelde. Vreemd gedrag eigenlijk dat je paard vertoond heeft hij rugklachten ofzo?

jaimpjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 17:39

nee niet dat we weten we hebben het wel een keer laten controleren maar daar bleek niets uit. was in het begin al weer hoor. maar nou gaan we er wel steeds meer aan trijvelen.. :S

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 17:51

Jeetje joh zou je ook niet zeggen dat het zo'n wildebras is afgaande op die laatste foto. Wat balen joh dat je er waarschijnlijk niet meer op kan rijden maar soms is het niet anders.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 18:00

hebben jullie jody verkocht?
wat jammer, was leuk paardje
maar jullie vinden vast wel wat leuks!

jaimpjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 19:04

Angelstears schreef:
hebben jullie jody verkocht?
wat jammer, was leuk paardje
maar jullie vinden vast wel wat leuks!

neej ze is niet verkocht zou ze bijna worden.. we zetten haar neer bij een boerderij vlak bij ons huis!!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 20:14

owkeej zag der nog wel staan dernet, alleen der naam was al van de deur af
dus ze wordt grasmaaier Haha!
jammer, was mooi beestje

jaimpjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 07:47

Angelstears schreef:
owkeej zag der nog wel staan dernet, alleen der naam was al van de deur af
dus ze wordt grasmaaier Haha!
jammer, was mooi beestje

dat was rolin hoor ze staat helemaal niet meer op de manege!!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 10:59

dacht dat je het over jody had!

angy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 12:39

Dus je houd je pony en rijdt niet meer op haar? Succes met haar en misschien komt er in de toekomst wel een verklaring voot haar gedrag.

jaimpjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 18:26

Angelstears schreef:
dacht dat je het over jody had!

ik had het ook over jody maar jody staat niet meer op de manege. ze staat ergens anders!!! rolinda staat nu in haar stal op de manege!!

narretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 00:52

Als je er alleen maar op kunt rijden als je niets van haar vraagt dan is ze toch nog prima geschikt voor een ruiter die op die manier rijdt? Bijv. lekker alleen maar naar buiten enzo?

jaimpjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 09:11

narretje schreef:
Als je er alleen maar op kunt rijden als je niets van haar vraagt dan is ze toch nog prima geschikt voor een ruiter die op die manier rijdt? Bijv. lekker alleen maar naar buiten enzo?

nee, dat is ze niet want als jij naar het bos zou gaan wil ze alleen maar rennen en als jij haar dan de heletijd zou tegen houden dan word ze ook gek en wil ze ook de lucht in.. het is gewoon een merrie met een heel dominant karakter..